ד"ר יונתן שפירא
ד"ר יונתן שפירא (משמאל)

ראש מחלקת הקורונה באסף הרופא: "אנחנו ערוכים ל-70 מונשמים"

"אני חושב שדווקא עוד חודש תהיה תקופה מצוינת מבחינה הזו שנראה לאן הדברים הולכים": ראש מחלקת הקורונה בבית החולים, ד"ר יונתן שפירא, שומר על אופטימיות

פורסם בתאריך: 27.3.20 07:48

בבית החולים שמיר-אסף הרופא מתמודדים עם 20 חולי קורונה, בהם שתיים מצב קשה: בת 89 ובת 49. שתי החולות שבמצב קשה מונשמות ונשקפת סכנה לחייהן. כאשר במקביל נערכים הצוותים הרפואיים לכך שיצטרכו לקלוט חולים רבים במצב קשה.

יחד עם זאת, יש גם בשורה אחת קצת יותר מעודדת. חולת הקורונה הראשונה שהגיעה לבית החולים, לפני כשלושה שבועות, הועברה אתמול (חמישי) הבוקר אל המשך טיפול בבית מלון דן בתל אביב, לאחר שחל שיפור במצבה.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


"בסך הכל הלך הרוח בבית החולים הוא סביר. אין לנו כאן היסטריה", אומר ראש מחלקת הקורונה בשמיר-אסף הרופא, ד"ר יונתן שפירא, בשיחה עם "השקמה ראשון לציון". "גם הכוח הרפואי והסיעודי בסדר גמור. אנשים באים בחיוך וברצון לעבודה, למרות שכולם עובדים מאוד קשה. אנחנו עובדים בתוך מתחם שצרכים להתמגן בו, ובנוסף קיים חוסר ודאות, כאשר כל הזמן דברים משתנים".

כמו מה?
"עצם זה שהמחלקה שלנו הוסבה לטיפול בקורונה".

במהלך השיחה חוזר ד"ר שפירא על כך שאחת משתי חולות הקורונה הקשות היא בת 49. גיל יחסית צעיר עבור חולים קשים. כאשר במקביל מאושפז בבית החולים וולפסון חולה קורונה קשה נוסף בן 45, ללא מחלות רקע.

יכול להיות שהסברה לפיה המחלה אינה מסוכנת למי גילו פחות מ-60 היא מוטעית?
"צריך לחכות לסטטיסטיקה. יכול להיות שצעירים גם חשופים לזה, שיש פה וירוס שיודע להכות קשה גם בהם. הזמן יגיד מה זה צעיר. אנחנו לא פוגשים ילדים קטנים, אבל בין גילאים 30- 60 יכול להיות שכן".

במציאות שכל יום מתווספים עוד ועוד חולים, יש חשש מקריסה תחת העומס?
"בית החולים נערך. חלק גדול מהשבוע האחרון שלי היה לשבת לדיונים עם הנהלת בית החולים ומנהל טיפול נמרץ בנוגע למוכנות שלנו, ולדעת מהי המחלקה הבאה שנפתחת אחרי שהנוכחית תתמלא".

עד איזו כמות של חולים אתם ערוכים לקלוט?
"תלוי, יש מספרים שאני לא יודע לענות עליהם. אני יודע שבבית החולים שלנו ערוכים ל-70 מונשמים שזה הרבה חולים. אבל יש קצה, ברור. אם עכשיו יביאו 200 חולים מונשמים אנחנו לא נעמוד בזה. אני דווקא חושב שמערכת בית החולים שלנו ומשרד הבריאות יידעו לתת את הפתרון במספרים הסבירים".

אסף הרופא

שמיר-אסף הרופא

במהלך השבועיים האחונות התפסמו מקרים בהם נדבקו בנגיף הקורונה גם אנשי הצוותים רפואיים במהלך עבודתם, דבר שאף הביא לסגירת מחלקות. זה מדאיג אותך?

"הכל תלוי במשמעת המיגון של אנשי הצוות. אנחנו בדקנו את זה בצורה מדוקדקת ולא הייתה בעולם שום עדות לאיש צוות שהיה ממוגן עד הסוף ונדבק בקורונה. זה אחד הדגשים החזקים כרגע. זה נושא עליון. אנחנו צפויים להתגונן עם הרבה אחריות. אדם שלא מרגיש טוב אינו חייב לבוא לעבודה. יש לי רופא שנחשף לחולה קורונה וכעת הוא נמצא בבידוד ביתי".

לאן המשבר הזה לוקח אותנו?
"אני חושב שדווקא עוד חודש תהיה תקופה מצוינת מבחינה הזו שנראה לאן הדברים הולכים. אם לא נהיה באיזה שהוא שיפור אנחנו נהיה בבעיה. מכמה ימים קשה לדעת ולהבין, אבל בראייה של מספר שבועות כבר נקבל תמונת מצב לאן זה הולך. בתור אדם אופטימי אני מקווה שבוע חודש נוכל להגיד לאן כל המשבר הזה הולך. כמו שאומרים בתפילות, שתהיה לכולם בריאות הנפש ובריאות הגוף. אנחנו צרכים להיות זהירים ולקוות לטוב".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר