הפגנה נגד מתחם בית הכנסת חב"ד
הפגנת התושבים בישיבת המועצה

המאבק נגד בית הכנסת בשכונת נעורים: "קומץ של אנשים שמסלפים עובדות ומרעילים את התושבים"

הפעילה החברתית גלי ברדה תוקפת את תושבי השכונה המתנגדים לעבודות הבנייה במתחם חב"ד: "במקום לצעוק 'הדתה', צריך לצעוק 'שנאת חינם'"

פורסם בתאריך: 28.10.19 12:46

הדרמה סביב עבודות הקמת בית הכנסת החדש של חבד בשכונת ראשונים בראשון לציון ממשיכה לעורר סערה וגורמת לפילוג מכוער בין תושבי השכונה. "קומץ של אנשים שצועקים 'הדתה', שומו שמיים, רק בגלל שבית כנסת חדש עומד להיבנות בשכונה". כך תוקפת גלי ברדה, פעילה חברתית המתגוררת בשכונת גני אסתר, את המאבק של התושבים נגד עבודות הבנייה.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


ברדה מותחת ביקורת על המאבק הציבורי של תושבי שכונת נעורים, נגד עבודות הקמת בית הכנסת החדש של חב"ד, המכונה "770", ברחוב יואל סגל. לטענתה, הנושא יצא מפרופורציות וגורם לפילוג בשכונה.

"מדובר בקומץ שמרעיל ציבור שלם. במקום לצעוק הדתה צריך לצעוק כאן שנאת חינם", היא מוסיפה.

כזכור, אתמול (ראשון) פורסם כאן, ב"השקמה ראשון לציון", על התנגדות התושבים להקמת מקווה על פני שטח של כ-400 מ"ר במתחם בית הכנסת, בניגוד להבטחות שקיבלו מהעירייה.

התושבים מודאגים מכך שעבודות ההקמה, שהחלו מהיתר בנייה לבית כנסת על פני שטח של כ-500 מטרים, נפרשות כיום על פני 3,000 מטרים, וכוללות גם אולם שמחות, מטבח לבית תמחוי, מקווה, כולל ועוד.

בית הכנסת חב"ד

ברדה מתייחסת בביטול לטענות התושבים. "בניית בית כנסת שיכלול גם מקווה, לא יהפוך את צביון השכונה למשהו שלא קיים", היא אומרת. "מדובר בקומץ קטן של תושבים שמתנגדים לבניה ועושים המון רעש. הם מסלפים עובדות ומרעילים את התושבים בכל סיפור בית הכנסת.

"משיחות שניהלתי עם שכנים מהבניין שלי, הבנתי שהם עברו שטיפת מוח בנושא", מוסיפה ברדה. "כולנו יהודים, אז למה כל כך הרבה שנאת חינם? בית חב"ד הוא ספינת הדגל בהרבה מדינות בעולם. אבל בחו"ל לא צועקים 'הדתה', רק כאן. וזה פשוט מכעיס אותי", אומרת ברדה. "לצערי הרב, כל דבר שיש בו סממן דתי הפך להיות פה עניין של 'הדתה', וזה מאוד עצוב ומפלג ופשוט לא נכון", היא מוסיפה.

גם טלי עשת, המתגוררת בשכונה מעל 15 שנים, לא אוהבת את המאבק הציבורי נגד הקמת בית הכנסת. "אני מכירה את הרב אליהו סגל, שאחראי על בית הכנסת החדש, ואין אדם בשכונה שלא מכיר אותו", היא מספרת.

"מדובר בשכונה שקטה והרב סגל הוא חלק ממנה. אדם שעושה רק טוב ודואג לאנשים, וכל מה שעושים לו, אינו הוגן", אומרת עשת.

עשת נזכרת באירוע שגרם לה לטלטלה. "הרב סגל היה בגינה ולימד כמה פסוקים מול הילדים וההורים, ואז הגיעו  כמה מהמתנגדים שלו וישר הוציאו טלפונים והתחילו לצלם אותו וירקו עליו", היא מתארת.

"זו אלימות מכוערת. לרב סגל יש ילדים שאיבדו את אמא שלהם לפני כשנתיים, איפה הכבוד בין אדם לחברו? השנאה לדת מעוורת אותם לצערי, וזה עצוב שהשכונה שסועה בצורה כזו רק בגלל קומץ אנשים".

 

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת

 

הפילוג העמוק בין שני המחנות הגיע גם לקבוצת הווטסאפ השכונתית. מנהל הקבוצה דניאל רזניק, נאלץ לטענתו להוציא חברים מהקבוצה, לאחר שהעירו על כל משפט שקשור לסממן דתי.

"זה הפך להיות בלתי נסבל", אומר רזניק. "אם מישהו כותב 'שבת שלום', או 'בעזרת השם' וכדומה, ישר מתנפלים עליו עם הערות עוקצניות.

"אני אדם חילוני, אבל השנאה והזלזול כבר עברו את גבול הטעם הטוב, ולא הייתה לי ברירה אלא להוציא אנשים מהקבוצה", מספר רזניק. "אמרתי להם שיפתחו קבוצה משלהם, אין לנו בעיה עם שום בית כנסת, אנחנו לא שונאי דת ואדם".

 

עוד באותו הנושא:

החוקר הפרטי, הרב והאדריכלית: הדרמה סביב בית הכנסת החדש

תושבים הפגינו בישיבת המועצה נגד בית הכנסת הענק "בניין 770": "כבדו את החוק"

תושבים מחדשים את המאבק נגד בית הכנסת: "בונים פה מקווה בשטח של 400 מ"ר"

 

 

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר