נקי פה. חוף הים ראשון לציון
חוף הים ראשון לציון

עונת הרחצה עם פקקים ודוחות: מחפשים פתרון למצוקת החניה

תחבורה ציבורית בשבת? שאטלים לחופי הים? התושבים מתלוננים על מצוקת חניה בסמוך לחופי הרחצה ובהנהלת העיר מנסים למצוא פתרונות

פורסם בתאריך: 16.4.19 15:58

ביום שישי נפתחה עונת הרחצה, ומזג האוויר האביבי גרם לתושבים רבים להגיע לחוף הים של ראשון לציון לאחר חורף ארוך וקר. אלא שבמקום ליהנות, חיכתה להם במקום חוויה מפוקפקת שכללה עומסי תנועה חריגים, היעדר חניה, קטטות ודוחות.

"המצב בים קטסטרופלי", מספר ישראל גצל שלדבריו מסתובב עם בטן מלאה עוד מהשנה שעברה, "אין חניות, יש מלא פקחים שמחלקים דוחות, קטטות פורצות בעקבות חניה ופקקי הענק מגיעים עד לים. בסוף יקרה אסון במקום".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


כשגצל מספר על עימות הוא יודע על מה הוא מדבר. בשנה שעברה, כשהגיע עם שני ילדיו ליהנות משבת של ים ורצה להיכנס לחניה אחרי שחיפש כשעה, ירדה אשה מרכב אחר בעודו נכנס ברוורס ונעמדה בחניה. "היתה סיטואציה שיכלה להסתיים באופן אחר", הוא מספר, "יצאתי מהאוטו כדי לדבר עם האשה ופתאום הגיע חבר שלה מתוך האוטו ונגח לי בראש. התפתחה קטטה בשניות. למזלי היה שוטר בבילוש שראה הכל ועיכב את שנינו בתחנה. מה שקרה לי קורה להרבה אנשים לצערי. אנשים מגיעים ליהנות, ומרוב העומס במקום והעצבים מסיימים בקטטות ובאלימות".

לדבריו, "חייבים פתרון למצוקת החניה. רק התחיל האביב, עוד לא קיץ, והים מלא בתושבים שמגיעים לא רק מראשון אלא גם מרמלה, מרחובות, מאשדוד, מבת ים ומחולון". נוסף על מצוקת החניה הקיימת, המצוקה צפויה אף להחריף משום שבזמן הקרוב תחל בנייתו של דיור מוגן על שטח שעד כה באי הים נהגו לחנות בו.

מקסים בביצקי, מחזיק תיק הביטחון בעיריית ראשון לציון, טוען שלצערו אין פתרון לשנה זו בעניין החניה, אבל יש לו פתרונות אחרים כמו תחבורה ציבורית בשבת לים. לדבריו, פתרון זה יסייע בשלב זה לתושבים בשבתות, ימי השיא של עונת הרחצה. "תחבורה ציבורית היא לא הפתרון היחיד, אבל היא יכולה להקל כרגע על המצוקה הקיימת", טוען בביצקי, "זה דבר הכרחי. אם זה ייעשה בצורה מסודרת אני חושב שזה יכול להועיל לרבים מהתושבים. בנוסף, בימים אלה אנו חושבים מחדש על חניון קומתי גבוה שייתן מענה למצוקת החניה בים. הקיץ לצערי זה לא יקרה, אבל לשנה הבאה זה בהחלט יהיה על הפרק".

אציק אבשלומוב, המשנה לראש העיר ראשון לציון ומחזיק תיק התחבורה, טוען כי צריך לעשות שאטלים ממשה דיין עד לחוף הים. לדבריו, "אם אנשים יחנו לפני הים לאורך משה דיין ויהיה להם כל ארבע-חמש דקות שאטל, זה יהווה פתרון זמני טוב. בנוסף יש שטחי כורכר בחוף הים שניתן לפתוח בשעות העומס. צריך לתת הוראה לפתוח גם אותם בשבתות. זה הפתרון כרגע".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר