בית הכנסת חב"ד שכונת נעורים
בית הכנסת חב"ד

החוקר הפרטי, הרב והאדריכלית: הדרמה סביב בית הכנסת החדש

תושבים טוענים כי מה שאמור היה לשמש כבית כנסת, יכלול כולל, מקווה, אולם שמחות וגם חנות לשתמישי קדושה. בעירייה מבהירים: "ישנה בקשה לשינויים, הועדה המקומית טרם דנה בבקשת השינויים"

פורסם בתאריך: 5.3.19 17:13

מבנה בית הכנסת של הרבי מלובביץ המכונה "770" בלב שכונת נעורים ברחוב יואל סגל ממשיך ליצור מחלוקת בין תושבי השכונה לרב אליהו סגל, שאחראי על הקמת בית הכנסת. לאחרונה נפגשו נציגי השכונה עם הרב סגל ועם סגן ראש העירייה ומחזיק תיק הביטחון, מקסים בביצקי, בניסיון לגשר על הפערים ולהגיע להסכמה, אולם ללא הצלחה.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


"לפני כחודש פנו אלי נציגי השכונה כדי שאנסה לגשר על הפערים בין התושבים לפעילות העתידית של המקום", מספר בביצקי ל"השקמה ראשון לציון", "קבענו כולנו ושוחחנו. נציגי השכונות רצו לשמוע שהמקום יהיה בית כנסת ומקווה בלבד, היה חשוב להם להבין שלא יהיה אולם שמחות, בית תמחוי ועוד פעילות שתפריע לתושבי השכונה. לצערי, הרב סגל לא רצה לחתום על הדברים ולהתחייב. מאז אותה פגישה הוא לא מחזיר טלפונים והקשר נותק".

אריה לב, תושב השכונה, מספר שתושבי המקום שכרו אדריכלית וחוקר פרטי כדי להבין מה ייבנה בפועל במקום. "לצערנו החוקר והאדריכלית במימון הפרטי שלנו נתנו לנו את התשובות שידענו בתוך תוכנו – המקום שהתחיל מ-500 מטר מגיע היום לכ-3,000 מטר בנוי. אין לי מושג איך העירייה אישרה דבר כזה". לטענתו, בהתחלה אישרה העירייה מרתף וקומה אחת של 500 מטר, אלא שאז הגישה העמותה היתר לקומות נוספות.

בתוך כך, לפני חודשיים הגישו התושבים מכתב לפניות הציבור באמצעות עו"ד אלון גולן, שבו נטען כי שבית הכנסת "770" הפך למשהו אחר לגמרי ובו אולם אירועים, גג שמוכן כאולם אירועים נוסף, בית תמחוי ענק, חנות לממכר תשמשי קדושה, יחידות מגורים, שני בתי כנסת – ספרדי ואשכנזי ואולם לימודים שיכול להפוך לכולל.

איילת מילס כהן, האדריכלית שבדקה את הנושא, מסרה ל"השקמה ראשון לציון" כי "בדיקת התיק היתה מורכבת מאוד. לכאורה נראה שיש עבודות שבוצעו בשטח שלא על פי היתר מאושר (נכון ליום כתיבת הדוח), ולכן אני יכולה להבין את כעס התושבים. כשתתקבל תשובת העירייה ניתן יהיה לראות אם אכן יש חריגות ואם יש הסבר לחריגות אלה".

מאילנית הרוש, חברת המועצה ויו"ר מרצ בראשון לציון, נמסר כי "נפגשתי עם תושבי השכונה. כמובן שבמשך כל הזמן אנחנו בקשר הדוק ואני מעודכנת בכל מה שקורה. אנו ממתינים לפגישה שביקשתי עם ראש העירייה לדיון בנושא וכולי תקווה שהצדדים יהיו שבעי רצון מהפתרון".

רב בית הכנסת סירב להגיב לדברים.

מעיריית ראשון לציון נמסר בתגובה: "למבנה קיימים היתרים לארבע קומות. ישנה בקשה לשינויים, הועדה המקומית טרם דנה בבקשת השינויים".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

11 תגובות
  1. דני

    מטרידה מאוד העובדה כי הרב שטוען שמדובר בבית כנסת בלבד לא מוכן להגיע להסכמה עם התושבים , כנראה שיש לו מה להסתיר.

  2. יעל

    כל הכבוד לחב"ד.
    תודה לרב על ההשקעה בשכונה שלנו.

    בהצלחה רבה!!

  3. קובי מהשכונה

    כמה שנאה… איזה עצוב. אם היו מקימים כנסייה או מסגד אף אחד לא היה פוצה את הפה. אבל שמבקשים להקים מוסד דתי פתאום זה לא מתאים, שחס וחלילה הילדים לא יחשפו ליףמסורת ויהדות.

  4. אייל

    תושב העיר. רק מצעדי גאוה וחילול שבת מתאים לכופרים
    מי היה מאמין שבארץ ישראל, במדינת ישראל (לכאורה מדינת יהודית) יהיה אסור לבנות מבנה דת.
    גועל נפש איזה בזיון מרגיש כמו בגרמניה

  5. תושב

    לא מבין את האנשים
    במקום להתעסק בעיקר- שעומדים להקים ליד בניינים אשר עתידים לסתום את כל השכונה ולהפוך אותה צפופה כמו נחלת
    מתעסקים בפעילות המבורכת הזו
    סדר עדיפויות קלוקל

  6. לא מבין

    למה שלא יהיה אולם שמחות????
    ברית/בריתה/חתן
    מדוע לא??

  7. נטלי

    מאוד מקווים שהעירייה תתערב, ותתקן את הטעויות שלה. בניין 770 העתק ביתו רבי מלובביץ בברוקלין ישנה את הצביון לא רק של שלוש שכונות שמסביבו , הוא ישנה את הצביון של איזור גדול בראשון לציון ולא תהיה פה סטטוס קוו יותר בעיר שלנו

  8. לשון הרע

    שקר וכזב, חבל שיש כזאת שנאה, בשכונת נעורים אין בכלל בית כנסת ובטח שלא מקווה. בית הכנסת של חבד, הוא הבית כנסת הראשון שנבנה בשכונה ובאמת שהגיע הזמן. בלי שום קשר בית הכנסת חבד נבנה בקצה השכונה, כך שזה לא אמור להפריע לאיש גם לאלה שעושים דווקא על מנת להכעיס. הי"ד. קשת טעמים יותר קרוב למגורים ואף אחד לא מדבר, אולמי פיור כנ"ל, כל האזור תעשיה צמוד שם למגורים, מחסן בקבוקים, מאפיה, מועדונים וכו ולאף אחד זה לא פריע, רק בית כנסת – זה מה שפריע להם.

  9. אריה

    הגיע הזמן שישמעו את רוב התושבים ולא רק את אלה שמנסים לכפות את דרכם על כלל התושבים

  10. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    כמנ שנאת חינם!! מה זה?!
    פשוט לא להאמין שככה יהודים חילונים שונאים יהודים דתיים,תתביישו לכם!!

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר