(תמונה ממאגר Shutterstock)
(תמונה ממאגר Shutterstock)

כיצד קידום אתרים יכול לסייע לעסק שלך?

פורסם בתאריך: 17.3.19 13:15

בין אם אתה מפעיל עסק קטנטן מחדר העבודה בבית או שאתה בעליו המאושר של עסק עם עשרות עובדים, קידום אתרים בגוגל הוא נושא שאתה צריך להכיר ברמה כזו או אחרת. קידום אתרים מתייחס למכלול הפעולות שיש לבצע בשביל שאתר אינטרנט, או יותר מדוייק – עמודים מתוך האתר, ידורגו במקומות גבוהים בחיפושים רלוונטים במנוע החיפוש. זוהי רק ההגדרה היבשה, מיד נבין כיצד עובד בדיוק אותו מנוע חיפוש. המטרה של המאמר הזה היא לשפוך אור על תהליך הקידום של אתרים בכלל ואתרים עסקיים בפרט והסבר מדוע זה חשוב לך כבעל עסק. נתחיל אם כן בהסבר קצר על פעולתו של מנוע החיפוש:

מנוע החיפוש מתחת למכסה

ראשית בואו נבהיר נקודה קטנה אך חשובה. 'מנוע חיפוש' לצורך העניין זה גוגל. נכון, יש גם מנועי חיפוש אחרים כגון בינג (BING) ואחרים. ישנם גם מקומות בעולם בהם למנועים אלטרנטיבים יש יותר נתח שוק. בסין יש מנוע חיפוש ששולט בשוק בשם 'באידו'. כל זאת לא משנה את העובדה שבארץ ובעולם המערבי, כאשר מדברים על קידום אתרים מדברים על גוגל. יש לציין שגם מנועים אחרים נסמכים על פרמטרים שיהיו דומים פחות או יותר לאלו של גוגל, כך שקידום בשביל גוגל יעזור גם לקידום במנועים אלו.

פעולת מנוע החיפוש נחלקת לשלושה שלבים:

  • סריקה – גוגל מבצעת קריאה של כל אתר בתדירות שונה בהתאם לחשיבותו. התוכנה שמבצעת זו נקראת 'זחלן' (CRAWLER). באתרי חדשות מובילים מבקר הזחלן של גוגל כמה פעמים ביום, באתרים יותר זניחים זה יכול להגיע לפעם בכמה ימים. זה כמובן משפיע על קצב העידכון שיהיה תמיד גבוה יותר באתרים שנסרקים בתדירות גבוהה יותר.
  • אינדוקס – זהו המונח הטכני לפעולה של שמירת המידע והנתונים מהאתרים הנסרקים אצל גוגל. לא כל האתר שנסרק עובר אינדוקס. לעיתים אנחנו מציינים לגוגל מפורשות לא לאנדקס חלקים מסויימים כי הם בבניה או שהם מהווים שכפול של תוכן אחר באתר ואין להם ערך נוסף.
  • דירוג – כאן מתבצע ה'קסם'. גוגל משתמשת במידע שאספה מכל אתר בכדי לדרג אותו לפי שאילתות שונות. הדירוג נעשה באמצעות אלגוריתם מתוחכם שמנסה להבין אילו דפים יענו בצורה מיטבית על מילות החיפוש שהוצגו לו. את מה שהוא מחשיב כתשובה המיטבית הוא יציג בתוצאה הראשונה וכן הלאה.

כיצד מתבצע קידום אתרים

את הפעולות של קידום האתרים ניתן לחלק לשני סוגים: פעולות באתר עצמו ופעולות מחוץ לאתר. ישנם שלושה גורמים עיקריים בקידום האתרים:

  • תוכן (באתר עצמו) – מקדם האתרים דואג שהאתר יכיל תוכן איכותי שיתברג לשאילתות חיפוש רלוונטיות.
  • קישורים (מחוץ לאתר) – מקדם האתרים בונה מערך קישורים שמפנים אל עמודים שונים באתר המקודם בכדי שימליצו עליו כמקור מידע מוסמך.
  • חוויית משתמש (באתר עצמו) – זהו שם כולל לסדרה של הרבה מאד פרטים טכנים שנוגעים למהירות האתר, למבנה נכון שלו, לשיפור התקשורת עם הסורק של גוגל ועוד הרבה פרטים אחרים.

כל אחד מהסעיפים הללו מצריך הרבה מיומנויות ספציפיות ונסיון. תהליך הקידום מצריך לא רק השקעה כספית בשכירת חברה מקצועית, אלא גם סבלנות רבה. מדוע אם כן בוחרים בעלי עסקים רבים להכנס להשקעה כזאת של כסף וזמן? על זה נרחיב בחלק הבא.

קידום אתרים עסקי, מה יוצא לנו מזה?

קידום אתרים הוא הוצאה לא זניחה הן מבחינה כספית והן מבחינת ההשקעה בזמן. זהו איננו תהליך של 'שגר ושכח', תהיו חייבים להיות מעורבים בו ברמה מסויימת. מה עושה את כל התהליך הזה למשתלם לנו כעסק? בואו נראה:

מוניטין

עסקים רבים נסמכים על המוניטין שיש להם בשוק. כאשר עסק כזה שיש לו מוניטין של שנים רבות לא עולה באף חיפוש רלוונטי במקומות הראשונים זה אומר דרשני אצל הלקוחות. עסק שהוא 'שחקן' בעולם האמיתי ואין לדבר עדות באינטרנט, נתפש כעסק בתהליך של ירידה או שיש לו ניהול ארכאי. זה לא שכל לקוח פוטנציאלי יחשוב דברים שליליים על העסק אם הוא לא מופיע לו בחיפוש, אבל זהו בהחלט משהו מצטבר.

קידום אורגני של אתר האינטרנט יחזיר לעסק את המוניטין הראוי לו. קידום טוב יכול אפילו לבנות מוניטין לעסק חדש ולעזור על ידי כך באופן עקיף במכירות.

יצירת לידים רלוונטיים

בעסקים עם תהליכי מכירה ארוכים או מה שקרוי 'משפכי מכירה' ארוכים, אתר האינטרנט יכול להיות דרך נפלאה לקבלת לידים של לקוחות ברמות שונות של התעניינות. לא רק שניתן לקדם את האתר לתוצאות גבוהות יותר במנוע החיפוש וליצור לידים, ניתן גם לפלח אותם. לידים שהתקבלו מדפים שונים באתר יכולים להיות מופנים למקומות שונים באירגון ולהיות מטופלים בצורה פרטנית. לפי המיקום ממנו הגיע הליד ניתן גם להבין כמה הלקוח הפוטנציאלי 'חם' ולפי זה להבין איך להמשיך מולו את ההתנהלות.

מכירות

תנועה שמגיעה לאתר ממקור של חיפוש אורגני היא תנועה מאד איכותית. מנוע החיפוש נתפש כמקור מידע אמין. גולשים שמוצאים דרכו את האתר שלכם יביעו בו יותר אמון מאשר גולשים שהגיעו אליו דרך פרסומת. כל זה גורם לכך שאחוז ההמרה, זהו אחוז הגולשים שמבצעים רכישה באתר מכירתי, הוא גבוה בתנועה אורגנית. אחוז המרה גבוה אומר שעל אותה התנועה כמו מערוץ מקביל (פרסומי) נייצר יותר מכירות.

לקוחות פוטנציאלים בניידים

השימוש הגובר במנוע החיפוש בניידים אומר שקידום אורגני יביא אליכם יותר לקוחות למיקום הפיזי שלכם. במקרים רבים לקוחות מבצעים חיפוש לוקאלי של עסקים מהטלפון הנייד. מי שמופיע בחיפוש הזה במקומות הראשונים זוכה לביקור פיזי של לקוחות בחנות.


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר