בדק בית במרכז. תמונה ממאגר shutterstcok, צילום: Stokkete
בדק בית במרכז. תמונה ממאגר shutterstcok, צילום: Stokkete

בדק בית במרכז: הכירו את המומחים

לפני שאנחנו קונים דירה או נכס עלינו לבדוק אותו ולוודא שמה שהובטח לנו הוא אכן מה שנקבל. חברות בדק בית דואגות לבצע את הבדיקות הללו עבורנו ולדווח לנו על כל ממצא שעלול להשפיע על החלטתנו. אלו הן חברות בדק הבית המומלצות ביותר באזור המרכז

פורסם בתאריך: 1.9.19 12:59

רוז'ה אשור

רוז'ה אשור מכיר את עולם הבנייה כמו את כף ידו. "אחרי עשרות שנים בהן עבדתי כקבלן בכל רחבי הארץ, לפני כעשרים שנה החלטתי לעבור לענף ליקויי הבנייה והקמתי את חברת 'אורדן בדק בית'", מספר רוז'ה. "כקבלן עבדתי בעברי עם בעלי מקצוע רבים ונתקלתי במגוון רחב של נזקים וליקויים שנעשו בתהליך בנייה ושיפוץ של בתים ודירות. אחרי שנים בתחום החלטתי לנצל את הידע הרב שרכשתי לאורך השנים ולעבור לענף ליקויי הבנייה. השתתפתי בקורסים רבים בתחום בדק הבית, בהם למידת תו התקן הישראלי בבנייה, וכיום יש לי ידע רב בכל מה שקשור לבנייה ושימוש בחומרים העומדים בתו התקן."

בעקבות ניסיונו רב השנים והשכלתו בתחום, הפך רוז'ה למומחה בכל הקשור בבנייה ובליקויי בנייה, וכיום הוא פועל כבודק בתים ודירות בכל אזור גוש דן, ובנוסף מלווה תהליכי בנייה של בתים ובנייני דירות כמפקח.

מהו בדק בית?

"בדק בית נעשה בעיקר עבור אלו העומדים בפניי קניית נכס, ומעוניינים לבדוק את מצבו של הנכס, לוודא שאין בו ליקויים משמעותיים ושהנכס אותו הם עומדים לקנות הינו אכן כפי שסופר להם והם אינם עומדים לקנות 'חתול בשק'".

אל תוותרו על בדק בית לפני כניסתכם לדירה. צילום: Pormezz, Shutterstock

אל תוותרו על בדק בית לפני כניסתכם לדירה. צילום: Pormezz, Shutterstock

כיצד מתבצע בדק הבית?

"בדק בית הוא שלב קריטי בהחלטה אם לקנות נכס, ואין להקל בו ראש", אומר רוז'ה. "לכן, כשלקוח פונה אליי, חשוב לי ראשית לפגוש אותו פנים אל פנים לפגישה ראשונה ללא עלות, בה אני מבין מיהו הלקוח, מהו הנכס ומה הצורך בבדק הבית והאם ישנם כבר ליקויים הידועים ללקוח. הבדיקה מתקיימת על ידי במשך מספר שעות, במסגרתה אני מגיע עם מכשור מתאים ועובר בין כל החדרים ופינות הבית ובודק כל מרכיב בבית – מצבם של תשתית החשמל, האינסטלציה ומערכת האיטום, הרצפה ומקומות חיבור, שיפועים הקיימים לצורך ניקוז, סדקים הקיימים בבית ומקורם ועוד. בסיום הביקורת אני מגיש ללקוח דו"ח המפרט על הליקויים שנמצאו, לצד צילומים שלהם ועלות משוערת לתיקונם".

ליקויים – מקטן ועד גדול

כשרוז'ה מבצע בדק בית, לא פעם הוא מאתר ליקויים שהלקוחות כלל לא העלו על דעתם שקיימים בנכס. "קרה לי כבר מספר פעמים שנכנסתי לבית חדש שנבנה ועובי הטיח עלה על התקן. כשאני נתקל במקרים כאלו, מיד נדלקת אצלי נורה אדומה. כבר קרו לי כמה מקרים בהם גיליתי שהסיבה לשכבת הטיח העבה היא שקיר הבטון שמאחוריו נוצק על ידי הקבלן בצורה לא מספיק מפולסת, ועובי הטיח החריג נועד להסתיר את הבעיה". רטיבות גם היא בעיה נפוצה שרוז'ה נתקל בה: "לאחרונה ביצעתי בדק בית לדירת גג באריאל ומצאתי כתם ענק של רטיבות בחיבור בין אחד הקירות לתקרה", הוא משתף. "אחרי בדיקה מעמיקה גיליתי את מקור הבעיה – שילוב של בעיה באיטום רצפת הגג ושיפוע לא נכון של המים לנקודת הניקוז, שלא אפשר למים להתנקז, והם חלחלו פנימה".

לא פעם מאתר רוז'ה ליקויים משמעותיים שמסכנים את הדיירים. כך, בבדק בית אחר שקיים עבור בניין דירות חדש בחיפה, התגלו ממ"דים שאינם עומדים בתקן, דבר שהינו קריטי בכל דירה ובית בישראל. "מצאתי שבתוך משקופי חלונות ההדף היציקה אינה אחידה ונותרו בה חללים, ומשמעות הדבר היא שבזמן מלחמה חומרים כימיים עלולים לזלוג אל תוך הבית דרך משקוף חלון הממ"ד".

ליקויים קטנים יותר שניתן למצוא בבדק הבית הן למשל נקודות ניקוז מוסתרות במטבח שלא ניתן לגשת אליהן ופרוזדורים בדירות שהינם צרים יותר מהקבוע בתקן. "כשמדובר בבניין חדש, חשוב על אחת כמה וכמה לעשות בדק בית", מדגיש רוז'ה, "ולפנות עם ממצאי הדו"ח לקבלן על מנת שיתקן את הליקויים, כפי שעשו הדיירים בבניין הדירות בחיפה בעקבות הליקויים שמצאתי".

אז איך בוחרים בדק בית?

תחום בדק הבית מלא בבעלי מקצוע, אנשים פרטיים וחברות המציעים את שירותיהם.

"ההמלצה שלי היא, רגע לפני שאתם בוחרים בודק עבור הדירה שלכם, בקשו ממנו המלצות וצרו קשר עם הממליצים. לקוחות מרוצים הם אבן הבוחן הטובה ביותר, המעידה על איכותו של בעל המקצוע. בנוסף, רצוי לבדוק שלבודק יש הסכמה לעסוק בתחום."

צור קשר

052-7900625

קישור לאתר

מקצועיות ויסודיות אצל רוז'ה אשור. צילום: Pormezz, Shutterstock

מקצועיות ויסודיות אצל רוז'ה אשור. צילום: Pormezz, Shutterstock


שלומי לוי – ש.ל הנדסה

כל מי ששיפץ בית בחייו או שבניין מגוריו עבר תמ"א 38 יודע כמה התחום קשוח. ההתנהלות מול אנשי המקצוע – עורכי הדין, האדריכלים, הקבלנים והפועלים – אינה תמיד ברורה לבעלי הבית, ולעתים מלווה את התהליך תחושה של חוסר אונים לצד דריכות שלא יעבדו עלינו.

שלומי לוי, הבעלים של ש.ל הנדסה, דואג שזה לא יקרה. החברה שהקים בסוף שנת 2017 מתמחה בתחום בדק הבית ובפיקוח על עבודות, כולל הכנת חוות דעת לבתי משפט ולעורכי דין. תפקידו הוא למעשה לשמור על הדיירים, ללוות את העבודות משלב השלד ועד הפינישים ולדאוג שהכל נעשה לפי התקנים, בשקיפות ובמקצועיות.

"כשאנשים רצים – עושים טעויות"

"מדובר בפיקוח על בנייה במקרים של שיפוץ גדול ובנייה מאפס וגם בפיקוח על פרויקטים של תמ"א 38 בכל רחבי הארץ, מצפון עד דרום", מספר לוי, הנדסאי בניין בהכשרתו משנת 1998 שצבר ניסיון רב בתחומים שונים בענף הבנייה, מה שמקנה לו כיום כלים ויכולת לפקח במקצועיות על התהליך. בין השאר שימש מנהל עבודה, מנהל פרויקטים, מנהל מחלקה של בדק בחברת בנייה גדולה וחשב כמויות בחברת בנייה אחרת. לצד אלה הוא משמש עד היום מרצה בתחום של ליקויי בנייה ובדק בית במכללה אקדמית.

"משום שעבדתי בתחומים רבים בענף הבנייה אני מבין את הענף הזה מכל הכיוונים", מספר לוי, "אני רואה תוכנית וכבר מבין למה הקונסטרוקטור התכוון ואני יכול לעלות על טעויות כבר בשלב הזה".

מבין את הענף מכל הכיוונים. צילום: ש.ל הנדסה

מבין את הענף מכל הכיוונים. צילום: ש.ל הנדסה

במה הלקוחות יכולים ליפול וכיצד אתה מציל את המצב?

"בביצוע. אם אני מסתכל על ביצוע של בניין בגדול, אז בשלב של השלד יש טעויות שיכולות להיות קריטיות – עמוד במקום לא נכון, שינויים באחידות המבנה – אפילו כשיש מהנדס שתפקידו לפקח, יש צורך בזוג עיניים נוסף בשטח".

לוי מספר ש"הנקודות הקריטיות הן דווקא בשלב הגמרים, אז כמעט אין פיקוח. מנהל העבודה מטעם הקבלן רוצה לרוץ עם העבודה, וכשאנשים רצים – עושים טעויות".

ותפקידך להגיד – רגע, עצרו.

"אני אומר, בואו נעצור, בואו נראה אם הדברים נעשו כמו שהתקן מחייב. הדבר הכי חשוב לי הוא לשמור על האינטרס של המזמין. בסך הכל, אם מישהו טעה בשלד והסתיר את זה עם טיח – אף אחד לא יודע, אבל אם הטיח עקום, הדייר יראה את זה כל יום כשהוא יסתכל על הקיר".

לקוחותיו של לוי הם בדרך כלל אנשים פרטיים שעושים שיפוץ גדול בבית או בעבודה ואין להם את הידע לפקח על העבודות. "הקשר ביני לבין הלקוח הוא הדבר הכי חשוב שיש", הוא מספר, "לדעת לתת לו את היחס האישי, לדעת לתת לו את הזמן שלו. זה מצריך המון סבלנות. כשאני מסיים ולקוח אומר לי תודה בסוף העבודה, או כשאני מכין דוח בדק בית ומגיש את חוות הבדק ללקוח ומקבל ממנו מילים טובות שהדוח מקצועי והקבלן מתייחס אליו בהתאם – זה נותן הרגשה טובה ותחושה שאני במקצוע הנכון".

טלפון: 052-6983565

דוא"ל: [email protected]

קישור לאתר
קישור לדף פייסבוק

אוהב את המקצוע - שלומי לוי. צילום: ש.ל הנדסה

אוהב את המקצוע – שלומי לוי. צילום: ש.ל הנדסה


שי דורני

לשי דורני, מהנדס בניין בהכשרתו והבעלים של חברת בדק בית ישראל, יש קוד אתי ברור מאוד בהתנהלות מול לקוחותיו. בראש ובראשונה חשוב לו לתת ללקוח תמונה מלאה, ברורה ואמינה באמצעות דוח הליקויים שהוא מגיש בתום הבדיקה, ובד בבד להעניק להם כלים לתקשורת חיובית מול הקבלן המבצע בעת הגשת הדוח.

"בדק בית זה בעצם תמונת עדות לרגע הכניסה לבית, וזה חשוב. כמו שקונים רכב ומשקיעים בבדיקה כדי לדעת מה מצבו, אותו דבר צריך לעשות בבית שאליו מתכוונים לעבור, ועל אחת כמה וכמה כשמדובר בבית או במבנה ציבור", מסביר דורני, שמעניק שירותי בדק בית ללקוחות בכל הארץ, מאילת ועד נהריה, ממזרח ועד מערב, כולל בשומרון.

לדבריו, "המטרה החשובה ביותר מבחינתי היא ראשית לתת תמונה מקצועית ללקוח בלי פשרה – מה היקף הליקויים, קטנים כגדולים, כאלה שמובילים לכשל וכאלה שלא, ושנית שהלקוח ירגיש ביטחון שכל מה שמופיע בדוח הוא אמין ונבדק על פי התקן".

"הם יודעים שאני שם בשבילם"

עולם בדק הבית, שצובר תאוצה בשנים האחרונות מתוך ההבנה שהבדיקה לאחר הבנייה או השיפוץ הכרחיים, מורכב מתקנים ברורים שמורים כיצד לבצע כל בדיקה ובאיזה ציוד להשתמש. דורני, שלאחר לימודי ההנדסה שימש מהנדס ביצוע בחברה קבלנית גדולה ובהמשך עשה הסבה לתחום הפיקוח וניהול פרויקטים, מתייחס לתקנים הללו בחרדת קודש, כולל קורס מקצועי מטעם איגוד המהנדסים כדי להיות בקיא בכל פרט ופרט בתחום.

"ניהלתי כמה פרויקטים גדולים עם יזמים גדולים עד שנת 2015 ולאחר מכן עברתי לעולם בדק הבית", מספר דורני, "לקחתי את הנושא בשתי ידיים והפכתי לסופר מקצועי כדי לתת מענה לאנשים במלוא מובן המילה – מה זה בדק בית, מה הם צריכים לקבל בשירות הזה וכמה התמונה צריכה להיות מפורטת ומקצועית, ולא סתם לבוא בפלטפורמה של מהנדס שסומכים עליו ובעצם הצד השני אינו יודע מעבר לצמד המילים 'בדק בית' איך בודקים ומהו הציוד הנדרש".

הקורס שמסיים דורני בימים אלה מתמקד בכתיבת חוות דעת משפטיות וביקורת מבנים בחסות איגוד המהנדסים לבנייה ותשתיות ובהובלתו של המהנדס רפי גיל, "האורים והתומים בהנדסה" לדבריו של דורני שמספר כי "הם לקחו את הנושא הזה בשתי ידיים וריכזו את הנושא לכדי קורס מקצועי, שמי שיוצא ממנו יודע איך לכתוב חוות דעת ואיך לבצע בדק בית. צריך לדעת איך לכתוב חוות דעת משפטית, יש סדר מסוים, צריך להראות את הציוד, תמונות, מלל מפורט. לתת תמונה שקיפה ללקוח".

עם לקוחותיו של דורני נמנים אנשים פרטיים וכן קבלנים אשר פונים אליו נקודתית מטעם חברות כלכליות או ממבני מסחר. דורני מלווה אותם במסירות בסמוך לסיום השיפוץ או הבנייה, וממליץ להם בחום לעשות את בדק הבית כמה שיותר סמוך לקבלת מפתח, או לפני או ממש אחרי. הסיבה היא חוק המכר שלפיו יש פרק זמן סביר שבו ניתן להביא לקבלן המבצע רשימת אי התאמות, כשלים או ליקויים, שמוערך בכשבוע עד שבוע וחצי ממועד מסירת המפתח. לדבריו של דורני טמונים יתרונות רבים בביצוע בדק הבית בטווח הזמן הזה, בעיקר על מנת לקבל תמונה מלאה ולהעבירה לקבלן לשם תיקון הליקויים במידה שנמצאו.

"האג'נדה שלי זה לבוא ולהיות הכי שקוף ואמין מול הלקוח, ועם הרבה סבלנות", מספר דורני, "בסוף הבדק אני נותן להם סקירה לגבי ליקויים, מקדיש זמן לשיחה על הדברים העיקריים והמשמעותיים; מה הייתי שם לנגד עיני ועל מה הייתי מוותר מול הקבלן כדי בסופו של דבר לנהל שיח חיובי בין הדייר לקבלן. זה משהו מאוד חשוב כדי שלא תהיה עוינות ביניהם".

דורני מקפיד להיות זמין ללקוחותיו, שחשים בנוח לבקש בעצתו גם זמן רב לאחר ביצוע בדק הבית. "הקו שלי פתוח ואנשים יכולים להתייעץ איתי, אני זמין בכל רגע נתון", הוא מספר, "יש לקוחות של חודשים אחורה שממשיכים לשאול אותי שאלות ולהתייעץ. מעבר לשירות שהוא מקצועי ושקוף, גם שירותית חשוב לי להיות שם בשביל הלקוחות. זה נושא שחדש להם והם לא מכירים, והם יודעים שאני שם בשבילם".

טלפון: 058-6292330

למעבר לאתר
למעבר לפייסבוק

שי דורני (צילום: בדק בית ישראל)

שי דורני (צילום: בדק בית ישראל)



כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר