מוטי עג'מי
מוטי עג'מי

ביוזמת העירייה: קבוצת תמיכה לבני משפחה של חולי אלצהיימר

מה עושים כשאחד מבני המשפחה חולה באלצהיימר וכל עולמו מתהפך? ראש מינהל שילוב חברתי, נעמי אחימור: "משפחות יכולות לדעת שיש להם פינה של אוזן קשבת"

פורסם בתאריך: 12.3.19 10:52

המינהל לשילוב חברתי בעיריית ראשון לציון בשיתוף עמותת עמדא, יפתחו בעוד כשבועיים, 25 במרץ, בסדרת מפגשים לקבוצת תמיכה לבני המשפחה של חולי אלצהיימר ודמנציה, הזקוקים לחיזוק ולכלים להתמודדות.

"אני שמח על הפעילות המשותפת עם עמותת עמדא, שתעניק לנו את הכלים והיכולת לסייע לחולי דמנציה ובני משפחותיהם להתמודד עם המצב הלא פשוט", אומר סגן ראש העירייה ומחזיק תיק המינהל לשילוב חברתי, מוטי עג'מי. "אני מודה ללשכה לאזרחים ותיקים במנהל לשילוב חברתי המובילה את התחום. יש בראשון לציון משפחות רבות הזקוקות לעזרה והפעילות הזאת תהווה נדבך חשוב בבעיה שהמחלה הזאת מציבה".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


דמנציה היא תסמונת המאופיינת בהפרעות בתפקודים שכליים, הפוגעת בעיקר בזיכרון ובתפקוד היומיומי. לתסמונת יש מספר רב של סיבות, כאשר מחלת האלצהיימר היא הנפוצה שבהן. מגיל 65 בין חמישה לעשרה אחוזים מהאוכלוסיה סובלים מדמנציה, מעל גיל 80 – 40 אחוז. מחלת האלצהיימר מאופיינת בהרס מתמשך של תאי מוח. המחלה נמשכת כשמונה עד עשר שנים. הסימנים הראשונים של המחלה הם פגיעה בזיכרון לטווח קצר, בשפה, בהתמצאות המרחבית ואף באישיות.

ראש מינהל שילוב חברתי, נעמי אחימור, מתארת חלק מהקשיים והאתגרים שאיתם מתמודדים בני המשפחות החולים: "הם צריכים לדאוג להרבה דברים, לוודא שהסביבה בטוחה, שהגז והתנור לא נשארים דלוקים, שהם לא משאירים מפתח בדלת כיוון שחולה עשוי לפתוח את הדלת, לצאת וללכת לאיבוד. תפקידה של הקבוצה לשמוע איך האחר מתמודד וללמוד מניסיונם של אחרים, לשמוע טיפים איך ליצור מנגנונים להבטחת שלומו של הקשיש. משפחות יכולות לדעת שיש להם פינה של אוזן קשבת של אנשים הנמצאים באותה סיטואציה".

אחימור מוסיפה כי קבוצת התמיכה נועדה להעניק מידע, תמיכה ושיתוף בהתלבטויות, האתגרים והקשיים בעקבות ההתמודדות עם המחלה. מפגשי הקבוצה יערכו בלשכה לאזרחים ותיקים ויונחו על ידי עובדות סוציאליות. בסך הכל צפויים להתקיים תשעה מפגשים.

אחימור אומרת כי העובדות הסוציאליות שינחו את הקבוצות, מתמודדות גם הן עם אלצהיימר ודמנציה במשפחה, וכך למעשה נרקם שיתוף הפעולה עם עמותת עמדא, שהוקמה על מנת לסייע למשפחות החולים.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר