מהרומן בקובה לפסטיבל הסלסה: הזוג שהתאהב על רחבת הריקודים

היא הגיעה לקובה כדי ללמוד ריקוד, התאהבה במאסטר המקומי אבל נאלצה להמשיך בדרכה ולחזור הביתה. אחרי חצי שנה של יחסים מרחוק, הוא הגיע לישראל. מאז הספיקו להתחתן ולנהל יחד בית ספר מוביל לריקודים לטיניים-קובניים

פורסם בתאריך: 16.2.19 11:56

הטיול הגדול בדרום אמריקה הביא את בת-חן בסופו של דבר לקובה. אהבתה לריקוד משכה אותה לקחת שיעורי ריקוד מהמאסטר המקומי – נאנו, או בשמו המלא חסוס מנואל אצ'ווריה אויואה, כוריאוגרף, רקדן ומאסטר בלימוד ריקודים לטיניים, בעל שם בינלאומי ועטור פרסים מתחרויות בקובה ובאירופה. הוא נולד לפני 34 שנים בסנטיאגו, הבירה הבלתי מעוררת של המוזיקה והריקודים בקובה, ומיד התחיל לרקוד. מגיל שבע הוא רוקד באופן מקצועי בלהקות מובילות בקובה ואף זכה בתחרויות. בגיל 18 הוא החל ללמד ריקוד בסנטיאגו קובה, שם לימד מאות תיירים, בעיקר מאירופה, ובד בבד שימש מורה וכוריאוגרף של להקות ריקוד אשר הוזמנו לתחרויות וקטפו פרסים.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


את בת-חן הוא פגש בקובה כשהגיעה ללמוד אצלו ריקוד. היא היתה למעשה התלמידה הישראלית הראשונה שלו. לאורך כל תקופת הלימודים השניים שמרו על דיסטנס של מורה-תלמידה. לאחר שבועיים, בת-חן עזבה את קובה להמשך הטיול, אבל הרגישה שהשאירה את לבה שם. היא החליטה לשנות את מסלול הטיול שלה ולחזור לקובה לשבועיים נוספים, שהפכו להיות חודשיים וחצי נוספים. בת-חן חזרה לארץ ונאנו נשאר בקובה, אבל המרחק לא הצליח להפריד ביניהם. למרות הקושי לדבר בטלפון ולתקשר באמצעות האינטרנט, הם שמרו על קשר יומיומי. כך במשך חצי שנה, עד שנאנו החליט שהוא נוסע אחרי בת-חן, ובאפריל 2013 הוא נחת פה.

כיום, חמש שנים קדימה, השניים הם זוג נשוי שחי בישראל ומנהל יחד את אחד מבתי הספר המובילים ללימוד ריקודים לטיניים-קובניים בשם נאנוצ'ה – האקדמיה לריקודים קובניים של נאנו אצ'ווריה – כזה שאפילו אנה אהרונוב לא הרשתה לעצמה לא ללמוד בו.

 

בת-חן ונאנו התחתנו בשנת 2015, והם עשו את זה שלוש פעמים – פעם אחת בקפריסין, פעם שנייה בישראל ופעם שלישית בקובה, ואפילו חגגו חינה מרוקאית אותנטית. הוא, מבחינתו, הביא איתו לישראל את סצנת המוזיקה והריקוד הקובנית שהולכת ומתפתחת בארץ, ומאות תלמידים לומדים אצלו ריקוד מקצועי וחובבני. "גם אנה אהרונוב למדה אצלי", הוא מספר. הוא כוריאוגרף להקות וזוגות, ממשיך להופיע ומוזמן לאירועים המובילים בסצנה הקובנית בארץ ובאירופה, שם הוא מייצג את ישראל.

זה יקרה שוב ממש בשבוע הבא – נאנו, שמוכר כאמן בינלאומי ישראלי, נבחר להוביל את המופע המרכזי בפסטיבל הגדול ביותר באירופה, פסטיבל הסלסה בציריך, שיתקיים ב-24-21 בפברואר וצפוי לארח כ-2,000 איש. הוא יופיע שם לצד יותר מ-100 אמנים בינלאומיים מרחבי העולם – רקדנים מקצועיים מאוסטריה, שווייץ, ישראל, גרמניה וקובה.

הוא, מצדו, עבד מישראל על לימוד הכוריאוגרפיה שלו. במשך חודשים הקבוצה מתאמנת דרך סרטונים שנאנו שולח להם ובאמצעותם מלמד אותם את הצעדים, והם שולחים לו בחזרה סרטונים שהוא מתקן. ב-27 בינואר הוא אף עשה גיחה לשווייץ כדי לנהל את הרקדנים ולקיים חזרות אינטנסיביות לקראת המופע הגדול.

"קצב החיים בישראל הוא ההיפך הגמור מקובה", מספר נאנו, "פה כולם כל הזמן ממהרים ובקובה הכל איטי, אבל התאהבתי בישראל מיד כי האנשים מאוד דומים באופי החם שלהם". הוא הופתע מכמות האנשים דוברי ספרדית בישראל, מאוד אוהב את האוכל בישראל, את הים ואת החגים, ובעיקר את יום כיפור שמזכיר לו את הבית. "בקובה, כמו ביום כיפור, אף אחד לא ממהר לשום מקום", הוא מספר, "כולם מסתובבים בחוץ, יוצאים עם כיסאות לרחוב ויושבים לדבר".

החיבור שלו לישראל ולחגים היה מיידי. כמי שגדל על סיפורי התנ"ך הוא יודע לקשר את החגים לסיפורים בתנ"ך, וחוץ מיום כיפור הוא מאוד אוהב לחגוג את פסח, בעיקר כי הדמות התנ"כית שממנה הכי הושפע היא משה שהוציא את בני ישראל ממצרים והוביל אותם לארץ ישראל.

אם בקובה הוא עבד בערך ארבע שעות ביום, בישראל הוא מתחיל את היום בתשע ולרוב מסיים ב-11 בלילה. "בהתחלה חשבתי שישראל היא כמו ג'ונגל", הוא מספר, "אבל היום אני חלק בלתי נפרד מהישראליות הזו ואפילו הוצאתי רישיון נהיגה".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר