מוטי עג'מי (צילום: רגב ארט ויוסי אלטרמן)
מוטי עג'מי (צילום: רגב ארט ויוסי אלטרמן)

האכזבה של הבחירות בראשון לציון: "בטוח במי אתמוך בסיבוב השני"

מוטי עג'מי, מי ששימש 10 שנים כממלא מקום ראש העירייה, הצליח לגרוף מנדט אחד בלבד ונותר מאחור. ל"השקמה ראשון לציון" הוא מנתח את אי עמידתו ביעדי הקמפיין ומתכונן בדרכו לסיבוב השני

פורסם בתאריך: 1.11.18 14:59

בתוך סערת הסיבוב השני שבו יתמודד ראש עיריית ראשון לציון במי שהיה סגנו ויד ימינו רז קינסטליך, נבלעה חוסר ההצלחה של מוטי עג'מי, ממלא ראש העירייה שהתמודד לראשות העיר ונותר מאחור עם מנדט אחד בלבד. "אני בסדר גמור, וחושב על ההמשך כרגע", אומר היום (חמישי) עג'מי ל"השקמה ראשון לציון". "היתה אכזבה גדולה. אני מייחס את התוצאות לשני גורמים: האחד הוא האיחור בהצטרפותי למרוץ, אני האחרון שהתמודדתי, והזמן כנראה פעל לרעתנו והגורם השני הוא הסקרים שהופצו בעיר. אנחנו, בסיעה, לא התייחסנו לסקרים כי מבחינתנו לא היה בהם שום אמת. אבל הסקרים האלה פורסמו לציבור, ובסוף היו נבואה שהגשימה את עצמה. הציבור האמין לסקרים ולא רצה לתת את הקול שלו לחינם, בעיקר המצביעים שרצו להחליף את השלטון הנוכחי. כך נוצר מצב שהמצביעים העדיפו ללכת על בטוח. אני גם יודע בוודאות שבמחנה של דב צור עשו הכל כדי להחליש אותי, הייתי איום ממשי, והם עבדו בחזק בשטח כדי שלא אבחר".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


לנוכח תוצאות הבחירות, עג'מי ששימש כממלא מקום בשכר עד להתפטרותו, חושב על המשך דרכו במועצה, ומקווה שלאחר ספירת קולות החיילים יזכה במנדט נוסף. "אני די בטוח במי אני הולך לתמוך בסיבוב השני בבחירות לראשות העיר, אבל כרגע אשאיר את זה לעצמי עד שאצא בהודעה מסודרת", מסכם עג'מי.

כפי שמציין עג'מי, למרוץ לראשות העיר הוא הצטרף באיחור. בעיצומה של התפוררות הקואליציה של דב צור, אחרי פרישתם והודעתם על התמודדות לראשות העיר של דורון אוזן ורז קינסטליך, הודיע עג'מי על פרישתו מתפקיד ממלא מקומו של ראש העיר והתמודדות לבחירות.

בתחילת הקמפיין לא מעט הטילו ספק בכוחו של העג'מי לכבוש את בחירות 2018. למרות שהוא דמות מוכרת בעיר הוא תמיד הקפיד להישאר מאחורי הקלעים. גם בראיון שהעניק ל"השקמה ראשון לציון", בעת ששימש כראש העיר בפועל לאחר מעצרו והרחקתו של צור, הקפיד עג'מי לחזור ולציין שהוא בסך הכל המחליף עד שראש העיר יחזור לתפקידו. ואולם, ככל שהתקרב מועד הבחירות הצליח עג'מי לגייס יותר ויותר אנשים ממחנה צור, עד כדי עימות בין השניים בערב ראש השנה לאחר שדמויות בולטות שליוו את צור החליטו להצטרף לעג'מי. עם היוודע תוצאות הבחירות לא ברור לאן יפנה עג'מי שב-10 השנים האחרונות שימש כממלא מקומו של צור.

עג'מי, בן 54, נולד בתל אביב וגדל בשכונת יד אליהו. הוא עבר לראשון לציון לאחר שירותו הצבאי בחיל האוויר, שם גם הכיר את דנה אשתו. לבני זוג שלושה ילדים בגילאי 20, 23 ו-25. בתחילת דרכו עבד כעיתונאי ספורט בעיתון "חדשות" המנוח לצד אבי רצון ונדב יעקבי. במסגרת תפקידיו הציבוריים כיהן כיו"ר איגוד ערים לכיבוי אש, כחבר דירקטוריון בבנק הדואר ובמרכז הבנייה הישראלי. כמו כן, הוא הקים ועמד במשך תשע שנים בראש ועדת ההשקעות של עיריית ראשון לציון, שהכניסה לקופת העירייה למעלה מ-140 מיליון שקל.

בנוסף כיהן כראש צוות היגוי בתוכנית הלאומית לילדים ונוער בסיכון וכיו"ר הוועדה למתן הלוואות לשיפוצי בתים ויו"ר ועדת הנגישות. הוא גם יזם את פתיחת הסניף העירוני של תנועת "כנפיים של קרמבו" ושימש רואה חשבון בהתנדבות של העמותות למען הקשיש, ילדו אבודה – ילדים שורדי שואה, עמותה למען עולי אתיופיה, עמותת ניצני ראשון ועוד.

כבר 20 שנה שהוא משמש כחבר מועצה, מהן כממלא מקום ראש העיר ב-10 השנים האחרונות. כששימש כראש העיר בפועל בתקופת נבצרותו של דב צור בשל חקירות המשטרה נגדו בחשדות לשחיתות, הוא היה ראש העיר הראשון שאישר את התיקון ל"חוק המרכולים" שהבטיח את המשך פתיחת הפיצוציות במרכז העיר והמסחר באזורי התעשייה בשבת.

באותה העת, כשישב על כיסא ראש העיר, הצהיר כשנשאל בנוגע לשאיפותיו על ידי כתב "השקמה ראשון לציון": "ביום מן הימים אני לא פוסל לרוץ לראשות העיר. הנושא מבחינתי לא על הפרק כרגע. כרגע ראש העיר אמור לחזור ואנחנו ניתן לרשויות החוק לעשות את עבודתם ולמצות את הדין. אני לא מתכנן תכניות אלא מקווה שהוא יחזור וינוקה מכל אשמה". אלא שעג'מי החליט בסופו של דבר להתמודד והתרסק בבחירות.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

7 תגובות
  1. לך תישן על בטן שלך

    כולכם מזבלה שעה אחרי התוצאות אתם מכירים וזוכרים רק את עצמכם והמשפחה הקרובה שלך,חפשו מי יבחר לכם,

  2. אהוד חבר

    פספסנו ראש עיר מושלם. מוטי, אל תתרגש ממה שאומרים, אנחנו מאחוריך.
    מקווה מאוד שתבחר לתמוך בדב למרות כל המחלוקות. הוא מבחינתנו האופציה השנייה אחריך

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אחוז אחד קיבלתה ,אז מה אתה עושה רעש למי תצטרף… השאלה מי ירצה את האחוז שלך בכלל… אתה שייך לנבחרת הישנה ש 70 אחוז מתושבי ראשון דחו אותה ואת העסקנות והשחיתות שבה.
    אם רוצה לשרוד בתקווה שיקבחו אותך לך לקינסטליך או לאליאל ותן להם קולך כי הם הנבחרים הבאים.

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר