אלינור ברגר (צילום: לינה מיארה)
אלינור ברגר (צילום: לינה מיארה)

משיקום ארוך בבית לווינשטיין להכנות למרתון

המאבק ההירואי לחיים של אלינור ברגר. הילדה הקטנה שנפצעה אנושות בתאונת דרכים ועברה הליך שיקום שארך שנים רבות, היא כיום עורכת דין מצלחה, נשואה, אימא לשלושה ולא תאמינו: מתכוננת לריצת המרתון הבינלאומית באמסטרדם

פורסם בתאריך: 11.9.18 20:18

היא הייתה ילדה קטנה, רק בת חמש וחצי, ילדה בתחילת החיים, שמחה, רוקדת ומשועשעת. ילדה שברגע מר אחד, החיים שלה השתנו לבלי היכר.

זה קרה לאלינור ברגר. היא נסעה עם משפחתה מאילת בה התגוררו אז לאזור המרכז ובדרך חזרה – עצרו לבקר את דודה ומשפחתו ביישוב בהר חברון. אלינור והמשפחה ישנו שם בלילה ובבוקר, כאשר יצאו לדרך, פגע בהם רכב בחוזקה מאחור ודרדר אותם לתהום.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


אלינור נפצעה באורח אנוש. היא נותחה מיידית בראשה עקב פגיעה בגזע המוח וחבלות קשות בכל חלקי גופה בבית חולים סורוקה בבאר שבע. מכאן, התדרדרה לתרדמת שנמשכה חודשיים וחצי – מתנדנדת בין שמיים לארץ. היום היא מספרת בהתרגשות שאלה היו, "חודשיים וחצי במהלכם הרופאים הרימו ידיים וחיכו לרגע שהבורא יחליט שזהו".

אבל הנס קרה. אלינור התעוררה וגם אז, איש לא האמין שהילדה השברירית תצליח בכלל לתפקד. אי ודאות גדולה אפפה את מצבה הרפואי ואת עתידה, הרופאים התקשו להחליט מה יהיה. מבית חולים סורוקה היא הובלה לבית החולים השיקומי בית לוינשטיין, עברה שם שיקום ארוך שנמשך שנה וחצי וזו הייתה רק ההתחלה: השיקום נמשך עוד שנים רבות בחיי היום יום.

"בבית לוינשטיין הסתובבתי במשך שנה וחצי על כסא הגלגלים" היא נזכרת, "מחלקת ילדים, אווירה קשה ואני בעצם ילדה קטנה. לאט לאט הצלחתי יחד עם הצוות המסור לקום מהכיסא ולהתחיל לצעוד בעזרת הליכון. זה כבר היה פלא, כי אף אחד מסביב לא האמין שזה ייקרה". אלינור עברה תהליכים ארוכים ומייגעים של פיזיותרפיה, הידרותרפיה, ריפוי בעיסוק, ריפוי בדיבור וכל מה שנדרש כדי לנסות ככל האפשר לחזור לחיים הרגילים.

אלינור: "הרופאים הגדירו אותי כנס רפואי בניגוד לכל התחזיות ואחרי שיקום של שנה וחצי בבית לוינשטיין, הגיעה העת לצאת הביתה. אז, חזרו כל בני המשפחה לבית באילת, כאשר בזמן השיקום התגוררנו במרכז.

בדרך לתחרות המרתון

ההמשך היה קשה לא פחות, וההתמודדות של הילדה הקטנה עם החיים הרגילים הפכה קשה יותר ויותר. נוכח הפגיעה הקשה שלי והשוני משאר הילדים, "מערכת החינוך ביקשה לשבץ אותי בבית ספר מיוחד", היא אומרת, "רק לאחר התנגדות נחרצת מצד ההורים שלי עליתי לכיתה א' יחד עם כל בני הכיתה הרגילה שלי".

היום, לא מעט שנים אחרי, אלינור היא עורכת דין מצליחה לדיני משפחה וגישור משפחתי. יש לה משרד שעוסק בתחומים בהם היא מתמחה, וזה ההאפי-אנד: מילדה שנפגעה קשות בגזע המוח, פגיעה שגרמה קושי רב במוטוריקה העדינה, קשיי תיפקוד בפלג גוף שמאל שהתבטא בשיתוק בכל החלק השמאלי של הגוף, אלינור לחמה, נאבקה והתגברה בגדול: בנוסף להיותה עו"ד בעלת תואר ראשון ושני במשפטים, היא גם יועצת זוגית, למדה NLP, מאמנת ומגשרת ואצלה? עוד היד נטויה.

היום, אלינור נשואה לבעלה ולדי שהוא מהנדס מכונות ויועץ בטיחות, ועם שלושת ילדיהם: ליה (4.5) שיר (3), ואייל (8 חודשים).

ואם כל זה לא מספיק לכם, אתם יכולים לראות אותה רצה ברחובות העיר בהכנות לריצת חצי מרתון באוקטובר, תחרות שתתקיים באמסטרדם.

את כל סיפור חייה והתובנות הרבות ממנו ובזכותו, אלינור היום מעבירה בהרצאות על סיפור חייה, במטרה להעביר לאנשים את המסר שכל אחד יכול להצליח, בהתמדה, במוטיבציה ותכנון נכון. (ההרצאה הקרובה במדייטק  בחולון בתאריך13 בספטמבר)

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר