קורונה
מחלקת קורונה אסף הרופא

מנהל מחלקת הקורונה באסף הרופא: "הנתונים מעודדים, מקווה שלא יהיה גל נוסף"

ד"ר יונתן שפירא לא בטוח שההקלות לא ישנו את מגמת הירידה

פורסם בתאריך: 21.4.20 16:46

"הנתונים בכל מה שקשור במאבק שלנו במגפת הקורונה מעודדים עכשיו. הם מצביעים על ירידה במספר חולי הקורונה במישור הארצי ועדין – לא ברור לגמרי מה ההסבר לכך. ברגע שהסגר ייפתח והחיים יחזרו לשגרה חלקית, נוכל להבין אם אכן אותו סגר הוא התשובה לירידה במספר החולים". כך מסביר ד"ר יונתן שפירא, ראש מחלקת הקורונה בבית חולים שמיר-אסף הרופא.

נכון להיום (שלישי, 21.4) מניין קורבנות הקורונה הגיע עד כה ל-181, כאשר מספר נדבקים הגיע ל-13,883 בני אדם. אתמול בשעות הצהרים נפטר מטופל בשמיר-אסף הרופא: בן 89 שהגיע לבית החולים בתחילת אפריל, וסבל ממחלות רקע רבות. לפי הדיווחים הבוקר מהמרכז הרפואי שמיר אסף הרופא, נראה כי תחלואת וירוס הקורונה בירידה. בבית החולים מאושפזים 20 חולי קורונה, מהם שישה במצב קשה, ארבעה במצב בינוני ו-10 במצב קל.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


בשיחה עם "השקמה ראשון לציון", מסביר ד"ר יונתן שפירא את הנתונים המעודדים: "מגפת הקורונה נמצאת במגמת ירידה ובכל מקרה המספרים אצלנו לא הגיעו למספרים של חלק ניכר ממדינות אירופה".

"עדיין קשה לומר אם הירידה קשורה למשהו אקטיבי שעשינו", מוסיף ד"ר שפירא, "יש המון השערות ואי אפשר לבטל את ההתערבות המדינית והפרטנית, אבל מה שחשוב זו המציאות הנוכחית שמעידה על אותה ירידה, גם אם אנחנו לא יודעים עדיין מה הסיבה".

ד"ר יונתן שפירא (משמאל)

בניגוד לתחזיות בכל הנוגע למספר המתים מהמגפה, נראה כי ישראל נמצאת במקום טוב בעולם. ד"ר שפירא מסביר: "המספרים לשמחתי הם לא מה שחזו במשרד הבריאות. אולי זה מוקדם לשמוח ואולי ההקלות שיהיו יראו אם יש שינוי לרעה. רק אז, יהיה אפשר להבין וגם אז רק בצורה חלקית, אם המצב הנוכחי המעודד הוא בזכות הסגר. עכשיו זו תהיה תקופת מבחן ונוכל להסיק מסקנות אם תהיה החמרה".

האם אנחנו צפויים לגל נוסף של הקורונה?

"אני שומע בתקשורת שיש מי שטוענים זאת, אבל אין לי מידע יותר מאחרים. קורים דברים כאלה אבל הנחיות רשמיות ממשרד הבריאות שאכן מנבא משהו דומה – לא קיימות כרגע. יש מומחים בעולם שטוענים שעלולה להיות התפרצות נוספת אבל שום דעה לא מגובשת וברורה כרגע. נקווה שהמצב הזה יישאר".

איך אתם מתמודדים עכשיו עם תחלואת הקורונה, לאחר התקופה האינטנסיבית והקשה?

"זה מתחיל להיות קשה ברמה של השגרה כי כבר אין אנדרנלין של ההתחלה. בכל מקרה, צריך עדיין לעבוד עם ציוד מגון מלא כל הזמן וסביב השעון. בפועל, אני רואה שהעבודה נעשית בצורה טובה עם מצב רוח טוב. אני בודק כל הזמן ומוודא שלא יהיה דכדוך קבוצתי אצל הצוות המטפל ולשמחתי אני לא רואה את זה בינתיים. בכל מקרה, אני אבל ער לאפשרות שזה עלול לקרות".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר