מתחם השוק העירוני

השוק העירוני הפך למתחם מוזנח ונטוש: "משפחות שלמות נהרסו כאן"

לאחר סגירת השוק, הסוחרים ממשיכים להיפגע ומקווים שעוד יימצא להם מקום חלופי: "השוק היה הכל בשבילנו, ולא רק כסף. היה לנו בשביל מה להתעורר בבוקר"

פורסם בתאריך: 5.2.19 10:52

השוק המיתולוגי של ראשון לציון, שפעל מתחילת שנות ה-70 ברחוב יהודה, סגור ושומם כבר כמה חודשים. המקום הפך למגרש חניה שלא כולם יודעים על קיומו, והתושבים שואלים מה יעלה בגורל המתחם הנטוש. הסוחרים התפזרו. לטענת הסוחרים, רובם חלו, ויש גם שמספרים על דום לב.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


לפני כמה עשרות שנים, השוק הזה היה הגדול ביותר העיר. בד בבד היו ניסיונות להקים שווקים נוספים במערב החדש, אבל ללא הצלחה. רבים מתושבי ראשון המשיכו לערוך את קניותיהם בשוק "הישן", שבו הם הכירו את הסוחרים, דור ראשון ושני, שהגיעו בכל ימות השבוע בימים שבהם השוק עוד שקק חיים.

לפני כשלוש שנים, בקדנציה השנייה של דוב צור, הוחלט על סגירת השוק. הסיבה האמיתית איננה ידועה ויש גרסאות רבות על הנסיבות שהובילו לסגירתו. חלק מהסוחרים, שהם בני 60 ויותר מתקשים להבין, בטוחים שמדובר בניסיון להתנכל להם. אחרים טוענים שהשוק היה מפגע תברואתי, עם חולדות שרצות בחופשיות ומגלים שהתושבים שגרים בסמיכות ביקשו לסגור את המקום.

בהמשך, במקום המיועד של השוק שמשתרע על שטח גדול של כמה דונמים, הוחלט להקים עליו פרויקט נדל"ן. כשנודע הדבר התאחדו הסוחרים והחליטו שאף אחד לא יוצא, אבל בסופו של דבר הכסף הוא זה שדיבר, ולאט-לאט קיבלו הסוחרים כסף ויצאו בזה אחר זה. בסופו של דבר, בשוק נשארו שניים-שלושה סוחרים בלבד שלא היו מוכנים להתפנות ואשר לא הגיעו להסדר תשלומים עם העירייה.

"אדם נמצא כל חייו בשוק, מגיל 20 עד 60 – לאן יש לנו ללכת? משפחות שלמות נהרסו כאן, בלי פנסיה ובלי יכולת להמשיך ולכלכל את משפחתם", מספר כדורי בסול, סוחר בשוק, "השוק היה הכל בשבילנו, ולא רק כסף. היה לנו בשביל מה להתעורר בבוקר, הלקוחות הפכו למשפחה, ועכשיו לא נשאר לנו כלום. זה לא שקר שהרבה משפחות מתו משברון לב על העוול שנעשה לנו. התייחסו אלינו כמו לזבל. לא עשינו רע לאף אחד. רובנו בני 70-60, כמעט כולם חולים ומי שנשארו בחיים – זו לא דרך להזדקן בכבוד".

דוד קצב, מאחרוני המפונים, טוען שעדיין לא מאוחר להחזיר עטרה ליושנה. "מדובר בארבעה דונמים לפחות. אפשר לתת לקבלנים מקומות אחרים בראשון לבנות ולעשות שוק אמיתי כאן, בלב העיר", הוא אומר, "השוק הוא ותיק, המיקום שלו מרכזי, לא צריך לנסוע למערב. אפשר לבנות שוק שוקק חיים עם דוכנים של גבינות, פירות ירקות, מיצים. אפשר עדיין להציל את המצב. עוד לא מאוחר. המקום המרכזי הזה דורש שוק. במשאל רחוב פשוט אפשר לשמוע את התושבים".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר