תלמיד דתי כיפה סרוגה
אילוסטרציה: שאטרסטוק

הציבור הדתי דורש: פתחו עוד תיכון דתי במערב העיר

הורים רבים מהזרם הדתי לאומי קובלים על כך שכדי לקבל חינוך טוב בעיר צריכים לשלם סכומים גבוהים והם דורשים שעוד תיכון דתי יפתח במערב העיר שמאכלס משפחות מסורתיות רבות

פורסם בתאריך: 5.7.18 15:18

בחודש האחרון נשמעו טענות מהציבור הממלכתי דתי בראשון שמעוניין בתיכון דתי חדש במערב העיר ואף נפתחה קבוצת וואטסאפ המכילה מאות הורים שמתמקדת רק בנושא הזה ומציאת פתרונות אפשריים. על הפרק –  ההורים מתרעמים שבעיר הרביעית בגודלה בארץ ישנו רק תיכון אחד דתי "אוריה", אומנם יש גם ישיבה תיכונית ואולפנה לבנות אבל המוסדות האלו בתשלום חודשי של מאות שקלים וההורים מתקשים לשאת בסכומים הגבוהים.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


אתי קונטנטו אמא לשישה ילדים שגרה בקרית ראשון מספרת, "יש לי שישה ילדים. שלושה מהם סיימו תיכונים בחינוך הממלכתי דתי, במשך כמה שנים טובות שילמתי אלפי שקלים למוסדות חינוך, הייתי צריכה לקחת הלוואות כדי לממן את הלימודים שאמורים להגיע לי בעצם בחינם, למקיף הדתי אוריה לא שלחתי כי הוא לא התאים לנו, כיום נותרו לי עוד שלושה ילדים קטנים שמסיימים עוד מעט בית ספר יסודי ושוב אני חושבת מה אני הולכת לעשות איתם, שוב לשלם אלפי שקלים? תיכון איכותי דתי במערב העיר זה משהו שהוא חובה בעיני ויפה שעה אחת קודם".

חבר מועצת  העיר אוהד אוזן, יו"ר סיעת  'סרוגים'  אומר, "הצעתי בדיון שהתקיים, ובכוונתי  לקדם זאת בקדנציה הבאה הלכה למעשה ,  לבנות מודל בישיבה התיכונית ובאולפנה בראשון לציון שדומה למכינה בגבעת שמואל בה למדתי ובישיבת הדרום ברחובות. המתווה יוביל  לכך שתושבי ראשון לציון לא ישלמו סכומי עתק להבדיל מתלמידי חוץ שיבואו ללמוד בישיבה התיכונית ובאולפנה וזה היה התיכון שלהם כתושבי העיר כמו כל תיכון אחר. בכיתה ט' לקראת כיתות התיכון יעשה דילול מרצון על פי צרכי התלמידים בנושאי קודש ודתיות ויכולותיהם הלימודיות הכלליות. אני בספק אם תהיה הצדקה לתיכון  דתי  נוסף, אבל כן יש מקום לבקש שתהיה הכרה בישיבה התיכונית  ובאולפנה כאחד מהמוסדות הרשמיים של העיר וזה יבוא לידי ביטוי בעיקר בשכר הלימוד ובתנאי הקבלה".

מעיריית ראשון לציון נמסר בתגובה: בראשון לציון קיימים שלושה בתי ספר לחינוך ממלכתי דתי. מקיף אוריה, אולפנה והישיבה התיכונית. בתי ספר נותנים מענה לגווניה של האוכלוסיה הדתית בעיר. אין מקום לפתיחת בית ספר נוסף משום שבתי הספר הקיימים בעיר אינם מאוכלסים באופן מלא. ההישגים הלימודיים בכל בתי הספר הם גבוהים מאוד, כולל בבית ספר אוריה בו אחוז הזכאות לבגרות לשנת תשע"ז עומד על 98%.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר