המבנה שבו פעל המרכז לבריאות הנפש
המבנה שבו פעל המרכז לבריאות הנפש

למה בעיר הרביעית בגודלה אין מרכז לבריאות הנפש לכולם?

מאז סגירתו של המרכז שפעל בשיכון המזרח, מטופלים רבים נאלצים להרחיק לפארק המדע שברחובות. חלקם מעדיפים לוותר על הטיפול

פורסם בתאריך: 11.3.19 12:42

שנה וחצי לאחר שמרכז בריאות הנפש נסגר והועבר לפארק המדע ברחובות – תושבים רבים שנתמכו במרכז וטופלו בו מתלוננים על קשיים בשל מיקומו מחוץ לעיר. לתושבים לא ברור מדוע לא נמצאה חלופה בראשון לציון, למרכז שנסגר אחרי שנים שבהן פעל בשיכון המזרח בעיר.

לטענת המטופלים הם מחכים לתחבורה ציבורית ונעזרים לעיתים במספר אוטובוסים כדי להגיע למרכז שנמצא מחוץ לעיר. חלקם אף מעדיפים להפסיק את הטיפול כדי להימנע מהנסיעות למרכז שנמצא מחוץ לעיר. "אנשים מתביישים לדבר על הנושא ומתביישים להציף את הבעיות בעקבות סגירתו של המרכז בתקופת כהונתו של דב צור, אבל בחדרי חדרים הם זועקים לשמים. חייבים להחזיר לראשון את המרכז לבריאות הנפש", טוענת תושבת ראשון לציון.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


המרכז לבריאות הנפש נסגר ביולי 2015 על ידי משרד הבריאות והועבר לפארק המדע בנס ציונה, בעקבות הרפורמה בשירותי בריאות הנפש במסגרתה האחריות מועברת לקופות החולים – כללית, מכבי, לאומית ומאוחדת. בהתאם לכך, כל תושב שזקוק לשירותי בריאות נפש אמור לפנות לרופא המשפחה שמפנה אותו לשירותי קופה שבה הוא חבר.

לאחר סגירת המרכז בעיר והעברתו לנס ציונה נוצר מצב שבראשון לציון נותר רק מרכז אחד של בריאות הנפש – ברמת אליהו, השייך לקופת חולים כללית, ולכן רק מי ששייך לקופה זו יכול ליהנות משירותיו. וכך, תושבים רבים נותרים ללא מענה בקרבת ביתם. המבנה עצמו, שנלקח משירותי הבריאות ועבר לעירייה, משמש כיום את "המינהל לשילוב חברתי לקידום נוער וצעירים" של מחלקת הרווחה העירונית.

תושבת ראשון לציון, אם לבן 32, שטופל במשך שנים במרכז, מספרת ש"בגיל 17 בני אובחן עם מניה דיפרסיה, ומאז החיים של כולנו השתנו. אני לא מאחלת לאף אחד להיות במקום הזה. אנחנו תושבי שיכון המזרח, ובשנים שטופלנו במרפאה הזו היה לבני רופא שפעם בחודש היה נפגש איתו ובנוסף היו לו פגישות ושיחות קבועות עם הפסיכיאטר".

האם מוסיפה ש"לפני כשנה וחצי, כשבני היה בן 30 בערך, המרכז הועבר לפארק המדע ברחובות. מדובר במקום ללא חניה, אין תחבורה ציבורית ישירה למקום. מה אמורים לעשות אנשים נכים שאין להם רישיון או קשישים שלא נוהגים. איפה נשמע דבר כזה שבעיר הרביעית בגודלה נמצאת ללא מרכז לבריאות הנפש? אנשים מתביישים לדבר על זה כי מחלת נפש זה הדבר שהכי קשה לדבר עליו".

תושב נוסף מראשון לציון, רווק בין 45, היה מטופל גם הוא במשך שנים במרכז לבריאות הנפש. ללא עבודה ורכב ועם נכות המוכרת על ידי המדינה הוא בקושי סוגר את החודש ומתקשה לנסוע לנס ציונה כדי לקבל את הטיפול. "כשהמרכז היה בראשון הייתי מגיע בתחבורה ציבורית", הוא מספר, "עקב המעבר הורדתי את תדירות השיחות עם הפסיכיאטר והדבר מאוד מקשה על התפקוד שלי. אולי ראש העיר החדש יעזור לציבור הזה שבאמת זקוק לעזרה".

אילנית הרוש, מחזיקת תיק הבריאות בעיריית ראשון לציון, מסרה כי הנושא טרם הובא לידיעתה ושהיא תפעל ככל שתוכל למען אזרחי העיר.

ממשרד הבריאות נמסר: "בהמשך לרפורמה בבריאות הנפש פתחו קופות החולים שירותים בעיר ראשון לציון כמו גם במקומות רבים ונוספים בישראל. מרפאת בריאות הנפש בשכונת שיכון המזרח נסגרה על רקע דרישת העירייה לפינוי מבנה המרפאה וכן צמצום בכח אדם. המטופלים הופנו לשירותים מקבילים בקופות החולים וכן במרפאות הממשלתיות אשר נפתחו בפארק המדע. אין כיום צפי לפתיחה מחדש של המרפאה האמורה. לצד זאת, משרד הבריאות פועל להמשך פיתוח שירותי בריאות נפש נוספים על ידי קופות החולים בראשון לציון וסביבתה, כך שיינתן מענה הולם לתושבים".

 

 

 

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר