קורונה
מחלקת קורונה אסף הרופא

"שמכחישי הקורונה יראו איך בני משפחות לא יכולים להיפרד מיקיריהם במותם"

ד"ר אירמה צור, סגנית מנהלת מחלקת הקורונה בשמיר-אסף הרופא, מספרת על העומס הרב בגל הנוכחי שמתאפיין בחולים במצב קשה ויוצאת נגד אלה שלא מבינים עד כמה הנגיף מסוכן

פורסם בתאריך: 14.8.20 09:24

בבית חולים שמיר-אסף הרופא מרגישים היטב את העומס, עם העלייה במספר חולי הקורונה בחודש אוגוסט שבו ממילא ישנו ריבוי פניות ומקרים דחופים.

מלבד הפגיעות המוכרות שמאפיינות את חודש אוגוסט והחופש הגדול כמו מקרי טביעה, הכשות נחש ופציעות, נאלץ הצוות הרפואי בבית החולים להתמודד גם עם המאושפזים במחלקת הקורונה שמאוכלסת ביותר מ-50 אחוז ומאופיינת בחולים קשים. זאת, בעקבות ההתפרצות החוזרת והעלייה הנמשכת בתחלואה.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


אלא שעל אף הנתונים המדאיגים במספר הנדבקים בישראל מדי יום, נראה שרבים מגיבים באדישות לנגיף הקורונה. את ד"ר אירמה צור, סגנית מחלקת קורונה בבית החולים שמיר-אסף הרופא, זה מכעיס. היא רואה ומכירה מקרוב את הקושי שהולך וגובר, ואת בני משפחות הנפטרים מקורונה שנאלצים להיפרד מרחוק בכאב גדול. "אני לא מאחלת לאף אחד להיפרד מהקרובים אליו בלי אפשרות להיפרד", היא מספרת על מקרי המוות של חולי הקורונה כשהם מבודדים.

"עד שלא נתקלים בזה, לא מבינים עד כמה המצב קשה". ד"ר אירמה צור

קשה שלא להבחין בעומס בשמיר-אסף הרופא, כאשר מיטות אשפוז מוצבות במסדרונות. במחלקת קורונה אין מיטות במסדרונות בשל ההכרח בבידוד.

ד"ר צור מסבירה שלא פעם ההתדרדרות במצבם של חולי הקורונה היא מיידית, כאשר הצוותים הרפואיים נאלצים ללבוש את חליפות המיגון ולהיכנס למחלקה שבה המזגנים כבויים מחשש להפצת הנגיף. "הקושי הוא עצום", היא אומרת, "אנחנו עובדים מסביב לשעון בחליפות מיגון במחלקת הקורונה ונאבקים על כל חולה".

לעומס מתווספת גם העובדה שהגל הנוכחי מאופיין בחולים קשים. "אם בתחילת פרוץ הנגיף היינו מאשפזים את כל חולי הקורונה כדי למנוע הדבקה, היום המגמה היא טיפול ביתי, אלא אם יש התדרדרות", אומרת ד"ר צור, "זה יוצר הרגשה שיש פחות עומס בבתי חולים, אבל האמת רחוקה מכך, במחלקת הקורונה יש כ-50 אחוז תפוסה, אבל מרבית החולים הם במצב קשה ומחוברים למכונת הנשמה".

כיצד המשפחות מתמודדות עם הריחוק?

"המשפחות מגיעות ומתעניינות. אנחנו משתדלים לתת את כל האינפורמציה. יש מצלמות בחדרים, פלאפונים, אינטרקום, את המונשמים אני מראה במצלמות כל הזמן. עד שלא נתקלים בזה, לא מבינים כמה המצב קשה. ישנם כאלה שמגיעים ואומרים שאין דבר כזה קורונה, אז אני שואלת אותם: 'אז מה קרה לאימא?' והם עונים שכנראה נתנו תרופות ניסיוניות וזה הורג אותם".

"אני רואה תגובות של אנשים ברשתות החברתיות, של מכחישי הקורונה, ובא לי להביא אותם לבית החולים, שיפגשו את המשפחות ההרוסות שאיבדו אבא ואימא. משפחות שלא יכלו לבקר את האהובים שלהם כשהיו חולים בגלל הבידוד, שיראו את אלה שלא יכולים להיפרד מהנפטרים בחיבוק. גם לזהות את הנפטרים בבית הקברות לא נותנים לבני המשפחה, בגלל הנגיף. אז לכל מכחישי הקורונה, לא מאחלת להם להגיע למצב הזה".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. לוגאן

    עכשיו מוכן להדבק בקורונה! חפשתי חולים קרובים אלי, לא מצאתי.
    וואלה אם הייתי יודע איפה יש אדם שמוכן להדביק אותי עכשיו הייתי נוסע אליו בלי לחשוב פעמיים!!!
    מוכיח לכולם שהמחשבה מעל הפיזיות וכח רצון לשרוד חזק יותר מכל וירוס קיים. מוחות חלשים – מערכת חיסון חלשה.

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר