צילום: מירל לוטן

האם הוועדה המחוזית תעצור את "תוכנית היקב"?

"זו תהיה בכייה לדורות. חייבים לעצור את התוכנית לפני שיהיה מאוחר", אומרת סגנית ומ"מ ראש העירייה, ליאל אבן זהר, שהשמיעה את התנגדותה בפני הוועדה

פורסם בתאריך: 25.9.19 09:54

תוכנית היקב הוגשה להפקדה השבוע בוועדה המחוזית. טרם הדיון, התקיימה מליאת ועדה מקומית בה הוצגה התוכנית המבוקשת לחברי הוועדה המקומית הנוכחית.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


כזכור, פרויקט היקב הוקפא בשנת 2017 כאשר נעצר ראש העירייה לשעבר, דב צור. תוכנית הבנייה נקשרה לפרשת השחיתות בה היה חשוד ולאחרונה הודיע היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, כי הוועדה המחוזית יכולה לדון בפרויקט היקב ובכך שחרר את התוכנית מהקיפאון בו הייתה שרויה.

מדובר במתחם היקב שנמצא ברחוב הכרמל ומהווה חלק מההיסטוריה של ראשון לציון. המתחם כאמור נמצא בשנים האחרונות בלב סערת נדל"ן. תוכנית הבנייה כללה 625 יחידות דיור, 23 אלף מ"ר מסחר ו-22 אלף מ"ר משרדים. התוכנית המקורית כללה גם מגדלים בני 40 קומות ויותר והיזמים דורשים להגדיל את שטח המקום וכמות יחידות הבנייה.

סגנית ומ"מ ראש העירייה, ליאל אבן זהר, שהייתה בקדנציה הקודמת חברת אופוזיציה והתנגדה לפרויקט, הופיעה בוועדה ושטחה שם את טענותיה. אבן זהר סיפרה ל"השקמה ראשון לציון" כי "אמרתי בוועדה המחוזית שעליה מוטלת החובה לאזן בין רצון היזמים להרוויח, שהוא כמובן רצון לגיטימי, לבין צורכי הציבור כשזו בעיני אמורה האחריות של נציגי הציבור והוועדה בכלל זה".

אבן זהר הדגישה כי "מדובר בתכנית עצומה בהיקפה, שלטעמי חייבים לצמצם בה קומות, שטחי מסחר ושטחי מגורים. צריך לתת לציבור הרבה יותר שטחים, כפי שהעיר הייתה מפקיעה בכל תכנית אחרת. חשוב שתהיה אחיזה משמעותית בשטחי המורשת כדי להבטיח את נכסי צאן הברזל של העיר".

"מצד שני, אני חושבת שזה נכון להוסיף שם מלונאות, למשל", המשיכה אבן זהר, "אני כולי תקווה שהוועדה המחוזית תחליט לתקן את התוכנית באופן שתופקד תכנית טובה יותר לראשון לציון. לאחר שנראה מה הוחלט ומה יופקד בוועדה המחוזית. בוודאי נקיים דיונים נוספים במועצה ובוועדה המקומית ונחליט על עמדתנו. אחרת זו הפרויקט הזה יהיה בכייה לדורות, חייבים לעצור אותו לפני שיהיה מאוחר".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת

עוד באותו הנושא:

ליאל אבן-זהר בטור מיוחד ל"השקמה": "ההתנכלויות, האיומים והפגיעה ברכב שלי לא יגרמו לי להפסיק"

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    היקב הוא אתר היסטורי חשוב של ראשון.בילדותי אני זוכרת שבאנו מחולון ליום ביקור בראשון ואתריה והיקב גם נכלל באתרים ההיסטוריים של ראשון.למה להרוס אתר היסטורי ולבנות עוד מגדלים של 40 קומות במרכז העיר שגם ככה צפופה ודחוסה.אם יביאו למישאל תושבי העיר לא תהיה הסכמה.במקום התוכנית הזאת אפשר לשפץ את היקב ולבנות לידו מלון לתיירים לא גבוה שיתאים למיתאר של העיר

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר