רק לבלות עם הכלבים במקום מוגן ונקי (אילוסטרציה: שאטסרסטוק)

הזנחת גינות הכלבים: לכלוך, מחסור בצל והטלת קנסות

בעלי הכלבים בעיר מתרעמם על מחסור בגינות כלבים והזנחת הגינות הקיימות, עיריית ראשון לציון, "אנו פועלים תמיד לתחזוק הגינות ותכנון מתחמים חדשים"

פורסם בתאריך: 11.4.18 14:09

הם פעלתנים, הם חמודים, הם מהלכים על ארבע והם דורשים מקומות שיתאימו להם. הכלבים של ראשון לציון הם קבוצה של עשרות בעלי זנב, החולקים תחום עניין אחד משותף: טיולים בחוץ, לפחות שלוש פעמים ביום.

רוצים להישאר מעודכנים? הורידו את האפליקציה שלנו

מה עושים עם הצורך הזה? פתרון שנותן מענה נרחב בנושא מגיע בדמות גינות ולעתים פארקים לכלבים. אותם שטחים פתוחים מספקים לכלבים ולבעליהם חוויה מיוחדת בה הם יכולים לשחק בחופשיות, לפגוש חברים אחרים ולא לחשוש מצרות שנמצאות בחוץ, כך שכל המשתתפים יוכלו ליהנות בראש נקי מדאגות. מיותר לציין שבעיר גדולה כמו ראשון לציון, ישנה ציפייה למתן פתרונות רלוונטיים בתחום, המתבטאים גם בכמות וגם באיכות. יצאנו לבדוק האם המציאות עונה על הציפיות.

על פניו, נראה שהכל כשורה. אתר העירייה מציג כ-20 פארקים הפרושים ברחבי העיר אשר מציעים יתרונות בדמות גידור כפול, מקומות ישיבה מוצלים, ברזיות ומשחקים לכלבים, ושקיות לאיסוף צואה. נשמע כמו גן עדן לכלבים, נכון? תלוי את מי שואלים.

התאגדות של קבוצת תושבים בעיר קמה בשנה שעברה כדי להסדיר אחת ולתמיד את הנושא. לטענתם, אותן 20 גינות אינן מהוות פתרון ממגוון סיבות: 20 גינות בעיר בסדר גודל שכזה אינו מספר מספק (לצורך השוואה, ת"א: 70+ חולון: 8 רמת גן: 25 רחובות: 7). הבעיה אינה רק כמותית – ישנם מקרים בהם חלק מהגינות קטנות, נמצאות באיזור נידח (לרוב  גם בגלל חוסר רצון של תושבים לגינה כזו ליד מגוריהם), מוזנחות ולעתים אין מתקנים, תאורה נאותה או אפילו שקיות לאיסוף צואה. טענה נוספת מתגלמת בדמות הצורך לגינות לכלבים קטנים, מגמה הקיימת בערים אחרות ולעתים מהווה צורך חיוני.

תושבת בשם נטע בליץ מספרת על הגינה ברחוב דרובין, שאין בה כמעט צל לכלבים – נתון בעייתי במיוחד כשהקיץ מתקרב. תושב נוסף בשם אור שפיר מספר על הגינות בשיכון המזרח, המערב הישן, נווה הדרים ורביבים ומציין שמדובר בתמונה רחבה של הזנחה באותן גינות: "חלק מהגינות קטנות במיוחד, כמעט תמיד אין תאורה, צל ושקיות לאיסוף צואה. בנוסף, אין ניקיון מסודר במקום, עד לרמה שבה התושבים מנקים בעצמם. ישנה גם תחושה שהפקחים נותנים דו"חות על דברים פעוטים יחסית ומתייחסים אלינו כמו לפושעים, ודווקא כשמתרחש משהו חמור, לרוב אין פקח בסביבה".

למה להתאגד כשאפשר לפנות לעיריה? לטענת המתאגדים, אין טעם. "האינטרס של העיריה הוא שמצב זה ישמר – קנסות כגון כלב המטייל ללא רצועה או אי איסוף גללים מסתכמים במאות שקלים. כאשר מצב שבו אין מספיק גינות איכותיות יוצר לעירייה הכנסה מכובדת על חשבון אוכלוסיה מאוד ספציפית, שנותרת ללא כלים להתמודד עם מצב שכזה." במקרים בהם תושבים פנו לעירייה, מצטיירת תמונה עגומה. "התחושה היא כי מורחים אותנו בתואנות שונות" מוסר אור "תמיד מבטיחים לנו שישנם תכנונים לגינות עתידיות, אך בפועל, אין שינוי ממשי בנושא."

מעיריית ראשון לציון נמסר: בראשון לציון פרוסות 20 גינות לכלבים, בכולן יש מתקני משחק לכלבים, ספסלים עם הצללות, ברזיית מים לכלבים ולבעליהם, שקיות איסוף צואה כנדרש. בשל התנגדות תושבים, הפארקים ממוקמים בדרך כלל בקצה שכונה ולא בסמוך לבתי תושבים. הגינות מנוקות כל יום על ידי צוותי גינון המתחזקים את המקום, מעבר לכך חובת המבקרים בגן לאסוף את צואת כלביהם, דבר שלצערנו לא נעשה תמיד. אנו בוחנים כל העת מקומות פוטנציאליים עבור פארקים לכלבים ומקימים פארקים כאלו לאחר סקר תושבים. במסגרת תכנון השכונות החדשות, הונחו המתכננים על ידי מנהל איכות הסביבה להקצות מראש פארק לכלבים בכל שכונה.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר