מרגש: המתנדבת שליוותה את חולה הקורונה ברגעים הקשים

פרויקט התנדבותי בשמיר-אסף הרופא: הצוות התגייס ללוות ולקיים שיחות עם מאושפזים במחלקות הקורונה

פורסם בתאריך: 9.11.20 13:06

עובדי המרכז הרפואי שמיר-אסף הרופא התגייסו לקיים שיחות רציפות עם חולים מאושפזים במחלקות הקורונה על מנת לסייע להם ככל הניתן במהלך מאבקם במחלת הקורונה. באחד המקרים, נרקם קשר מיוחד בין מטופל בן 70 מראשון לציון שאושפז במרכז הרפואי במשך כחודשיים במצב קשה לבין רכזת במנהל רפואי ופרויקטים, סיון דורון שעובדת עם סגנית מנהלת המרכז הרפואי, פרופסור אורנה טל.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


"הייתי בגיהינום וחזרתי", מספר המטופל בן ה-70, "חודש וחצי שכבתי בטיפול נמרץ ועוד כמה שבועות של אשפוז רגיל אין דרך אחרת לתאר את זה. המסע עוד לא נגמר. עכשיו אני בשיקום על מנת שאוכל לשוב וללכת על הרגליים שמשותקות מהשכיבה".

המטופל, נשוי ואב לשניים, מוסיף ומשחזר את שעבר במהלך האישפוז, "שכבתי מחובר למכונת ההנשמה וזה פשוט לא הספיק והיה לי קשה לנשום. נלחמתי על כל נשימה ובמקביל אני שומע את המכונה מצפצפת כל הזמן".

לפני התפרצות נגיף הקורונה, הוא ואישתו מכרו את דירתם בראשון לציון מתוך כוונה לעבור להתגורר ביישוב בדרום בסמוך לילדיהם. המעבר עצמו התרחש בזמן שהוא היה מאושפז במצב קשה בטיפול נמרץ. "אישתי גם חלתה ביחד איתי אבל היא קיבלה את המחלה הרבה יותר קל. כל המשפחה נלחמו עליי. במקביל גם סיון, המתנדבת, עודדה אותי ועשתה הכל כדי לרומם את רוחי.

כיום הוא נמצא בשיקום ומספר, "הצלחנו. אני אומר את זה כי זה מאבק שלי יחד עם כל הצוות שהוא לתפארת מדינת ישראל. הפרויקט של המתנדבים הוא חשוב ועוזר לחולים. סיון עברה איתי מהתחלה את כל התהליך בטיפול נמרץ ובאשפוז לאחר מכן. זה מדהים שעד היום עוד לא נפגשנו והקשר בינינו נרקם וכל כך חזק ומחזק".

סיון דורון סיפרה כי, "פרויקט ההתנדבות הוציא ממני רגשות עזים שקשה לי להסביר במילים. מדובר באדם חזק בן 70 שנכנס על רגליו ובשיא כוחו לאשפוז ובגלל המחלה ומצבו הוא השיל 25 קילו ממשקלו בתוך חודשיים באשפוז הממושך ויצא על כיסא גלגלים לשיקום. מסע חיים שלם הוא עבר בתוך חודשיים במהלך האשפוז שלו".

"צריך לשמוע את השיחות שלנו שנמשכות עד היום, רק על ניצחונות ותושייה ואנחנו רק צוחקים. אני נהנת לשמוע אותו צוחק. יש לי כבר הזמנה לבוא אליהם ונוצר פה באמת קשר מטורף", מוסיפה דורון.

 

פרויקט המתנדבים עבור המטופלים במחלקות הקורונה של המרכז הרפואי שמיר – אסף הרופא החל מיוזמת האחות גילה לביא, מתאמת סכרת האחראית בין היתר על פעילותם של הליצנים הרפואיים, שגם הם פועלים לעידוד ושיפור מצב הרוח של חולי הקורונה המאושפזים במחלקות.

פרויקט נוסף עבור המטופלים מרכזים ד"ר יקיר קאופמן והרב מנדי בקרמן, מנהל בית חב"ד במרכז הרפואי, במסגרתו נכנסים אנשים שהחלימו מנגיף הקורונה במיגון לתוך המחלקות לסייע לחולים בצרכים השונים שעולים מן השטח.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר