עורכי דין מקרקעין בראשון לציון. תמונה ממאגר Shutterstock

עורכי דין מקרקעין בראשון לציון

מחפשים אחר עורך דין בתחום המקרקעין בראשון לציון? הכנו לכם רשימת עורכי דין נבחרים, מומחים בתחומם שייעשו לכם את התהליך המשפטי הסבוך להרבה יותר פשוט

פורסם בתאריך: 10.2.19 11:37

משרד עורכי דין ירון אילון

עו"ד ירון אילון, מייסד משרד הבוטיק 'עורכי דין ירון אילון' המתמקד בתחום המסחרי-אזרחי, מתמחה בתחום המקרקעין ומנגיש את שירותיהם המקצועיים של שלושה עורכי דין מובילים בתחומם.

המשרד פועל מזה כ- 12 שנה ומייצג בתחום הנדל"ן הפרטי והמסחרי, קנייה ומכירה והשכרה, פרויקטים של התחדשות עירונית- תמ"א 38, עבודה מול קבלנים ויזמים, והתמחות בעריכת הסכמים מורכבים.

לעו"ד אילון רקע משפטי ומסחרי רחב ורב שנים בתחומי הליטיגציה המסחרית, עסקאות מורכבות ופשוטות, דיני מקרקעין בתים משותפים, ניהול מבנים והתדיינות במקרים שונים. הניסיון במתן ייעוץ לתאגידים ולפרטיים תורם ללקוחות המשרד ערכים ויתרונות משמעותיים. המשרד צבר רצף של הצלחות לאורך השנים ויכולת יוצאת מן הכלל לניהול יעיל של תיקים הכולל הסכמי פשרות וכן בבתי המשפט.

מה כולל השירות שאתם מספקים ללקוח בעת רכישת דירה?

"רכישת דירה היא עסקה גדולה ומורכבת ואנו מספקים ליווי משפטי צמוד ללקוח לכל אורך התהליך.  השירות האדיב שלנו כולל למידת היכולות הכספיות, דרכי המימון ומועדי התשלומים. פעמים רבות, אנו פונים לרשות המקומית לצורך לימוד מעמיק של התיק – במיוחד במקרים של בתים צמודי קרקע ופנטהאוזים, בהם יתכנו חריגות בניה. אנו בוחנים את הנכס שהלקוח שלנו רוכש, מכל הכיוונים האפשריים, בכדי לוודא תקינות ונאותות העסקה. אני מבקש לראות היתרים ותכניות בניה ועובר עליהם עם הלקוחות לעומק. חשוב גם לבדוק את נושא הבעלות שרשומה על הנכס, שעבודים, עיקולים, וכד'".

עו"ד ירון אילון. צילום עצמי

עו"ד ירון אילון. צילום עצמי

מה עושים במקרה של חריגות בניה?

"במקרה של חריגות בניה, אנו דורשים מהמוכר להכשיר את החריגות או מבקשים ממנו התחייבות לטיפול בחריגות טרם מועד המסירה. נחזיק כספים בנאמנות והתחייבויות של המוכר עד לטיפול שסוכם ונחתם ולאחר הטיפול הנדרש, נבקש ממחלקת הנדסה את התכניות הסופיות שהוגשו, כדי לוודא סדר ותקינות הדברים".

במקרה שהלקוח הוא מוכר הנכס?

"אני מלווה את הלקוח מהצד שלו. אבחן את הנכס היטב, אבקש מהרוכש שיוודא באמצעות מומחה בתחום/מהנדס שאין ליקויים כגון: נזילות בנכס ו/או אחרים. גם כשאני מייצג את המוכר, חשוב לי מאוד שהנכס יועבר לרוכש במצב תקין ובשקיפות מלאה, בכדי שלא תהיינה טענות להכשלה או לחוסר תום לב. תמיד צריך 'לשים הכל על השולחן'".

מה חשוב שעורך הדין יבדוק כשמדובר ברכישת דירה מקבלן?

"חשוב מאוד לבדוק את כל ההסכם ולא להתייחס רק למחיר, אלא גם לתוכן. רוב האנשים סבורים שלא ניתן לשנות הסכם מקבלן אך זו טעות, תמיד אפשר לשנות סעיפים שאינם הולמים או אינם מוצדקים. תפקיד עורך הדין המומחה בתחום, הוא לבדוק את כל הנאמר ולשנות היכן שצריך שינוי, בפרט שינויי מהותי שישפיע במועד המסירה ו/או בהעברת הזכויות. אני בוחן את כל המרכיבים של ההסכם: תשלומים, ערבויות בנקאיות, מפרט טכני, ליקויים ותיקונים בהתאם לחוק מכר דירות. בודק מי היזם ומי הקבלן, את חוק המכר, מועדי המסירה ומה מוסכם לגבי איחורים במסירה וכל זאת, על מנת  להתאים את ההסכם במידת הצורך".

מעבר לכל אלו, אתה גם מרצה ומומחה לחוזים?

"אכן. אני מרצה בתחום המשפטי בנושאי ענפי הבניה למיניהם: פיקוח, ניהול, תכנון ותיווך.

"אני רואה בכך חשיבות גדולה, כיוון ששני הצדדים – הקבלן ובעל הנכס, חייבים ליצור ביניהם הסכם מיטבי שיגדיר את מערכת היחסים ביניהם בצורה ברורה וחד משמעית אשר יורדת לשורשם של הדרישות המהותיות. עיקר התמחותי בהסכמים, ואני מרצה בתחום ועוסק בכך רבות".

משרד עורכי דין ירון אילון

כתובת: ז'בוטינסקי 16, ראשון לציון

אתר אינטרנט

מעבר לעמוד הפייסבוק

טלפון: 03-7161515

משרד עורכי דין ירון אילון

משרד עורכי דין ירון אילון

 


חן בוארון משרד עורכי דין – מקרקעין ונדלן, התחדשות עירונית, צוואות וירושות

המונח התחדשות עירונית מתייחס למספר מסלולים – המוכרים ביותר בישראל: תמ"א 38 ופינוי בינוי. אשר המשותף לכולם הוא הפוטנציאל הכלכלי האדיר הגלום בהן. יחד עם זאת, מדובר בעסקאות מורכבות ביותר, אשר לצד הרווח הכלכלי, יש בהן לא מעט סיכונים.

במידה ואתם מעוניינים בפרוייקט של התחדשות עירונית בבניין או בשכונה שלכם, ואתם רוצים למקסם את הרווח שלכם, וגם להפחית את הסיכונים הרבים הכרוכים בהליך הארוך והמסובך הזה מומלץ במקרים אלו להסתייע בשירותיו של עורך דין שמתמחה בתחום ההתחדשות העירונית שילווה את כל העסקה, מתחילתה ועד סופה. "חשוב לזכור שמדובר בסיכונים שאנשים בכלל לא מודעים אליהם או לא לוקחים בחשבון ורק עורך דין מיומן יכול לצפות אותם מראש ולהקדים תרופה למכה, לדוגמא, עורך הדין שלכם יערוך עבורכם הסכם שלפיו אם היזם לא יעמוד בתנאים ובזמנים שתקבעו בהסכם – ההסכם יבוטל, וכך לא תהיו כבולים במשך שנים ליזם שלא יבצע את הפרוייקט שעליו חלמתם", אומרת עורכת הדין חן בוארון בעלת משרד, הנושא את שמה ומתמחה בתחום המקרקעין והנדל"ן ובעיקר בהתחדשות עירונית.

איזה טיפים חשובים היית נותנת לאנשים שרוצים לקנות דירה בבניין שעבר תהליך תמ"א 38 ?

"הטיפ הראשון, והחשוב ביותר הוא לבדוק איזה בטוחות הם יקבלו לכסף שלהם. רק אם יש ליווי פיננסי לפרוייקט והרוכשים יקבלו בטוחות מסוג ערבות בנקאית או פוליסת ביטוח, רק אז הם צריכים להסכים להתקדם בהליך. ממש לא מזמן ראינו שחברה יזמית שהציעה פרוייקט של תמ"א 38 ברמת גן נשלחה לפירוק, ובית המשפט ביטל את הסכמי המכר עם רוכשי דירות, לרוכשים אלה לא הייתה ערבות בנקאית או פוליסת ביטוח, אלא בטוחה מסוג הערת אזהרה בלבד, לכן במקרה הזה הרוכשים האלה נמצאים בסכנה גדולה והם עלולים לאבד את כל כספם.

"הטיפ השני שלי הוא לבצע בדיקות חשובות שהרוכשים יכולים וצריכים לעשות בעצמכם, ולא צריכים לשם כך עורך דין. לדוגמא: תבדקו מה הגודל של הדירה (אם ובלי מרפסת), ומה הגודל של כל חדר, כמה מעליות יש בבניין וכמה אנשים יכולים להיכנס במעלית. תבדקו אם יש חניות, איפה הן ממוקמות ומה הסוג שלהם".

הרבה פעמים אנשים בכלל לא לוקחים עורך דין מטעמם כשהם קונים דירה מקבלן, איך את מסבירה את זה?

"קשה לי להבין איך אנשים קונים דירה במיליוני שקלים מבלי שעורך דין יבדוק אותה משפטית קודם לכן. אפילו כשקונים רכב עושים לו בדיקה לפני הקנייה. עסקת רכישת דירה היא עסקה כל-כך מורכבת ומסובכת, בעיקר רכישת דירה מקבלן. כל טעות קטנה שנובעת מחוסר ידע או חוסר ניסיון עלולה לגרום להפסד של הרבה מאוד כסף.

"אני חושבת, שאנשים לא טורחים לקחת עורך דין מטעמם, כי הם סבורים (וטועים) שבגלל שהם צריכים לשלם כסף (שכר טרחה) לעורך הדין של הקבלן, אז הוא ישמש כעורך הדין שלהם וידאג לזכויות ולאינטרסים שלהם. מדובר בטעות – עורך הדין של הקבלן דואג אך ורק לאינטרסים של הקבלן, ולא מגן על הזכויות של הרוכשים", אומרת עו"ד בוארון.

עו"ד חן בוארון הינה בעלת תואר ראשון (LLB) במשפטים. עם סיום לימודיה החלה לעבוד במשרדי בוטיק המתמחים בתחומי המקרקעין, הנדל"ן והתחדשות העירונית. לאחר מכן פנתה לדרך עצמאית, ולפני שנתיים הקימה משרד הנושא את שמה.

עו"ד בוארון ליוותה בהצלחה עשרות פרוייקטים של התחדשות עירונית, בחלקם היא ייצגה את החברה היזמית ובחלקם את הדיירים. משרדה מעניק שירותים בתחומי נדל"ן ומקרקעין, התחדשות עירונית, צוואות וירושות וייפוי כוח מתמשך המהווה חלופה מרכזית כיום להליך של מינוי אפוטרופוס.

"המטרה שלי היא לסייע ללקוחות בתהליך המורכב, לאפשר ללקוחותיי להבין מה הם זכויותיהם ולהבטיח שיקבלו את כל המגיע להם כנדרש. כל זאת תוך מתן שירות מקצועי ויחס אישי" מסכמת עו"ד בוארון.

כתובת: שדרות נים 2, קניון ראשונים (מגדל עסקים), ראשון לציון.
טלפון: 050-2230260
שעות פעילות:
ימים א'-ה': 9:00-18:00

למעבר לאתר
למעבר לפייסבוק

עו״ד חן בוארון

עו״ד חן בוארון


משרד עו"ד אסף חן – מומחים לעסקאות מכר נדל"ן

רכישת או מכירת בית מהווה במרבית המקרים את עסקת חיינו, ועל כן מומלץ מאוד כי תנוהל על ידי עורך דין מיומן בתחום. על עורך דין אשר ראוי לתואר מומחה בעסקאות מכר במקרקעין ישנה אחריות מוגברת ולכן חובה עליו להבין לעומק במגוון תחומים השזורים בביצוע עסקת מכר כזו לרבות מיסוי מקרקעין, דיני תכנון ובניה, דיני חוזים, רשויות מקומיות, בנקים למשכנתאות, לשכות רישום טאבו, רשות מקרקעי ישראל וחברות משכנות ועוד. אלו רק חלק מהנושאים בהם חייב עורך הדין לשלוט ולכן מומלץ מאוד לשכור את שירותיו של עורך דין הבקיא בתחום זה ומתמחה אך ורק בו.

משרד עו"ד אסף חן נחשב לאחד המשרדים המובילים, המקצועיים והאמינים באזור המרכז בתחום עסקאות המכר במקרקעין. עו"ד אסף חן (40), נשוי ואב לשלושה בנים, המנהל והבעלים של המשרד בראשון לציון, בעל תואר ראשון במשפטים בהתמחות במשפט אזרחי ודיני קניין (L.L.B). את מומחיותו בעסקאות מכר מקרקעין רכש עו"ד חן במשך 15 השנים האחרונות בהם עסק אך ורק בתחום זה.

במשך השנים ייצג עורך דין חן בעסקאות נדל"ן רבות ומגוונות, כאשר כל העסקאות הגיעו תמיד לסיום מוצלח. "אנחנו בונים כל עסקה במקצועיות שיא. אוטמים את העסקה מכל הכיוונים כדי שדברים לעולם לא ייפלו בין הכיסאות. הלקוח נשאר מעודכן באופן שוטף ורגוע לאורך כל התהליך", מספר עו"ד חן.

נציין כי עו"ד אסף חן הינו עו"ד, נוטריון ומגשר מוסמך מטעם לשכת עורכי הדין, מומחה בעסקאות מכר מקרקעין, ואף משמש כיועץ חיצוני למשרדי עורכי דין בתחום.

עורך הדין חן אינו רואה את עצמו כעורך דין טיפוסי אלא בראש ובראשונה כחבר ושותף לדרך. "כשהבן שלי שאל אותי במה אני עובד, סיפרתי לו שאני עוזר לאנשים כדי שיהיה להם איפה לגור", משתף חן. "רכישה או מכירה של בית זו עסקה גדולה מדי כדי להקל בה ראש, ולכן אנו עובדים בהקפדה יתרה ועפ"י נהלים מחמירים, כדי שהעסקה תתבצע על הצד הטוב ביותר", מוסיף עו"ד חן.

השירות: המשרד מעניק שירותים ללקוחות פרטיים בעסקאות מכר נדל"ן בכל הארץ בהן אסף מלווה את לקוחותיו משלב חתימת ההסכם ועד קבלת או מסירת המפתח ורישום העברת הבעלות בנכס כדין, בכל הרשויות. לקוחותיו הרבים של המשרד מעידים על ליווי מקצועי ואחראי תוך מתן יחס אישי בידיעה שהם תמיד "בידיים טובות".

אני מאמין: "אני מתייחס לכל עסקה כשם הייתה העסקה שלי".

מוטו: "אנחנו יודעים כמה זה חשוב ולכן אנחנו עושים רק את זה!"

קישור לאתר
כתובת: מגדל עזריאלי ראשונים
שד' נים 2, קומה 8, ראשל"צ 7546302
טלפון: 077-9322100
נייד: 054-3191631

עורך דין אסף חן. צילום: הדס לוי

עורך דין אסף חן. צילום: הדס לוי

לקריאה נוספת על עו"ד תכנון ובנייה – לחצו כאן


עורך דין רונן גרין

רכישת קרקע, קניית דירת מגורים או בניה של בית חלומותיכם הן לא עניין של מה בכך. מדובר בפרויקט מבין היקרים ביותר שתבצעו בחייכם, וכזה שסביר להניח ישמש אתכם לשנים ארוכות קדימה. אולם, לא מעט אנשים טועים לחשוב כי מדובר בסך הכל בחתימה על חוזה ולקיחת משכנתא מהבנק ונוטים להקל ראש בנושא; טעות שעלולה לעלות לכם ביוקר.

"חוזים ארוכים, עשרות סעיפים והררי בירוקרטיה עלולים בקלות לגרום לנו לפספס את האותיות הקטנות" אומר עו"ד רונן יצחק גרין, מומחה לדיני מקרקעין ונוטריון. "במקרים שכאלה אי ידיעה של החוקים, הכללים והתקנות הרלוונטיות בכלל ואלו המתייחסות לזכויות הרוכשים (או המוכרים, בהתאם לעניין) בפרט, ואי מתן תשומת לב למלוא הפרטים הנוגעים לכל עסקה ועסקה לרבות היבטי המס השונים – עלולים לגרום לנזק של עשרות ומאות אלפי שקלים. מעבר לפגיעה הקשה בכיס וכניסה להוצאות מיותרות, הנזק הכספי גורר בעקבותיו תחושה של תסכול ועוגמת נפש. כך, עסקה שאמורה הייתה להסתיים עם קבלת מפתח וחיוך, נגררת למאבקים משפטיים ארוכים ומתישים ולחודשים רבים של אי ודאות".

עו"ד רונן יצחק גרין הוא הבעלים של משרד ותיק המתמחה בתחומי המשפט האזרחי והמסחרי, ובעל ידע וניסיון רב בתחומי מקרקעין ונדל"ן. מדובר בתחום רחב שכולל אין ספור תקנות וחוקים בכל הקשור לקנייה ומכירת דירה, בנייה, יזמות, נכסים ופרויקטים הנוגעים באזרחים, קבלנים ובחברות יזמיות ועסקיות.

"חלק ניכר מעסקאות המקרקעין, המשפיע באופן ישיר על איכות חיינו בהווה ובעתיד, הן של פרויקטים שעלותם מיליוני שקלים", מסביר עו"ד גרין. "בכל אחת מהעסקאות האלה טמונות סכנות רבות שהתממשותן מובילה בהכרח, לנזק כלכלי עצום המוטל או מגולגל בסופו של יום לפתחו של הלקוח. וכאן אין הנחות. גופים גדולים, ובכלל זה הבנקים המסחריים ורשות המיסים, יכולים לדרוש את התשלום בכל האמצעים העומדים לרשותם מבלי להתחשב במצבו של הלקוח או ביכולתו הכלכלית. האזרח הקטן עלול לשלם בגדול, וחבל".

מי שמודע לעובדה כי עסקאות נדל"ן הן לא רק חתימה פשוטה על הנייר וקבלת מפתח, חייב להצטייד בעורך דין שמתמחה בתחום המקרקעין. כזה שיבדוק עבורו את כל ההיבטים הקשורים בעסקה, ובכללם האם הדירה רשומה על שמם של הבעלים, האם ישנם שעבודים, רישום נכון וזיהוי הדירה בלשכת רישום המקרקעין ('טאבו'), ריביות, מועדי חיוב, חוקי המכר הרלוונטיים, ערבויות, ביטחונות, פיצוי בגין איחור ועוד. לדבריו של עו"ד גרין, כל אחד מהסעיפים הללו הוא קריטי וחשוב.

"הייתה לי לקוחה, אם חד הורית, שקנתה דירה במגדל רב קומות בקומה ה-14", מספר עו"ד גרין. "היא חתמה על הסכם רכישה ללא ליווי עו"ד ולא ידעה שבתת סעיף קטן בחוזה היה כתוב שהקבלן רשאי למסור את הדירה לקונה גם כשמעלית הבניין עדיין לא עובדת. היא מצאה את עצמה לבד עם תינוק כשהיא נאלצת לעלות ברגל מידי יום ובמשך מספר חודשים 14 קומות. דבר שהיה נמנע לו ההסכם היה נבדק ע"י עורך דין הבקיא בהסכמים אלו. אני נתקל בלא מעט מקרים שבהם הלקוח פשוט נשאר לבד. הוא לא ידע שהוא צריך לבדוק את המפרט הטכני של הדירה או האם היא מחוברת לחשמל ומים. דברים קטנים, כמעט מינוריים, שמשפיעים עלינו בענק. תפקידו של עורך דין המתמחה במקרקעין הוא לבדוק בקפדנות ולבחון את כל ההיבטים הללו, הטריוויאליים והמשמעותיים, לבדוק מה הלקוח מקבל ומה לא. כמומחים אנחנו יודעים שכל עסקה שכזאת כרוכה בלא מעט סיכונים, והתפקיד שלנו הוא להציף את אי הדיוקים, לזהות את העוולות ולחשוף את כל הפריצות. רבים יבטיחו הרים וגבעות, חלקם אף בניגוד לחוק, ומי שלבסוף משלם על הטעות הוא הדייר".

בחירת עורך דין המומחה במקרקעין דומה מאוד לתהליך בו אתם בוחרים את הבית שלכם. גם כאן חשוב מאוד שתשימו לב לכך שעורך הדין הוא מנוסה בתחום שבגינו אתם צריכים ייעוץ, שהשם שלו חשוב לו, שהוא קיבל המלצות חמות ושהזמינות שלו עבורכם היא מיידית. כמו כן, חשוב להגיע לשיחה ראשונית, לשאול שאלות על הוותק, הניסיון, עסקאות דומות שביצע, לברר אם הוא מבין את התחום והאם הוא מעורה בכל התקנות והחוקים שמשתנים ומתחדשים תדיר.

משרדו של עו"ד רונן יצחק גרין משתתף כל העת בהשתלמויות בתחום ועבורו שירות הוא ערך עליון. בנוסף, בהיותו נוטריון מקבל הלקוח סיוע משלים בכל הקשור לעסקת הנדל"ן. כמו כן, מתמחה המשרד בכל נושאי תמ"א, מחיר למשתכן ומשתף פעולה עם משרד עורכי דין שמתמקצע בתחום הפינוי והבינוי. עדויות של עשרות לקוחות מרוצים מדגישים את העובדה שכל השירותים נמצאים תחת קורת גג אחת וחוסכים זמן יקר וכסף.

"אנחנו עובדים 12 שעות ביום כדי להיות זמינים ולתת מענה מהיר עבור הלקוחות שלנו, מבלי שזה יבוא על חשבון מקצועיות. אנחנו דואגים שרגע החתימה יהיה אחרי שהעסקה נבדקה כולה ואושרה לטובתו של הלקוח. רק כשהשולחן נקי וכולם מרוצים אנחנו לוחצים ידיים ויוצאים לדרך. שכר הטרחה מבחינתנו לא מקדש את העסקה, בראש ובראשונה נמצא הביטחון של הלקוחות שלנו. זה תפקידו של עורך הדין, לשמור על הלקוח שלו מכל משמר כדי שגם הוא וגם אנחנו נוכל לישון טוב בלילה. לקבל את התודה מלקוח אחרי עוד עסקה מוצלחת היא התמורה האמיתית שלנו. עבורנו זה שווה הכל. ובדיוק בשביל זה אנחנו כאן".

כתובת: החרש 16, נס ציונה. קומה 2, משרד 207.

טלפון: 073-3777199 / 050-3695140
מייל:
[email protected]

עורך דין רונן גרין (צילום: דורון לצטר)

עורך דין רונן גרין (צילום: דורון לצטר)



כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר