עיריית ראשון לציון
צילום: שגיא פלדמן

מה עשה ראש עיריית ראשון לציון מאז שנבחר לתפקידו?

"השקמה ראשון לציון" בדק: מה הבטיח לכם רז קינסטליך ומה קיים מאז שנכנס לתפקידו?

פורסם בתאריך: 25.4.19 02:48

בנובמבר 2018 נכנס רז קינסטליך ללשכת ראש עיריית ראשון לציון. לפני המהפך הדרמטי והניצחון בסיבוב השני מול דב צור שכיהן בתפקיד כעשור, פיזר קינסטליך לא מעט הבטחות: הקטנת מספר הילדים בגנים, מסלולי אופניים, פיתרון מצוקת בעיות החנייה בעיר, קידום דירות לצעירים והמשכת הענקת מלגות לסטודנטים. כעת, יותר מארבעה חודשים אחרי הבחירות ובתום 100 ימי חסד, הגיע הזמן לבדוק: האם באמת טוב כאן יותר? מה עלה בגורלן של ההבטחות? ואיפה הנושאים עומדים נכון לעכשיו.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


חינוך

צילום: Africa Studio / shutterstock.com

צילום: Africa Studio / shutterstock.com

ההבטחה: הקטנת מספר הילדים בגנים על ידי הכפלת כמות הגנים בעיר.

בפועל: יצאה הודעה לשנה הבאה שבחלק מגני הילדים יצומצמו כיתות הלימוד ל-28 ילדים במקום 35 תלמידים כיום.

סטטוס: מהעירייה נמסר כי הנושא בטיפול.

חיים בסביבה ירוקה

ההבטחה: מסלולי אופניים, ברזיות בעלי קירור ברחבי העיר, סגירת החי כיף, הגברת סירוסים ועיקורים, והקמת פינות האכלה לחתולי רחוב.

בפועל: החי כיף לא נסגר, אולם הוצאו היונקים הגדולים והועברו למתחם החי כף בחיפה. כמו כן, הותאם המקום לפעילויות ילדים. בנוסף, ברחבי העיר הוצבו פינות האכלה לחתולים במספר שכונות, הוגברו הסירוסים והעיקורים. בנוגע למסלולי אופניים, מציינים בעירייה כי יש תוכנית אב להסללת מסלולי אופניים ברחבי העיר.

סטטוס: מהעירייה נמסר כי הנושאים בטיפול.

תחבורה וחניה

החניה בסמוך לקניון הזהב סומנה בכחול לבן

ההבטחה: הכשרת מספר רב יותר של חניות, שימוש בחניונים עירוניים לתושבים במשך לילה.

בפועל: מחיקת סימון אדום לבן לטובת כחול לבן מתרחשת בימים אלה. כבר עתה ניתנת אפשרות לחניה מסובסדת בחניון הבנים במרכז העיר.  כמו כן, חמישה חניונים נוספים במערב העיר, ובהם 1,450 מקומות חנייה, נצבעו בכחול לבן ובכך ניתנת קדימות וזמינות לתושבי העיר. יחד עם זאת, תושבים מתלוננים על קבלת דוחות גם בלילה ועל מצוקת חניה קשה באזור חוף הים.

סטטוס: הנושא טופל בחלקו.

תושב הזהב – הגיל השלישי

חניון עולי הגרדום

חניון עולי הגרדום (צילום: עיריית ראשון לציון)

ההבטחה: חניות זהב המסומנות לתושב הזהב ללא תו נכה, קידום תושבים ותיקים בתורים בהמתנה למוסדות העירייה, שירות מילוי טפסים וסיוע בירוקרטי בביתם במקום שיגיעו לעירייה.

בפועל: ניתנו עד ארבע שעות חניה בחניוני העיר לגיל השלישי. תושבים ותיקים יקבלו עדיפות וקדימות בתורים בקבלות הקהל וכמו כן, בקבלות הקהל הונחו לסייע לבני הגיל השלישי בהתמצאות בין המחלקות השונות ובמיצוי זכויותיהם. בנוסף, הוחלט על קיום פעילויות תרבות חינמיות ביוזמת העירייה לתושבי הגיל השלישי,כמו כן בני הגיל השלישי זוכים להנחה בשיעור של 25 אחוז בארנונה.

סטטוס: הנושא טופל.

הצעירים

הדמיה מעונות סטודנטים: באדיבות העירייה

הדמיה מעונות סטודנטים

ההבטחה: לעודד הקמת דירות קטנות לזוגות צעירים, האצת פרוייקט מעונות הסטודנטים והקמת "הבית לחייל הבודד", המשכת הענקת מלגות לסטודנטים.

בפועל: פרויקט מעונות הסטודנטים יצא לדרך ונמצא בשלבי מכרז. סמוך למכללה למינהל יקום קופלקס ובו 350 יחידות דיור, מתחם מסחרי וחניון תת קרקעי. הבית לחייל הבודד מתקדם כמתוכנן ונמצא בשלבי תכנון, בנושא מלגות הסטודנטים, בעירייה מציינים שהשנה יחולקו מלגות בגובה של כמיליון שקל.

סטטוס: הנושא טופל בחלקו.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. יוליש

    נו באמת הוא הבטיח לפתור את בעיית החניה בשכונת אברמוביץ נו שוין אז הבטיח אי אפשר לפתור את בעיית החניה באברמוביץ וזאת עקב מצב הקיים מבחינת תשתיות עוד נושא הבטיח שימונה רב ספרדי ציוני הנושא הזה לא זכה בכלל להנתייחסות למעט העובדה כי הוא נתן לש"ס את כל הקשור לנושא דת לאחריותם וכו' וכו' עדיף לא להבטיח ולעשות

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הובטח גם%25 הורדה מיסים למשפחות עם ילדים עם צרכים מיוחדים

  3. חתול מסכן

    תהיו שקופים.כמה חתולים יש בתחנות ההאכלה.עם עדכונים כל שנה כמה יש.זה כנראה בדרך לאפס.עיקורים וסרוסים ? השאלה היא איך תוך שנה כמות החתולים תהיה חצי כתוצאה מהעיקורים.הבנת את זה ברוך ? לא עשר שנים עד שימותו..

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר