ד"ר עידית סגל. צילום: באדיבות שמיר-אסף הרופא

סגנית מנהלת שמיר-אסף הרופא: "אנחנו לא קורסים אבל יש לכך מחיר"

העומס, השחיקה, הירידה בגיל חולי הקורונה במצב קשה והמחיר שמשלמים המטופלים שאינם חולי קורונה. ד"ר עידית סגל על המאבק שלא נגמר

פורסם בתאריך: 2.10.20 10:04

החשש כי העלייה המתמדת בתחלואת הקורונה יביא לקריסת מערכת הבריאות, עולה ונשמע כמעט מדי יום. בבתי החולים מרגישים היטב את העומס הרב, לצד השחיקה של הצוותים הרפואיים המתמודדים במאבק עם הנגיף כבר שבעה חודשים.

אתמול (חמישי) דווח כי במרכז הרפואי שמיר-אסף הרופא מאושפזים במחלקות הקורונה הייעודיות והנפרדות 79 חולים, בהם 49 במצב קשה ומתוכם 10 מונשמים, בהם גבר בן 46.

"אפשר להגיד שהשבוע הגענו לשלב שבו ההתמודדות עם תחלואת הקורונה מגיעה על חשבון הפעילות השגרתית בבית החולים, אם עד השבוע הצלחנו להחזיק את הפעילות השגרתית ואת חדרי הניתוח, הרי שהשבוע הרגשנו את השינוי", אומרת ל"השקמה ראשון לציון" סגנית מנהלת שמיר-אסף הרופא, ד"ר עידית סגל.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


"לעומס יש מספר סיבות", מסבירה ד"ר סגל, "חלק מהסיבות הן עובדים שנדבקו בקורונה או כאלה שנמצאים בבידוד, זאת לצד עלייה בכמות החולים והחולים במצב קשה, כאשר כעת חלקם הגדול צעירים ולא קשישים כפי שאפיין את הגל הראשון".

המחסור בכוח האדם בבית החולים גדול ועומד על כ-150 רופאים ואחיות, חלקם לאחר שנדבקו בנגיף וחלקם נשלחו לבידוד לאחר שנחשפו לחולה מאומת. "מדובר באנשי צוות שמטפלים בחולים וזה מספר גבוה ומשמעותי", אומרת ד"ר סגל, "במחלקה האורתופדית בגלל שחלק מהצוות נמצא בבידוד, נאלצנו לאחד שתי מחלקות למחלקה אחת והורדנו את מספר בכ-50 אחוז את מספר האחים והאחיות, ואז נוצר מצב שהעומס על הצוות הוא הרבה יותר גדול. דוגמה נוספת היא טיפול נמרץ, אם בעבר היו לנו 18 מיטות הרי שכרגע ירדנו לשמונה מיטות. אנחנו מתחילים להרגיש את העומס".

"כדי שהצוותים לא ישחקו אנחנו עושים החלפות ביניהם בכל מספר שבועות ויש עידוד מדי יום", ממשיכה ד"ר סגל, "אבל יש גבול כמה שאפשר לתמוך בשחיקה. זה קושי גדול".

לסיכום, אומרת ד"ר סגל כי בית החולים אומנם רחוק מקריסה הנתונים מאוד מדאיגים. "אנחנו רואים יותר תמותה, ויחד עם העומס של מטופלי הקורונה יוצא מכך בסוף תמותה, אנחנו אומנם לא קורסים אבל מבינים שיש לכך מחיר, אם אדם מחכה לניתוח חצי שנה אז הניתוח יבוטל וידחה וזה המחיר וזה המחיר שמשלמת האוכלוסייה שאינה חולת קורונה".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אז למה משחחרים את החולים הקשים מבתי החולים הביתה עם חמצן. למה לא לשחרר את החולים הקלים והבינוניים?

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר