"הבנים מגיעים מעולם של משחקי המחשב והבנות באינסטגרם"

אנסטסיה אוצ'קובסקי מצליחה לגרום לתלמידות לא לפחד מטכנולוגיה. בשבוע הבא היא תקבל את "אות נחשונית" לנשים פורצות דרך בכנס "בוחרות 2019"

פורסם בתאריך: 15.2.19 08:55

ביום רביעי הבא, 20 בפברואר, בכנס "בוחרות 2019" שמתקיים ביוזמת עיריית ראשון לציון, תקבל אנסטסיה אוצ'קובסקי, בת 36, את "אות נחשונית" על שהקימה את עמותת אליסקוד העוסקת בהכשרת ילדות צעירות בתחום הטכנולוגיה וההייטק. אוצ'קובסקי, מפתחת תוכנה בעצמה, מעבירה סדנאות והרצאות בתחום ומנסה להגדיל את כמות הנשים בתחום המזוהה כגברי מאוד.

בכנס ישתתפו גם משפטניות למען צדק חברתי בשיתוף "ארציות 2019" – קואליציית ארגוני הנשים, וראשי המפלגות הגדולות יגיעו כדי לתת תשובות לשאלות במרתון ראיונות דינמי בהנחיית דפנה ליאל, הכתבת הפרלמנטרית של חדשות 12. בנוסף כבר אישרו את השתתפותם שרת המשפטים איילת שקד, יו"ר מפלגת העבודה אבי גבאי ואורלי לוי-אבקסיס. גם ראש העירייה, רז קינסטליך ומ"מ ומחזיקת תיק החינוך, ליאל אבן-זהר יגיעו. 


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


אוצ'קובסקי תקבל במהלך הכנס את "אות נחשונית", המוענק מדי שנה לנשים פורצות דרך ומשפיעות בישראל. האות יוענק גם ליעל אבקסיס, על מלחמתה באלימות נגד נשים.

אוצ'קובסקי, נשואה ואם לשלושה מראשון לציון, עובדת כיום בחברת הוטל בת' כמהנדסת תוכנה וכראש צוות שאחראית על ארבעה צוותי פיתוח. לפני כחמש שנים החליטה לצאת לדרך חדשה. "בד בבד עם העבודה שלי תמיד עבדתי בהדרכה", היא מספרת, "לפני כמה שנים הייתי מרצה בחוגי נוער למחשבים והבת הגדולה שלי שהיתה אז בת עשר רצתה להצטרף לחוג הזה, אלא שאז גילינו שמתוך 100 אחוז משתתפים, רק שני אחוז היו בנות והשאר בנים. הנתון הזה צרם לי מאוד. מהר מאוד גיליתי שבעוד שבבית הספר דואגים לאיזון מגדרי – בחוגי מחשבים אין את זה, והרוב המוחלט הוא בנים".

הגילוי הזה לא נתן לה מנוח. "החלטתי לעשות מעשה", היא מספרת, "פתחתי כיתה בשבילה, ויצא שבשנה הראשונה קיבלתי הרבה פניות, ובשנה לאחר מכן כבר פתחנו קורס במסגרת עירונית".

מה ההסבר שלך למיעוט בנות בתחום?

"מחקרית יש הסבר כמובן –  בעיקר מדובר בחוסר התנסות של בחורות בתחום הזה. אחרי הכל, המגמות הטכנולוגיות מתחילות בעיקר בתיכון. הבנים מגיעים מעולם של משחקי המחשב והרבה יותר קל להם להיכנס לתחום, והבנות לצערי הרב נמצאות באינסטגרם".

מה שאת אומרת נשמע נורא שטחי. 

"אני מקווה שאני טועה. הגישה הרווחת מדברת על זה שמדובר בעיקר במשהו שמכיל פן פסיכולוגי, וזה נכון. אין ספק שנערות מפחדות מזה. אולי זהו החשש מכישלון. אני שמתי לי למטרה לקחת אותן ולהראות להן שזה תחום מעניין שאפשר להיכנס אליו. אחרי הכל, אם מישהי רוצה ולומדת קשה, היא יכולה לעשות את זה".

הנשים לרוב יבחרו במשפחה על פני קריירה?

"זו אחת הסטיגמות באופן כללי. זה נכון שלרוב נשים פוחדות, ובראיונות הראשונים השאלה הראשונה היא עד כמה זה משפיע על המשפחה. יש סטיגמה כזו והיא חזקה, אבל היא לא שונה מכל עבודה אחרת. יש גם חברות גדולות שהן יותר מסודרות, ושם סדר היום מובנה וידוע יותר".

איך מתמודדים עם נערות שרוצות ללמוד את התחום אבל קשה להן כלכלית?

"שער הכניסה לקורסים שלנו היא רמת המוטיבציה, ואם יש בעיות לשלם – אנחנו דואגים לה. באופן כללי, קשה לנו מאוד לשכנע אוכלוסיות קשות להיכנס לקורסים הללו כי הם לרוב יעדיפו  להשקיע בחוג ריקודים ולא בחוג מחשבים. הם לא מכירים את העולם הזה וזה עולם שקשה להם להיכנס אליו, אם בכלל".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר