ד"ר דורון אייל
ד"ר אייל דורון

האדם הסקרן: איך מוצאים אושר בעידן הדיגיטלי?

במפגש "קפה דיגיטל" שהתקיים ביס פלאנט בראשון לציון, הסביר ד"ר אייל דורון כיצד המהפכה הדיגיטלית משנה את חיינו ואיך היא משפיעה גם על היצירתיות

פורסם בתאריך: 28.11.18 11:48

כיצד העידן הדיגיטלי משפיע על האושר בחיינו? זו הייתה השאלה שניצבה במרכז האירוע "קפה דיגיטל" של בנק לאומי בשיתוף רשת העיר, שהתקיים אתמול (שלישי) ביס פלאנט שבראשון לציון.

את הערב פתח יובל יקיר, המשמש כראש ענף ביצועים מערך קמעונאות בבנק לאומי, וסיפר על המהפכה הדיגיטלית שעבר הבנק. "לפני חמש שנים נכנסתי לתפקידי כמנהל סניף מודיעין וראיתי את המהפכה מתרחשת למול עיניי", סיפר יקיר לנוכחים, "בהתחלה זה היה מאוד קשה ללקוחות, שהיו רגלים לקבל מענה אנושי, אבל עם הזמן אנשים מתרגלים ונהנים מהדיגיטל. כשמבינים את היתרונות כמו חיסכון בזמן ההגעה לסניף והכל קורה בלחיצת כפתור, אז גם מתחברים לכך יותר. ככל שהשנים עברו, הדברים מתבהרים ללקוחות. התפקיד שלנו בלאומי הוא ללמד את הלקוחות להיות חלק במהפכה הזאת, ולהרגיש אותה במקומות הנכונים".

יובל יקיר

בנוסף, הדגים יקיר כיצד המהפכה שינתה גם את חייו: "פעם, כשהיינו צריכים למשוך כסף, הכל היה צריך להיות מתוכנן, אפילו כמה ימים לפני. היום הטכנולוגיה מקלה על החיים והופכת אותם לפשוטים. קחו לדוגמה את כרטיס מיט של בנק לאומי, שהוא כמו כרטיס אשראי. הבן שלי התקשר אלי ואמר שהוא בתל אביב ושנגמר לו הכסף בכרטיס. בלחיצת כפתור אני מטעין לו סכום כסף, שולח לו צילום מסך שהכסף הופקד והוא יכול להשתמש בו".

בהמשך הערב התקיימה הרצאה של ד"ר אייל דורון, "להיות מאושרים בעידן הדיגיטלי". ד"ר דורון, חוקר, מפתח חשיבה יצירתית וראש החוג לפסיכולוגיה ורוח בבית הספר לפסיכולוגיה במרכז הבניתחומי בהרצליה, הסביר כיצד ניתן להתרגל ולהשתלב בעולם הדיגיטלי והסביר מה יהיו ההשלכות של הקדמה על המקצועות והתעסוקה שיוחלפו על ידי בינה מלאכותית והדגיש כי היתרון האנושי יה ויישאר האינטואיציה האנושית.

"הדרך הקשה לתרגל גמישות מחשבתית זה מה יהיה עלינו לטובה ולא לרעה", אמר, "באופן עקרוני, כשאנחנו רוצים להוליד מקצועות, זה מאוד קשה. כשחושבים על גן עדן וגיהינום, הרבה יותר קל לדמיין מה יש בגיהינום על פני מה יש בגן עדן. אם נצטרך לחשוב על המקצועות שייוולדו, יהיה לנו הרבה יותר קשה. אבל זה מה שאנחנו מחפשים היום בחברה, גם בכוח העבודה – אנשים שרואים את הצורך של המחר, ולא את החוסר". לאחר מכן הסביר ד"ר דורון מהי הייחודיות של האדם במהפכה הדיגיטלית, והיתרון הבולט שלו על פני כל "מכונה עכשווית".

"המהפכה הדיגיטלית הובילה לכך שהמחשבה שלנו לא יכולה להיות בנאלית, אלא משתנה ביום יום. את המחשבה לא משנים הדברים הגדולים אלא הקטנים", הוסיף ד"ר דורון, "אם אנחנו בתוך תבנית, למשל הולכים לטייל רק באתרים המומלצים. אנחנו מקובעים. אתם בוחרים משהו שתעשו יותר מ-200 פעם בשנה הקרובה, להגיע לעבודה, לקום בבוקר, לארגן את המשפחה. ומה אתם עושים? אתם נטפלים לפעולה הזאת, ומנסים לעשות אותה ממש קצת שונה מפעם אחת לאחרת. מה קורה? זה גורם לכך שכל יום האדם חושב איך לעשות משהו בנאלי אחרת. התוצאה: בן אדם יותר יצירתי".

את הרצאתו סיים ד"ר דורון בתשובות לשאלות שהופנו מהקהל וסיכם: "המציאות היום הפכה כזו שהאדם החשוב ביותר הוא המעניין. האדם המעניין הוא מאלתר, מצחיק, סקרן ואובססיבי. כי מי שמעניין, סקרן. מי שסקרן, מסתכל לצדדים, לומד, ומתקדם עם העולם, במיוחד בעת המהפכה הדיגיטלית".

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר