ראש המועצה ניסים גוזלן

באר יעקב השקיעה עשרות מיליוני שקלים לקראת שנת הלימודים החדשה

כיתות לימוד, מעבדות, ספרייה ומבנים חדשים: מתיחת פנים משמעותית למערכת החינוך המקומית | הכתבה המלאה:

פורסם בתאריך: 30.8.19 14:21

באר יעקב נערכת לקראת פתיחת שנת הלימודים תש"פ עם השקעה כספית אדירה בהיקף של 39 מיליון שקל. במסגרת ההכנה לשנת הלימודים החדשה נוספו מבני חינוך, גנים ובתי ספר חדשים. כמו כן, שופצו מבנים ישנים ונרכש ציוד בהיקף של 4 מיליון שקל נוספים.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


במועצה התייחסו לנתונים ואמרו "נמשיך להשקיע גם בשנה הקרובה בתוכניות פדגוגיות מגוונות בכדי לשפר הישגים ולהקנות חינוך לערכים. אנו נערכים לתת מענה איכותי בחינוך ליישוב שלנו גם לשנים הבאות".

הנתונים של באר יעקב מדברים בעד עצמם. כ- 1300 תלמידים ילמדו בתיכון עתיד נווה נחום,  4,000 תלמידים ילמדו בחינוך היסודי בעשרה מוסדות שונים ביישוב. בנוסף,  2,500 ילדים ילמדו השנה בגני הילדים במועצה. סך הכל כ-7,800 תלמידים ילמדו השנה בבאר יעקב.  הנתונים אינם כוללים ילדים הלומדים מחוץ ליישוב.

כאמור, בגני הילדים של באר יעקב ילמדו השנה מעל 2,500 תלמידים ב- 96 גנים, מתוכם 82 הם גני מועצה ( 43 גני טרום חובה ו-39 גני חובה), 73 הם גנים ממלכתיים, ארבעה גנים של החינוך הממלכתי דתי, שלושה גני חב"ד, שני גנים חרדיים, שבעה גני חינוך מיוחד אסיף, חמישה גני תלמוד תורה ושניים של החינוך המיוחד.

שנת הלימודים הקרובה היא גם שנת התחדשות וצמיחה במערכת החינוך של באר יעקב. כ- 850 ילדים יעלו לכיתה א' וילמדו ב-29 כיתות. לראשונה גם ייבחנו לבגרויות תלמידי כיתה י"ב, זהו המחזור הראשון שמסיים את התיכון. בנוסף, השנה נחנכו שני בתי ספר יסודיים חדשים: אמירים ובית החינוך מונטסורי.

באר יעקב התחדשה לקראת שנת הלימודים הקרובה גם במבני חינוך חדשים: 14 כיתות חדשות בתיכון נווה נחום, ארבעה ממ"די, מבנה מנהלה, מעבדות, ספרייה, קפיטריה ומגרש ספורט. כמו כן נוספו שמונה כיתות חדשות בבית הספר היסודי "אילנות" (רשב"י) וכן מנהלה וספרייה, ארבעה כיתות גן חדשות בצמרות המושבה, חידוש מבנה הדרים (מונטסטרי) ,קירוי מגרש ספורט תלמים, תוספת מבנים יבילים לטובת החינוך המיוחד והכל כאמור בתקציב של 39 מיליון שקל.

 

מבנה הספרייה החדשה

 

גם המבנים הקיימים לא נזנחו ונעשו שלל שיפוצים במוסדות מערכת החינוך ביישוב: סילוק ליקויי בטיחות בכל בתי הספר, בדיקות כיבוי אש בכל בתי הספר, בדיקות מכשירי חשמל בכל בתי הספר, החלפת חול בכל גני הילדים, חידוש ושיפוץ מבנים לחינוך (בתי הספר, גני הילדים, מבנה רווחה וקידום נוער), חידוש הצללות, שיפוץ ובנייה בהתאם לצרכי בטיחות דוחפים וצרכי מנהלות בתי הספר, חידוש והתאמה של גני הילדים, רכש וחידוש מזגנים, הקמת 4 כיתות אקוסטיות והכל בתקציב כולל של 2.1 מיליון שקל. בנוסף לשיפוצים חודש ציוד קיים למוסדות החינוך בעלות כולל של 1.9 מיליון שקלים.

כמובן שעם הגידול בכמות התלמידים בבאר יעקב נוספו צוותי הוראה רלוונטיים, גננות, מורות, סייעות ועובדי מנהלה. בבית הספר המונטסורי מכהן ממנהל חדש ושתי מנהלות חדשות יכהנו בבית ספר אמירים ובחטיבה העליונה של תיכון עתיד נווה נחום.

המועצה החליטה להמשיך גם השנה את תוכנית הפדגוגית הרב שנתית  "עיר אקדמיה במרחבי החינוך של באר-יעקב" אשר תשולב עם תכנית בחירה מבוקרת וייחודיות בית הספרית. שתי התוכניות המערכתיות הנ"ל מקדמות את מטרות תכנית המיקוד לשיפור הישגים של מחוז המרכז במשרד החינוך והמועצה. כל התוכנית הפדגוגיות בישוב תואמות את התוכנית הרב שנתית לשיפור השיגים לימודיים המשותפת של משרד החינוך ולבא-יעקב (תוכנית המיקוד).

בתוך כך, תכנית "עיר אקדמיה" ממשיכה לשנתה השנייה בבאר יעקב במשותף עם תכנית מרחבי חינוך ובחירה מבוקרת. לאחר שנת ההכרות, הבנת צרכי היישוב, עיצוב ועבודה משותפת עם המנהיגות החינוכית ממשיכה "עיר אקדמיה" ללוות את בתי הספר וצוותיהם – מנהלים, מורים ובעלי תפקידים, להיות שותפה למהלכים הפדגוגיים והשנה מתוכננות פעילויות נוספות: שילוב סטודנטים לקידום נוער בחינוך הבלתי פורמאלי, הובלת קהילות למידה של מורים חדשים במערכת החינוך שנקלטו ביישוב ושל מורים לאנגלית, שילוב מרצים מהמכללה האקדמית בית ברל בימי חינוך עירוניים והשתתפות בצוות חדשנות ויזמות יישובי חדש. במסגרת התוכנית מקבלים כלל בתי הספר בישוב כ 60 שעות פיתוח מקצועי בליווי יועצים פדגוגיים מטעם אגף מו"פ והמכללה הקדמית בית ברל למשך 4 שנים.

מבנים חדשים הוקמו ומבנים קיימים שופצו מטעם המועצה

 

תוכניות פדגוגיות מובילות במערכת החינוך של באר יעקב השנה כוללות את הנושא המרכזי השנתי של משרד החינוך: "ערבות הדדית". וכמו כן את הנושא המרכזי של באר יעקב :"עיר בריאה". בנוסף  לאלו נוספו התוכניות: "עיר במיקוד" של משרד החינוך שנועדה לשפר הישגים לימודיים והערכת הישגים קיימים. תכנית "עיר אקדמיה" למערכת החינוך עבור ליווי פדגוגי לכניסת סטודנטים, פיתוח מקצועי , בחירה מבוקרת ומרחבי חינוך מנהלת חינוך יישובית, תכניות לגיל הרך ולגני הילדים – יזמות חינוכית הכשרה ופיתוח מקצועי, תכנית קרב בגני הילדים ובבתי הספר היסודיים. תכנית 360 לילדים ונוער בסיכון, שירות פסיכולוגי חינוכי, מערך תומך לחינוך המיוחד, מערך ביקור סדיר למניעת נשירה. תכנית תקשוב ומחשוב יישובית, ניהול עצמי בבתי הספר, תכניות משלימות מחלקת רווחה, מועדונית, חינוך בלתי פורמלי, חוגים, נוער, תכנית ניצנים, צהרונים, תנועות נוער, אחרי ספורט.

בתוך כך, הוחלט גם על תכנית הרצפים ושיפור הישגים של באר-יעקב כתוכנית מיקוד. מטרת התוכנית לרכך ולהקל את המעבר ממסגרת למסגרת חינוכית בישוב ולבנות בסיס של אמון ושיתוף פעולה בין מוסדות החינוך. הרציונל הוא השבחת כל אחת מהמסגרות החינוכיות ולהפכה לאיכותית ואטרקטיבית בעיני הקהילה. התוכנית כוללת בניית תכנית פעולה יישובית המותאמת לצרכים הייחודיים של כל מסגרת חינוכית. רצף חינוכי זה בוחן את ההמשכיות בין חטיבות הגיל מגן הילדים ועד התיכון בתפיסות וגישות חינוכיות , בתוכניות החינוכיות, בתוכניות הלימודים, בחומרי הלימודיות ובשיטות ההוראה.

 

 

 

שנת התקציב 2019 מהווה שנה מאתגרת במיוחד למערכת החינוך של המועצה. מאמץ רב מושקע בתהליכי תכנון ארוכי טווח המתחייבים לאור הרחבת הישוב, כאשר תוצאות תהליכים אלה נראות וייראו בשנים הקרובות. עם זאת המועצה משקיעה משאבים מכובדים ביותר גם בתוכניות קצרות טווח במטרה לתת מענה משמעותי ומידי לשורה של אתגרים המתחייבים לאור המציאות המשתנה בישוב בשנה זו.

לאור כל זאת נדרשת מחלקת החינוך של המועצה להמשיך ולהתייעל, לשפר את איכות ורמת השירות, להרחיב את היכולות המקצועיות ולפעול יחד עם גורמי משרד החינוך, ההורים הקהילה וכלל מחלקות המועצה במטרה להבטיח את הצלחתם של תלמידי הישוב והצלחת מערכת החינוך כולה. או כפי שנאמר "נדרש הכפר כולו כדי לחנך ילד קטן אחד".

ניתן לסכם ולומר כי המועצה מקומית באר יעקב והעומד בראש המועצה מר ניסים גוזלן רואים את החינוך בעדיפות עליונה הבאה לידי ביטוי במגוון רחב של פעולות אותן מקדמת המועצה, החל מהשקעות בינוי ושיפוצים ודרך תמיכה וייעול המערכת הפדגוגית מהגיל הרך ועד לתיכון.

 

ראש המועצה ניסים גוזלן

 

במועצה שמים דגש גם על תוכנית הפיקוח היסודית לשיפור הישגים לימודיים. בתוכנית כוללת את המיזמים הבאים:

שיח פורה בשעורי עברית – בתי הספר צאלון ורמון ישתלבו במחקר (פילוט) אותו מוביל ד"ר אדם ליפסטין בנושא שפה. (מירב תשלח חומרים נוספים בנושא זה).

"סיפורו של חוסן" – קבוצת עבודה של מנהלות חדשות בבאר יעקב בהובלת הפיקוח . מנהלות החדשות של בתי הספר תלמים, רמון, סביון, מונטסורי ואמירים ישתלבו בקבוצת עבודה אשר תיפגש אחת לתקופה כקבוצת עמיתים בהנחיית המפקחת הכוללת (מירב מזור)  והיועצת הבכירה (גלית מנחם) בנושא מנהיגות חינוכית מובילה.

המפקחת ומנהליה: מפקחת הכוללת מנחה קבוצת מנהלות באזור הפיקוח שלה סדרת מפגשים בנושא הוראה בכיתה הטרוגנית. סה"כ כ 40 שעות. ההשתלמות תתמקד בפיתוח סביבות למידה חדשניות התאומות את התפיסה של הוראה בכיתה הטרוגנית. יום עיון מיוחד יתקיים בנושא זה ביום ה-4 בספטמבר בשעה 13:30 בגני תקווה.

נושא נוסף שידון בקבוצת המנהלות הוא יחסים בתהליכי הוראה ולמידה קרבה ואכפתיות. נושא זה הוא אחד מארבע מטרות העל של מערכת החינוך בבאר יעקב המשותפות למחוז המרכז ולבאר יעקב. המודל המשולש: פיילוט מחוזי לו שותפות שלוש מפקחת במחוז המרכז העוסק בתכנון וביצוע הדרכה למורות בתחומי עברית, מתמטיקה והכלה. בכל בית ספר תוכן "מפת הדרכה" אשר על בסיס המפה יכנסו לפעילות שלוש מדריכות בתחומי שפה, מתמטיקה והכלה לכל בתי הספר. שלושת המדריכות יפגשו יחדיו אחת לחודש עם צוות המורות בבתי הספר במטרה לקדם יישום תוכניות לימודים מתואמות בתחומים הנ"ל. הפעילות תתקיים בימי שלישי אחת חודש בשעות הבוקר בכל בתי הספר.

הדרכת מורות במקצוע האנגלית: המטרה לקדם הכשרה יישובית עבור מורות האנגלית בשיתוף המכללה האקדמית בית ברלה. היקף ההדרכה 30 שעות הדרכה במהלך שנת הלימודים.

לסיכום ניתן לומר כי תוכנית הפיתוח המקצועי של החינוך היסודי הממלכתי בבאר יעקב לוקחת בחשבון את הצרכים המיוחדים של הישוב  החל מקליטת מנהלות ומורות חדשות, פתיחת בתי ספר חדשים, קליטה מסיבית של תושבים ועד לתלמידים חדשים מישובים שונים. התוכנית משתלבת היטב עם תוכנית המיקוד המשותפת למחוז המרכז ובאר יעקב. ומתואמת עם תוכניות התערבות נוספות בישוב של עיר אקדמיה במרחבי החינוך של באר יעקב של אגף מו"פ והמכללה האקדמית בית ברל.

מנהל מחלקת החינוך, גלעד גולדמן: "באר יעקב היא עיר הילדים המודעת לצרכים המיוחדים של התושבים הצעירים. מערכת החינוך שלנו זוכה בשנים האחרונות להתפתחות מרשימה, הן בהיקפי התלמידים והן בשיפור מהותי של סביבות למידה ותהליכי הוראה ולמידה. המועצה רואה בהורים שותפים מלאים במעשה החינוכי, והיא תומכת ומעודדת אנשי חינוך מעולים להנהיג את בתי הספר, צוותי החינוך והתלמידים לחינוך איכותי, ערכי, וחדשני המכין את הבוגרים לעולם החדש בו אנו חיים – ולקראתו אנו באים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר