בית הכנסת חב"ד שכונת נעורים
בית הכנסת חב"ד

תושבים מחדשים את המאבק נגד בית הכנסת: "בונים פה מקווה בשטח של 400 מ"ר"

תושבי שכונת נעורים ממשיכים במאבקם נגד עבודות מתחם בית הכנסת של חב"ד: "שערורייה. במשך שש שנים בונים כאן בית כנסת מבלי מה הייעוד הסופי שלו"

פורסם בתאריך: 27.10.19 16:12

בניית בית הכנסת החדש של הרבי מלובביץ', "770", בלב שכונת נעורים, ברחוב יואל סגל שבראשון לציון, ממשיכה לייצר מחלוקות בין תושבי השכונה לבין העירייה. בשבוע האחרון פורסם ברשתות החברתיות על תחילת עבודות הקמת מקווה הטהרה ב"היכל מנחם", שאמורות להסתיים בסוף שנת 2020.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


לטענת התושבים, מתחם בית הכנסת השנוי במחלוקת יכלול מקווה בשטח של 400 מ"ר, מרכז לימודים ומבקרים, אולם אירועים ועוד. לפוסט צורף גם קישור לתרומות עבור עבודות הבנייה של המקווה.

כעת תוהים תושבי השכונה המתנגדים לעבודות, כיצד בכל זאת ממשיכים לבנות מקווה המשתרע על שטח של כ-400 מ"ר, באין מפריע.

כזכור, באפריל האחרון התקיימה פגישה בין מתנגדי הקמת בית הכנסת לראש העירייה רז קינסטליך, שהבטיח כי המבנה לא יכלול בית תמחוי ואולם שמחות, וכי תקום ועדה נוספת כדי לדון באישור המבנה, ובכל מה שהוא אמור לכלול בתוכו.

כאמור, התושבים מודאגים מכך שעבודות ההקמה, שהחלו מהיתר בנייה לבית כנסת על פני שטח של כ-500 מטרים, נפרשות כיום על פני 3,000 מטרים, וכוללות גם אולם שמחות, מטבח לבית תמחוי, מקווה, כולל ועוד.

אריה לב, תושב שכונת נעורים והעומד בראש המאבק, אומר כי הייתה אמורה לקום ועדה נוספת שבה "היינו אמורים לחתום על ההסכם שכבר נכתב ולהוסיף שינויים תוך כדי התדיינות".

לטענת לב, בחצי השנה האחרונה לא הייתה ועדה, הרב אליהו סגל, שאחראי על הקמת בית הכנסת, נעלם ולא עונה לטלפונים, ולמרות שבתוכנית הבנייה המקורית לא היה אמור להיכלל גם מקווה, הוא ממשיך להיבנות באין מפריע.

"זאת פשוט שערורייה", אומר לב. "במשך שש שנים בונים כאן בית כנסת שאף אחד לא יודע מה הייעוד הסופי שלו. אין חוזה חתום ומנסים להתחמק מאתנו פעם אחר פעם".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת

בטיוטת החוזה, דורשים המתנגדים מהרב סגל, להגדיר את הפעילות שתתקיים במבנה באופן שלא יהווה הפרעה או פגיעה לתושבי השכונה. "אין לנו בעיה עם בית כנסת, אבל יש לנו בעיה עם אולם שמחות שיפעל במקום, או בית תמחוי וכולל", אומר לב. "לכן צריך שהדברים יהיו כתובים וחתומים. בסופו של דבר, כולנו רוצים לחיות בשלום אחד עם השני".

מעיריית ראשון לציון נמסר בתגובה: "סוגיית המקווה טרם נדונה בוועדת המשנה. נציג מחלקת הפיקוח יצא לשטח כדי לוודא כי הבנייה מתבצעת על פי ההיתר".

עוד באותו הנושא:

החוקר הפרטי, הרב והאדריכלית: הדרמה סביב בית הכנסת החדש

תושבים הפגינו בישיבת המועצה נגד בית הכנסת הענק "בניין 770": "כבדו את החוק"

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. יושי

    בדיוק יש התר לא על כל דבר צריך למחות יש קהילה גדולה של קהילת חב"ד ויש לתת להם את האפשרות לנהוג כמנהגם יש שינוי במקווה טהרה רגיל לשיטת חב"ד כאן זה לא המקום להסביר הקמת מקווה לא צריך להיות נושא שנוי למחלוקת גם במחאה צריך לבחור על מה למחות ומאחר ויש התר אז אין מה להתנגד מה גם שחב"ד תמכה בראש העיר ומקבלת תקציבים רבים בהתאם כך שהכל מתנהל כשורה וכחוק

  2. אלי

    תנו להם לבנות בשקט סך הכל יהיה איפה לטבול לפני כיפור.
    ובשבילם זה כמו אולם ספורט או כל דבר תרבותי

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    צריך לבדוק טוב מאוד איך בניה כזאת מסיבית קוראת ללא הפרעה, חריגות בניה משמעותיות והערייה ישנה

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר