צילום: Poznyakov / shutterstock.com

דתיים זועמים: קפיטריות בבתי הספר ויתרו על כשרות הרבנות

לאחר שגם מספר קפיטריות הצטרפו למסעדות ובתי קפה בעיר ועזבו את כשרות הרבנות לטובת כשרות צהר, תוקפים גורמים דתיים בראשון לציון. ההורים עצמם לא מתרגשים

פורסם בתאריך: 12.6.19 12:16

הציבור הדתי בראשון לציון זועם: לאחר שבתקופה האחרונה עברו כמה מסעדות ובתי קפה לכשרות צהר, שגורמים דתיים מטילים ספק בכשרותה, לפני שבועיים הצטרפו גם כמה בתי ספר תיכוניים למגמה והעבירו את הקפיטריות שלהם אף הם לכשרות צהר. לטענתם של הגורמים הדתיים בעיר, הדבר התקבל בהפתעה ובמורת רוח, וגרם לבלבול רב בקרב תלמידים דתיים ושומרי מסורת שלומדים בבתי ספר ממלכתיים, כמו גם בקרב תלמידים חילונים שמקפידים לאכול אוכל כשר.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


פעיל בקרב הציבור החרדי בעיר, טוען שהדין כלפי מסעדות אינו אותו הדין כשהדברים נוגעים לבתי ספר, שכן נושא הכשרות מעוגן בחוזר מנכ"ל של משרד החינוך. לדבריו, בסעיף 4.2 ג' נכתב כי "על ספק המזון לספק מזון כשר ולהציג תעודת כשרות מגורם מוסמך על פי חוק הונאה בכשרות".

"האם משמעות הדבר היא שכל גוף שיגדיר את עצמו כשר יהיה רשאי להיכנס למוסדות של המדינה?", הוא תוהה, "זה הרי הזוי. אני מבין שגוף פרטי כמו בית קפה יכול להחליט לעניינו, אבל תחת פיקוח של משרד החינוך, כשהדברים כתובים שחור על גבי לבן בחוזר מנכ"ל, זה בהחלט מותיר אותנו עם שאלה היכן הפיקוח העירוני והיכן כל הגורמים הרלוונטיים".

"האמת, הדיווח הפתיע אותי מאוד", מספר יו"ר סרוגים אוהד אוזן ל"השקמה ראשון לציון", "שכן הכשרות של צהר עדיין לא קיבלה לגיטימציה בציבור שומר הכשרות, ודאי לא בקרב הרבנות הראשית. מידיעה אישית, גם במקיפים החילוניים יש תלמידים דתיים לא מעטים, ודאי מסורתיים רבים מאוד ששומרים על כללי הכשרות כפי שנקבע בחוק, ומפניות שהגיעו אלי הם מאוד מבולבלים ולא יודעים אם הם יכולים לאכול בקפיטריות מעכשיו. בעקבות פניות ההורים פניתי ליו"ר הנהגת ההורים רוני עקירב והוא הבטיח לבדוק את הנושא".

אוזן גם מביע תמיהה על האופן שבו ניתן הזיכיון: "כמי ששימש יו"ר ועד ההורים ולאחר מכן חבר מועצת העיר וחבר בוועדת מכרזים, ידוע לי שתנאי סף במכרז הוא הכשרות, ובתעודות של צהר אסור להשתמש בניסוח 'כשר על פי חוק'. אני לא מבין איך עקפו את הנושא".

מרוני עקירב נמסר בתגובה: "הפעלת כל הקפטריות במקיפים בראשון היא באחריות העירייה אשר לפני למעלה משנה הוציאה מכרזים להפעלתם. אחד מתנאי המכרז הוא כשרות. לכן, על העירייה לבדוק מה בדיוק כתוב במכרז על אופי הכשרות. לוועד ההורים העירוני לא הגיעה שום תלונה על שינוי הכשרות".

עוד מסר כי "אם אכן כשרות צוהר היא זולה יותר למפעילי הקפטריות, אני מצפה מהם שיגלגלו את ההוזלה על התלמידים ויוזילו בהתאם את מחירי המוצרים. במידה שלא יעשו זאת אז מבחינתי אין שום טעם לעבור לכשרות שונה מהקודמת".

מעיריית ראשון לציון נמסר בתגובה: "הכשרות שנדרשה במכרז קיבלה מענה על ידי המציע. יש לזכור שמדובר במתחמים שמחממים אוכל ולא מבשלים".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    ברור שהם זועמים…ההכנסות שלהם הצטמצמו. שיעבדו בהתנדבות אם זה כל כך בדמם ואם זה כל כך מעלה ספקות ואם יש להם חששות של חיים ומוות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר