מימין דניאל בן מרדכי וניר אברמוביץ, צילום דוברות מכבי
מימין דניאל בן מרדכי וניר אברמוביץ, צילום דוברות מכבי

ערנות ומקצועיות של רופאת מכבי הצילה נער מראשון לציון שסבל מתסביב אשך

נער בן 12 מראשון לציון הגיע לרופאת הילדים עם תלונה על כאבים בבטן התחתונה ובאזור האשכים. במכון הדימות אבחנו שמדובר במקרה נדיר של תסביב האשך ובתוך שעתיים הוא עבר ניתוח חירום

פורסם בתאריך: 10.3.23 07:01

מקצועיות של צוותי מכבי בראשון לציון הצילה נער שסבל ממקרה נדיר של תסביב האשך: רוני (שם בדוי) בן ה-12 מראשון לציון, הגיע לפני כשבוע לרופאת הילדים ד"ר הדר פלור הירש כשהוא מתלונן על כאבים באזור הבטן התחתונה ונפיחות באחד האשכים. ד"ר פלור הירש, שבדקה אותו, התעקשה על הפנייה מידית לבדיקת אולטרסאונד במכון הדימות, שם גילו כי מדובר במקרה נדיר של תסביב האשך.
"רוני התעורר בבוקר וסיפר כי הוא סובל מכאבים חזקים", משחזרת אמו של רוני. "פנינו לרופאת הילדים, ששלחה אותנו בדחיפות לבדיקה במכון הדימות, שם תוך זמן קצר מאד עדכנו אותנו במצב והודיעו לנו שאנחנו צריכים להגיע לבית החולים מכיוון שמדובר במקרה חירום. בקושי הספקנו לעכל את המצב וכעבור כשעתיים רוני כבר עבר ניתוח בבית החולים".

"רוני הגיע אלינו לבדיקה דחופה", מספר ניר אברמוביץ, מנהל מכון הדימות ברמות ראשון לציון. "למרבה המזל בדיוק באותו היום עבד במשמרת הבוקר הרנטגנאי דניאל בן מרדכי שמתמחה בבדיקות ילדים. בן מרדכי סיפר: "בתחילת המשמרת קיבלתי עדכון מצוות המזכירות שיש בקשה לבדיקת אולטרסאונד של האשכים בחשד לתסביב. בבדיקה עלה כי אשך אחד גדול בצורה משמעותית לעומת השני. בבדיקת דופלר של האזור התגלה גם כי אין זרימת דם מספיקה במקום, ממצא המעיד על חשד לתסביב. העברנו את התוצאות לפיענוח של הרופא הרדיולוג כך שלמעשה תוך זמן שיא של פחות מחצי שעה מרגע הגעת הנער למכון בוצעה הבדיקה ונכתב הפענוח שבסיומו הילד הופנה לבית החולים. שמחתי לשמוע שמהירות הטיפול התגובה של כלל הצוות במכון הדימות, מנעו כריתה של האשך"

 

"תסביב אשך הינו מקרה יחסית נדיר (1 ל-4000 בנים)", מוסיף אברמוביץ, "המקרה קורה כשהאשך מסתובב וגורם לפיתול צינור הזרע שמספק את הדם לאשכים ולשק האשכים. הירידה באספקת הדם גורמת לכאב פתאומי וחזק ולנפיחות. תסביב האשך נפוץ ביותר בגילאי 12-16 אך עלול לקרות בכל גיל. המקרה מחייב לרוב ניתוח חירום תוך מספר שעות שמטרתו הצלת האשך. המתנה ממושכת יותר עלולה לגרום לנזק בלתי הפיך ולפגוע ביכולת הפוריות העתידית. אם אספקת הדם נפגעת למשך זמן ממושך עלול להיגרם נזק נרחב לאשך עד כדי הצורך לכרות אותו ובעתיד להתקין תותב במקומו".

"הכל היה כל כך מהיר והרגשנו שאנחנו ממש בסרט רע", מספרת אמו של רוני. "אבל למרות הלחץ המטורף שהיינו בו הצוותים היו מדהימים – החל מהרופאה שגילתה רגישות ומקצועיות, הצוות המקצועי במכון הדימות שעמד לצידנו לכל אורך הדרך וכלה ברופאים בבית החולים. בזכותם ניצלו החיים של הבן שלי שיכול היה לסבול מנכות כל חייו ואין לי מלים להודות להם".

ד"ר חגי פרנקל, ראש מחוז ירושלים והשפלה במכבי, אמר: "המקצועיות והערנות של הרופאה וצוות מכון הדימות שלנו הצילו את הנער מנכות ופגיעה פיזית ונפשית קשה ועל כך מגיעה להם הוקרה והערכה. התפקיד שלנו כצוותי רפואה הוא להעניק מעטפת רפואית כוללת ולהיות שם ברגעי האמת עבור החברים שלנו. אני שמח שהצלחנו להגשים זאת הלכה למעשה. אני מאחל לנער ולמשפחתו בריאות איתנה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר