סבב הבחירות השני בראשל"צ: כל מה שצריך לדעת

אף מועמד לא הצליח להשיג 40% מהקולות, כך שמתקיים סבב בחירות נוסף. המתמודדים הם ראש העיר המכהן דב צור וסגנו רז קינסליך.

פורסם בתאריך: 12.11.18 17:56

סבב הבחירות השני לראשות העיר ראשון לציון יתקיים מחר (שלישי) בעיר. הקלפיות ברחבי בתי הספר ובמתנסים יפעלו באותם מקומות, אך במתכונת שעות מצומצמת, ויהיו פתוחות בין השעות 13:00 עד 22:00. ראש העירייה המכהן דב צור לא הצליח להשיג את רוב הקולות הדרוש העומד על כ-40% בשביל לשמור על מקומו, ומתמודד על התפקיד מול סגן ראש העיר רז קינסטליך.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


על פי נתוני משרד הפנים, בראשון לציון יש כ-209,511 בני אדם בעלי זכות הצבעה. מתוכם כ-51% הצביעו בקלפי ביום הבחירות הראשון לפני כשבועיים. מדובר באחוזי הצבעה נמוכים יחסית בהתייחס לעובדה כי היה יום שבתון. בבחירות הקרובות מדובר ביום עבודה רגיל ולא שבתון, כך שאחוזי ההצבעה צפויים לצנוח אפילו יותר. בבחירות הקודמות, צור קיבל כ-33,194 קולות – המהווים כ-31% מכלל המצביעים; בעוד רז קינסטליך קיבל 22,663 קולות – המהווים כ-21% מהם.

עוד בנושא:
ח"כ יואל חסון מצהיר: תומך בדב צור לראשות עיריית ראשון לציון
עג'מי מצטרף לקינסטליך: "ייקח חלק מרכזי בהנהגת העיר הבאה"

האם בתי הספר והצהרונים פועלים כסדרם?

בתי הספר והצהרונים בעיר פועלים כסדרם, אין הנחיות מיוחדות להורים. לקראת השעה 12:00 תבוצע הפרדה של אזור מיוחד לבוחרים, כך שלא יפריעו לפעילות בתי הספר והמתנ"סים.

מה להביא לקלפי?

במשרד הפנים הדגישו כי יש להצטייד בתעודת זהות, לא ניתן להזדהות רק עם ספח תעודת זהות אלא רק עם כל התעודה. במידה ואין ברשותכם תעודת זהות יש להצטייד בתעודה מזהה אחרת, כגון דרכון ישראלי, רישיון נהיגה ישראלי או תעודה צבאית אישית, על התעודה המזהה להיות בתוקף.

במי בוחרים?

בבחירות הקרובות בוחרים רק בראש העיר, לכן יש לשים פתק צהוב אחד במעטפה עם המועמד בו בחרתם. זאת לעומת הבחירות הקודמות בהן נבחרה גם מועצת העיר שיוצגה בפתק לבן. יש לציין כי בעלי מוגבלויות, שאינם מסוגלים לבצע את פעולת ההצבעה ולממש את זכותם, רשאים להביא עמם מלווה, על מנת שיעזור להם להצביע. חשוב לציין כי על המלווה חל איסור ללוות ביום הבחירות יותר משני בוחרים.

מי רשאי להצביע, ואיפה מצביעים?

אדם רשאי להצביע אם מלאו לו עד יום הבחירות 17 שנים לפחות, והוא רשום בפנקס הבוחרים כתושב ראשון לציון.

משרד הפנים שלח פתקיות בדואר ובהן צוין הקלפי בו אתם אמורים להצביע, לרוב זה יהיה קלפי הסמוך לכתובת שבה אתם רשומים במשרד הפנים. מי שלא קיבל את ההודעה בדואר, או לא בטוח שהוא רשאי להצביע יוכל לברר זאת ולאתר את הקלפי בקלות.

באתר ניתן להזין את מספר תעודת הזהות של הבוחר, ותאריך הנפקת תעודת הזהות כדי לקבל את המידע, או לחלופין לחייג לטלפון שמספרו 1-800-222 או לעשות זאת באמצעות הודעת טקסט ולשלוח את מספר תעודת הזהות ב-9 ספרות, כולל סיפרת הביקורת, ותאריך מלא של הנפקת תעודת הזהות למספר 050-8085500.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר