ד"ר אדי אילגיאייב

"העומס אדיר. אנשי צוות יוצאים ממחלקות הקורונה כשהם רטובים מזיעה"

המחסור הקשה בכוח האדם, הקושי לתפקד במחלקות הקורונה עם המיגון, והגל השני שצפוי להחמיר: ד"ר אדי אילגיאייב, מנהל מחלקת טיפול נמרץ כללי בשמיר-אסף הרופא, מספר על ההתמודדות הקשה בתוך בית החולים

פורסם בתאריך: 30.7.20 15:35

ביממה האחרונה התווספו יותר מ-1,900 חולי קורונה, כאשר מספר החולים קשה ממשיך גם הוא לעלות והגיע היום (חמישי) ל-312, כאשר מספר המונשמים הגיע ל-100.

העלייה בתחלואה מורגשת בבתי החולים. שמיר-אסף הרופא, דורג במקום השני בארץ מבחינת עומס, כאשר התפוסה כללית עומדת על יותר מ-60 אחוז, ובמחלקות הקורונה יותר מ-120 אחוז.

בבית החולים פועלות שלוש מחלקות קורונה, הכוללות 90 מיטות לאשפוז חולים ומונשמים. במידה שהתחלואה תמשיך לטפס, יהיה צורך להסב מחלקות אשפוז, כאשר במצב קיצון משרד הבריאות דורש מבית החולים היערכות ל-500 מיטות לחולי קורונה.

"יש עומס גדול בבית החולים, מתוך שמונה מחלקות פנימיות שלוש הוסבו למחלקות חולי קורונה, וזה בא על חשבון של קליטת חולים אחרים, שמצטופפים בחמש המחלקות הנותרות. העומס על הצוותים הוא אדיר", כך אומר ד"ר אדי אילגיאייב, מנהל מחלקת טיפול נמרץ כללי בשמיר-אסף הרופא.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


ד"ר איליגאייב מסביר כי העומס קיים גם בשל העובדה שבית החולים מעניק מענה לאזור רחב. "אנחנו נמצאים באזור שכולל את ראשון לציון, רמלה, לוד, מודיעין ואשדוד, אזורים עם חולי קורונה, כאשר בנוסף ממשיכה להגיע למיון האוכלוסייה שזקוקה לטיפול", הוא אומר.

במה מתבטא הקושי?

"צריך להבין שהכניסה למתחם הקורונה דורשת התמגנות מלאה, הכוללת משקפיים, מסכה, כפפות וסרבל וכך נכנסים פנימה ושוהים במחלקה שעות. זה חם וקשה. אנשי צוות יוצאים מהמחלקות כשהם רטובים מזיעה. למרות שיש מיזוג הם מתבשלים בסרבל. מאוד קשה לתקשר עם המטופלים, ולנהל שיח עם הצוות. אחר כך צריך להתקלח ולהמשיך למטופל הבא במחלקה הרגילה. כל הפרוצדורה מאוד מקשה".

במחלקות הקורונה בשמיר-אסף הרופא מאושפזים חולים מכל הגילאים, ביניהם גם שני תינוקות. 60 חולי קורונה מאושפזים בבית החולים, מתוכם 18 חולים קשים, מהם שלושה מונשמים, שני חולים עם מכונת לב ריאה ועוד חמישה חולים עם תמיכה נשימתית לא פולשנית.

"החולים הם לא רק בני 60 ומעלה", אומר ד"ר איליגאייב, "יש גם יולדות מאומתות שצריכות להישאר בבית חולים, חולים שעוברים ניתוחים והם מאומתים לנגיף. כל הנושא הזה הוא מאוד מורכב, וכשצריך לעבור ממחלקה למחלקה אחרי התמגנות זה קשה".

ואם לא די בקושי הקיים, נאלצים הצוותים הרפואיים להתמודד עם מסחר בכוח אדם גם בשל בידוד של צוותים. "נשלחים לבידוד כל הזמן רופאים, אחים ואחיות", אומר ד"ר איליגאייב, "אנחנו מדברים על סדר גודל של 80 עד 100 אנשי צוות שנמצאים בבידוד בכל רגע נתון, כאשר מספר החולים ממשיך לעלות".

"הנהלת בית החולים מחפשת דרכים יצירתיות למצוא פתרון לבעיה הזו", הוא ממשיך, "אחד הפתרונות הוא הכשרה קצרה של אחים ואחיות. הכשרה של אחות טיפול נמרץ היא בדרך כלל שלושה חודשים היום אנחנו מכשירים תוך יום או יומיים, תחת פיקוח של רופאים מיומנים אבל אין כוח אדם, ואין אפשרויות אחרות, הייתה הפוגה בחודש מאי, אבל נכנסנו לגל שני ואולי המצב אפילו יחמיר".

 


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר