צילום באדיבות ארגון צהר

המסעדה התשיעית מוותרת על כשרות הרבנות המקומית

יותר ויותר מסעדות ובתי קפה בראשון לציון מוותרים על תעודת הכשרות של הרבנות המקומית, בשל הדרישות הכספיות הגבוהות, ובוחרים בכשרות מטעם רבני צהר

פורסם בתאריך: 8.1.19 09:19

בתוך מספר חודשים בלבד, הוכפל מספר העסקים בראשון לציון, הנושאים את הכשרות של ארגון צהר, כאשר השבוע הצטרף העסק התשיעי. מדובר בבית הקפה-מסעדה "בלה ויקטוריה", שהצטרף השבוע אל מיזם הכשרות של ארגון רבני צהר, שמהווה חלופה לתעודת הכשרות המסורתית שמעניקה הרבנות הראשית לישראל.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


לפני כחצי שנה הצטרפו ארבעה עסקים בראשון לציון, אל מיזם הכשרות של ארגון צהר לאחר שהסירו את תעודות הכשרות מטעם הרבנות הראשית ומאז הרשימה הולכת וגדלה. מדובר במגמה שצוברת תאוצה בעיר, ובכלל ביישובים נוספים ברחבי הארץ מאז השקת ארגון "השגחה פרטית" בירושלים לפני מספר שנים.

"קודם כל אני מכיר אותם ושמעתי עליהם דברים טובים", אומר אדם שמעיה, הבעלים של "בלה ויקטוריה", "המשפחה של אשתי, חלקים ממנה נמצאים בצהר. אני אישית מכיר ויודע שהם טובים ועושים את עבודה. בעסק הקודם הייתה לי תעודה של הרבנות. אני בענף המסעדנות כבר 20 שנה, עם הרבנות עבדתי יותר מ-18 שנה. בכל עסק שניהלתי, היה לי קשה להתנהל איתם. הרגשתי, שבגדול מה שמעניין אותם זה רק הכסף".

"אנו שמחים להגדיל את הכשרות בעיר ראשון לציון, שבה יש תושבים רבים השומרים כשרות", מסר הרב רפי פויירשטיין, ראש מיזם הכשרות של הארגון. "הנתונים שהתקבלו מבעלי העסקים שעברו למיזם הכשרות בראשון לציון מראים על עלייה במספר הסועדים ומלמדת על האמון שהציבור נותן בכשרות של צהר".

ארגון רבני צהר החל לפעול באינטנסיביות לפני כשנה, באמצעות חברת "צהר פיקוח מזון" תחת השגחתו של הרב אורן דובדבני. אף על פי שהכשרות שארגון צהר מעניק עומדת בכפוף לכל דרישותיה של ההלכה היהודית, לפי שעה אוסר החוק הקיים על הצגת העסקים בפיקוח צהר כ"ככשרים", ולכן המילה "כשר" נעדרת מן תעודות הכשרות שמעניק הארגון. המחלוקת התפרצה בחודש יוני האחרון, לאחר שקמה סערה בעקבות מודעות שהופצו מטעם רבנות ראשון לציון, שבהן פורסמו שמותיהן של מספר מסעדות שעברו להשגחה של ארגון צהר, וצוין כי הן אינן כשרות. בעקבות הדברים טענו בעלי מסעדות בעיר כי "אנחנו מרגישים שהרבנות בראשון לציון סוחטת אותנו", כפי שפורסם כאן, ב"השקמה ראשון לציון".

בעלי מסעדות נוספים, הסבירו כי בחרו בכשרות האלטרנטיבית בשל הדרישות הכספיות המוגזמות מצד הרבנות. כך, למשל, איילה ארביב מבעלי  "פלאפל 4 הטעמים", שסיפרה: "לרבנות היו דרישות כלכליות שלא יכולנו לעמוד בהן, עכשיו כשעברנו לצהר, הדרישות ההלכתיות לא פחתו, לא הורדנו את רמת הכשרות אבל ההוצאות הכלכליות פחתו".

בארגון צהר, מציינים כי כל העת עסקים חדשים מצטרפים למיזם הכשרות האלטרנטיבית. לפני שבועיים היה זה תיכון אורט מיטרני בחולון, המפעיל את פרויקט המזון "שף מיטרני", שעבר להשגחה האלטרנטיבית.

בתגובה לדברים מסר ישעיהו מלכא – יו"ר המועצה הדתית ראשון לציון: "המועצה הדתית ראשון לציון היא המועצה היחידה בארץ שמשגיחי הכשרות מבוקרים על ידה. במידה שכשרות מהודרת כלשהי רוצה לתת כשרות אצל מושגח מסויים, התנאי שלנו הוא שהמשגיח המשמש מטעם הרבנות ראשון לציון ישמש גם עבור הכשרות המהודרת, דבר שחוסך עלויות כפולות. לנו יש פיקוח על משגיחי הכשרות, ומתנהלת בקרה שבועית לנוכחותם בעסקים ואנו נותנים דגש על כך. אינני אחראי על רבני צוהר – אנו כמועצה עושים ככל שביכולתנו לשמש דוגמה במקומות שאנו אחראים עליהם".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. ויקי שמעיה

    מאד שמחה לדעת שצהר עושה את עבודתו
    כראוי ובלה ויקטוריה יצטרפה לצהר טעים נקי וטרי

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר