צילום: מירל לוטן

צפויה התנגדות רבה: היועמ"ש אישר לקדם את תוכנית היקב

אביחי מנדלבליט נתן אור ירוק להמשיך בפרוייקט הנדל"ן בו חשוד ראש העירייה לשעבר דב צור

פורסם בתאריך: 18.9.19 14:02

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, הודיע כי הוועדה המחוזית יכולה לדון בפרויקט היקב, תוכנית הבנייה שנקשרה בפרשת השחיתות בה חשוד ראש עיריית ראשון לציון לשעבר, דב צור. הודעת היועמ"ש שחררה את תוכנית היקב שהייתה קפואה, כעת ניתן להוציא את הפרויקט לפועל, אלא שהוא צפוי להתנגדות בוועדה המחוזית שתתקיים בשבוע הבא.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


פרויקט היקב הוקפא בשנת 2017 כאשר נעצר צור, במרץ 2019 הודיעה המשטרה כי קיימת תשתית ראייתית להעמדת צור לדין באשמת שוחד מרמה והפרת אמונים. פרקליטות המדינה טרם החליטה האם להעמיד את צור לדין, שחשוד כי פעל לקדם את ענייניו העסקיים של אחד מרוכשי מתחם היקב, ארז מוסצ'ו.

מתחם היקב שנמצא ברחוב הכרמל מהווה חלק מההיסטוריה של ראשון לציון נמצא בשנים האחרונות בלב סערת נדל"ן. תוכנית הבנייה כללה 625 יחידות דיור, 23 אלף מ"ר מסחר ו-22 אלף מ"ר משרדים. התוכנית המקורים כללה מגדלים בני 40 קומות ויותר, אך דורשים היזמים להגדיל את שטח המקום וכמות יחידות הבנייה.

לפני כשש שנים, צור, שכיהן כראש העירייה, הודיע כי בכוונתו שהעירייה תהיה בעלת מתחם היקב ובכך תוכל להפוך אותו לאתר היסטורי שיהווה מוקד משיכה לתיירים כמו מתחם התחנה בתל אביב, צור ניסה להגיע למגעים במשך שנתיים אך ללא הצלחה. בשנת 2014 רכשה את המתחם קבוצת יזמים את קרן השקעות נדל"ן שבעליה היזמים אריאל רוטר (קסטרו), עמיר בירם, ארז מוסצ'ו וחברת הביטוח הפניקס בעלות של 165 מיליון שקלים.

סגנית ומ"מ ראש העירייה, ליאל אבן זהר, שהייתה בקדנציה הקודמת חברת אופוזיציה התנגדה לפרוייקט,"זו תכנית שתהיה בכי לדורות, חייבים לעצור אותה לפני שיהיה מאוחר".

חבר המועצה אסף דעבול, שהיה בזמן כהונתו של צור חבר אופוזיציה, התנגד לעיסקה ואף כינה אותה "הולילנד של ראשון לציון". דעבול טען על ניגוד עניינים עקב נסיעתו של צור עם היזם שרכש את הפרויקט, ארז מוסצ'ו, בסמיכות לסגירת העסקה. בנוסף פנה במכתב לשרה רגב וביקש את התערבותה על מנת להבטיח כי מתחם היקב יישאר כפי שהוא.

סגנית ראש העירייה ליאל אבן זהר אמרה כי "תכנית היקב אינה טובה לעיר, לתושביה ובדעתי להתנגד לה. אני מקווה שהפעם זה יהיה יחד עם חברי לוועדה המקומית, שרובם אישרו בהסכמים קואליציוניים את מחויבותם להחזרת מבני המורשת לציבור ותיקון התכנית. לגבי החלטת היועמ"ש – למדתי עליה מהעיתונות, וכשנדע כולנו את פרטי החשדות נגד צור, אולי התמונה תתבהר. בכל מקרה אין לי דבר אישי נגד היזמים, אני פשוט סבורה שצריך לצמצם את התכנית ולעשות שימוש ציבורי, מלונאי, ותיירותי, במבנים שהם הנכס ההיסטורי החשוב ביותר של העיר ראשון לציון, ולצמצם את היקפי התכנית לטובת העיר ותושביה".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר