אוכל רחוב בראשון לציון. תמונה ממאגר Shutterstock
אוכל רחוב בראשון לציון. תמונה ממאגר Shutterstock

אוכל רחוב בראשון לציון: הכל מתחיל בכריך

למרות שרובנו נהנים מישיבה במסעדה לארוחה טובה, עדיין לפעמים כל מה שמתחשק לנו זה לקפוץ לקנות משהו טעים, טרי וחם, על הדרך. אוכל רחוב הוא עולם שלם של מאכלים ממגוון ארצות, תרבויות וטעמים שונים, אבל מה שמשותף לו תמיד זה שאין בעיה לאכול אותו ברחוב או ברכב, על הדרך הביתה או בין פגישות חשובות. אז מה מתחשק לכם לנשנש השבוע ברחוב?

פורסם בתאריך: 3.4.19 17:30

חומוסיית "אבו גוש המקורי" – הטעמים שיחזירו אתכם הביתה כבר בביס הראשון

מאכלי רחוב מעניינים וייחודיים הפכו נפוצים מאוד בקרב הקהל הישראלי, אך יש מאכל אחד שתמיד יישאר פופולרי ומבוקש – החומוס. קיימים חילוקי דעות רבים סביב נושא "החומוסייה הטובה ביותר", אך אם אתם נמצאים באזור המרכז, כדאי שתקפצו לחומוסיית אבו גוש בראשון לציון שתשאיר אתכם עם הרבה טעם של עוד וללא סיבות להתלבטות.

סמי אברהים, הבעלים של חומוסיית אבו גוש, הכין חומוס בפעם הראשונה כשהיה ילד צעיר בן 12: "סבא שלי חלק איתי את המתכון המקורי וכשהבנתי שהחומוס משמח אנשים בכזאת פשטות, החלטתי שהייעוד שלי בחיים יהיה להכין את החומוס הטוב ביותר כדי לגרום לכמה שיותר אנשים לשמוח בזכותו". מספר סמי בחיוך. השם "אבו גוש" בוודאי נשמע לכם מוכר ובצדק, מדובר באותו "אבו גוש" ששבר את שיא גינס בשנת 2010 כשהכין את מנת החומוס הגדולה ביותר בעולם והביס בתחרות את מומחי החומוס הלבנונים.

חומוסיית אבו גוש המקורי

חומוסיית אבו גוש המקורי

האהבה של סמי להכנת חומוס והטעם הייחודי אליו רבים התמכרו, העניקו לו שם דבר בתחום ובמהרה הפך למקור עלייה לרגל. שני הסניפים המצליחים שפתח בעיר ירושלים הביאו אליהם מבקרים מכל רחבי הארץ, ולאחרונה החליט להעביר את הבשורה למרכז ולפתוח את החומוסייה בראשון לציון עם אשתו. הקו המנחה ב"חומוסיית אבו גוש המקורי" הוא טריות, אותנטיות וכמובן – טעם עשיר ומפנק: "חומוס הוא מאכל שמחמם את הלב, אנשים מגיעים לחומוסייה שלנו כדי לפגוש חברים וליהנות מאותנטיות". מסביר סמי. "כל מי שמגיע לכאן מרגיש בבית בזכות המאכלים והאווירה ובשביל זה אנחנו פה".

מנת הדגל היא כמובן החומוס המפורסם שמוגש בצורות רבות וביניהן חומוס בשר, פול, פטריות, וביצה. בנוסף לחומוס האגדי, תוכלו ליהנות ממגוון רחב של מאכלים איכותיים, טריים וללא חומרים משמרים, המבושלים במקום על ידי סמי ואשתו וביניהם מקלובה, קובה במילוי בשר, סלט טאבולה, פלאפל, ועלי גפן שיגרמו לכם ללקק את האצבעות. ביחד, סמי ואשתו מעניקים יחס אישי ומסור למבקרים הרבים שפוקדים את המקום על בסיס יומיומי.

אם אתם בעניין של מאכלים חדשים ומקוריים, תשמחו להכיר את ההמצאה החדשה של סמי – "חמשוקה".
המנה מורכבת מצלחת חומוס מפנקת המלווה בשקשוקה במרכז הצלחת, ולקינוח תוכלו להתפנק במיץ טבעי המופק מתמרים הודיים שכמובן – מוכן במקום.

שעות פעילות:

א' – ש': 08:00 – 20:00

כתובת: תרמ"ב 11, ראשון לציון.

טלפון: 052-4089445

חומוסיית אבו גוש ראשון לציון

חומוסיית אבו גוש ראשון לציון


סנדוויץ' בר

הרוזן הרביעי מסנדוויץ' היה הראשון שהמציא את הקונספט של משהו טעים בין שתי פרוסות לחם (במקרה של אותו רוזן הסיבה הייתה רצונו להמשיך לשחק קלפים, תוך כדי הארוחה), אבל אין ספק ש-"סנדוויץ' בר אקספרס" לקחו את הקונספט צעד אחד קדימה עם כריכים טריים, כשרים, במגוון טעמים ומילויים, ועוד המון אפשרויות אחרות.

סדנביץ' בר. צילום: יקיר ניסים

סדנביץ' בר. צילום: יקיר ניסים

סנדוויץ' לכל דורש

סנדוויץ' בר אקספרס מספקים מגוון של שירותים, החל ממשלוח כריכים לארוחת צהריים ועד לכריך טרי שנקנה במקום. "אנחנו מתמחים באספקת סנדוויצ'ים למוסדות, מפעלים, קייטנות, עיריות" מספר לנו יקיר, הבעלים של סנדוויץ' בר אקספרס. "אנחנו מספקים למשל לטיולי בר מצווה כריכים ארוזים, מציעים מגוון של מגשי אירוח לאירועים או לפגישות וגם כמובן מוכרים במקום לעוברים ושבים, כריכים טריים בבאגטים שאנחנו אופים במקום".

מהקייטרינג אל הכריך המושלם

את סנדוויץ' בר אקספרס הקימו יקיר ניסים וחמיו, מנשה יונה, כבר בשנת 2003. את דרכם החלו כחברת קייטרינג עם אירועים שכוללים את כל ההפקה – שולחנות, כסאות, מלצרים, ציוד וכמובן – אוכל. בד בבד הם הציעו חמגשיות למוסדות, מפעלים, סעודות מצווה ועוד, כאשר המספר עמד לרוב על מעל 500 חמגשיות ליום. לפני 8 שנים, החליטו השותפים להתמקד בעיקר באוכל ולעבור לספק כריכים ארוזים ומגשי אירוח. "אנחנו מתחילים לייצר כבר בשעה 2 לפנות בוקר כדי שהכל יהיה טרי ליום המחרת. חמי עובד עם הצוות על הייצור, ואני מתעסק עם ספקים, הזמנות, לקוחות ועוד. אנחנו מייצרים את הכל מהיום להיום, במקביל להזמנה, לא מאחסנים במקררים יום לפני. אנחנו מציעים בכריכים שלנו מגוון רחב, סלטים, סביח, חביתות, שניצלים, וכמובן שהכל כשר. יש לנו רישיון יצרן, אישור הובלת מזון בקירור, תקן ISO9001, כל מה שצריך".

סנדביצ'ים מושלמים בסדנביץ' בר. צילום: צילום: אייל קרן 

סנדביצ'ים מושלמים בסדנביץ' בר. צילום: צילום: אייל קרן

מתאימים את האוכל ללקוחות

בקטלוג האירוח של סנדוויץ' בר אקספרס ניתן לראות את המגוון הרחב שהם מציעים ללקוחות להזמנה. החל מכריכים, דרך מגשי טורטיות, ירקות, פירות, טארטלטים וקישים קטנים, מטבלים וסלטים, ואפילו פלטות קינוחים עשירות. "אנחנו מתאימים את עצמנו לכל לקוח" אומר יקיר. "אנחנו עובדים עם מכרזים מאד גדולים, ולכל לקוח קטן כגדול, אנחנו מתאימים את עצמנו. יש חברות הייטק שלוקחות מאתנו שלוש ארוחות ביום, בוקר צהריים וערב, ואנחנו מכינים כל יום משהו אחר, למשל לארוחת בוקר ביום הראשון כריכים, ביום השני פלטות ירקות, ביום השלישי שקשוקה, בערב נעשה סנדוויצ'ים בשריים חמים. אנחנו דואגים ללכת לקראת הלקוח, עם אוכל טרי וטעים, לפי בחירתו".

סנדוויץ' בר אקספרס מספקים שירות לכל רחבי הארץ, עם הזמנות שמתחילות החל מ-20 כריכים ויכולות להגיע למאות, וישמחו לעמוד לשירותכם, הם במשלוחים והן במסעדה, עם כריכים טריים, שנעשים לפי הזמנה!

סנדוויץ' בר אקספרס

טלפון להזמנות: 1700-70-42-42

כתובת: דרך המכבים 54 ראשון לציון

שעות פתיחה: ימים א' עד ה',  7:00 עד 16:00

מעבר לאתר 

מיטב הירקות. צילום: צילום: אייל קרן 

מיטב הירקות. צילום: צילום: אייל קרן


הצרכניה מושב נטעים

מעדניות איכותיות מהוות את אחת מנקודות השיא של סצנת האוכל בישראל כמו גם בעולם, כאשר יותר ויותר אנשים תרים אחר חנויות קטנות וייעודיות לממכר מזון משובח.

חובבי המזון והטעם וודאי ישמחו לגלות את 'הצרכניה' במושב נטעים, מעדניה שכשמה כן היא – מעדן של טעמים, המציעה שפע של בשרים טריים ומשובחים, גבינות איכותיות תוצרת חוץ, סלטים ורטבים עם מרכיבים מפתיעים, מטבלים, וסנדוויצ'ים עשירים ומלאי טעמים, במבחר לחמים שנאפים במקום.

סנדוויץ' דואט נקניק. צילום: שניר טבצ'ניק

סנדוויץ' דואט נקניק. צילום: שניר טבצ'ניק

'הצרכניה' מציעה משלל מוצריה המשובחים מזה 7 שנים ומהווה "אתר עליה לרגל" לתושבי המושב, ולתושבי פלמחים, ראשון לציון והסביבה. בשנים האחרונות, אף מושכת אליה טועמים מכל רחבי הארץ, בשל ההיצע האיכותי והאקלקטי.

שניר טבצנ'יק, מנהל את הצרכניה מזה כשלוש שנים, ומוסיף למקום נופך צעיר ודינמי, ואת המבקרים הוא מפנק במעדניו.

המוצרים הטובים ביותר

בצרכניה תוכלו למצוא מגוון רחב מאוד של מוצרים מסוגים שונים, ביניהם: בשרים משייטל קבב איכותיים של 'פרה פרה' – איטליז בוטיק משובח, בשרים מעושנים ברמה הגבוהה ביותר ממותגי הבוטיק, נקניקי מעדניה – החל מנקניקי תה ופפרוני ועד לכתף ופסטרמה איטלקית מיובאים ממילאנו.

במחלקת הגבינות, תמצאו מגוון מרשים ועשיר לא פחות: גבינת אמנטל, מנצ'גו, גאודה עזים, צ'אדר אנגלי, מוריציו ביין, ועוד. שניר עובד עם חברה מוכרת אשר דואגת לייבוא הגבינות הכי טעימות ואיכותיות.

בין המתבלים המופלאים, סחוג, פסטו צ'ימיצורי, לימון כבוש, עגבניות כבושות, זיתים מיובאים מיוון (ללא קוקטיילים ישראליים).

בסופי השבוע, שניר וצוותו מציעים לא פחות מ- 15 סוגי סלטים מופלאים בטעמם, ביניהם: סלט ביצים, סלט תפוחי אדמה עם שמנת, סלט חצילים עם בצל מקורמל, ועוד.

על מבחר המזונות הנבחרים בקפידה ונמכרים בצרכניה, אומר שניר טבצנ'יק: "אנחנו מקפידים על ייבוא וממכר המוצרים הטובים והמשובחים ביותר, והכנת המזון הטעים ביותר שיש. עם זאת, הכל בגובה העיניים, ללא פלצנות ושווה לכל כיס".

קורנביף. צילום: שניר טבצ'ניק

קורנביף. צילום: שניר טבצ'ניק

סנדוויצ'ים שנאפים ומוכנים במקום

את ריח הבאגט הטרי המוכן במקום, לא ניתן להעביר את הכתב, צריך להגיע לצרכניה כדי להתמכר.. והצרכנים אכן מתמכרים.

שניר וצוותו מכינים את הסנדוויצ'ים הטעימים והמפתיעים ביותר שיש, עם סלטים וממרחים בהכנה אישית עם מרכיבים סודיים שיפתיעו אתכם, עליהם לא נגלה. רק נחשוף, שאל לכם לפספס את סנדוויץ' סלט הטונה המיוחד במינו, המושך אליו עוד ועוד לקוחות.

כיצד הגעת אל עולם המזון?

"הייתי שותף ובעלים של המסעדה האסייתית סושי קינובו ועשינו שם המון דברים. בצעירותי עבדתי בקייטרינג 'טעם וצבע' – ההנהלה שם היתה מדהימה, ואפשרה לנו, העובדים, ללמוד מהשפים במטבח. שם למדתי את עיקר רזי המקצוע ואת אהבתי העזה והמשיכה שלי לעולם המזון. אחרי שעזבתי את עולם המסעדנות, רכשתי את הצרכניה והתחלתי לנהל אותה, שהיא גם מינימרקט בוטיק ואני שמח על האפשרות לספק שם את כל המרכיבים המיוחדים מעולם המזון, שאנשים לא נתקלים בהם על בסיס יומי. לצרכניה יש חצר יפה ופסטורלית ומלוא הטבע מסביב, ואנשים מגיעים לשבת לאכול, ולהיטמע בטבע ובשקט המופלא".

אילו אנשים מגיעים לצרכניה?

"מלבד תושבי המקום, המושבים והערים הסמוכות, אנשים רבים שעובדים באזור התעשייה החדש מגיעים לאכול ולקנות אצלנו, מכל החברות הגדולות. גם העובדים מגיעים וגם הלקוחות שלהם, וזה נחמד לארח אותם מדי יום".

ונותר לנו רק לשאול את השאלה המתבקשת, מתי נראה אותך ב'מאסטר שף'?

ועל כך הוא עונה בצניעות, ששואלים אותו את זה כל הזמן, ו"יום יבוא וגם זה יגיע, אין לי ספק". שניר משיב בחיוך.

הצרכניה במושב נטעים מספקת עבורכם מוצרי פרימיום במחירי סופרמקט, סנדוויץ'-בר, מעדנית נקניקים, גבינות וסלטים טריים, מאפים ולחמים שנאפים במקום, איטליז בוטיק שעושה לכם ברבקיו – בשר טרי, ירקות ופירות טריים, הנכם מוזמנים

הצרכניה מושב נטעים

כתובת המקום: החי"ל 8, נטעים

מעבר לעמוד הפייסבוק

טלפון: 03-5272395

קבב פרה. צילום: שניר טבצ'ניק

קבב פרה. צילום: שניר טבצ'ניק


פלאפל שושנה: פלאפל עם כבוד

 איזה כיף זה אוכל רחוב, כזה שאפשר לחטוף על הדרך, ולהמשיך בשגרת היום. ישראל היא ללא ספק גן עדן קולינרי של אוכל טרי ועשיר בכל טוב. ודוכני הרחוב האותנטיים תופסים נדבך מרשים מסצנת האוכל המקומית. ומה יותר מקומי מדוכן פלאפל בשכונת רמת אליהו בראשו לציון?

פלאפל שושנה נפתח לפני כשלוש שנים על ידי ערן מזרחי. הנכד של שושנה מזרחי, הבשלנית הפרסייה ששמה הלך לפניה בכל רחבי העיר, שהייתה גם יזמית בנשמתה, כאשר כבר לפני למעלה מארבעים שנים הייתה מוציאה בימי העצמאות עגלה למרכז השכונה ומוכרת פלאפל. שושנה הייתה מכינה את הבלילה הנפלאה, וילדיה היו מטגנים את כדורי הפלאפל בבית, והולכים איתם ברגל עד לעגלה כדי שהיא תמכור אותם בתוך פיתה עם עגבנייה ומלפפון טריים. לימים, שושנה הבינה שיש ביכולתה לפתוח עסק שימכור את המנה הארץ-ישראלית. היא פתחה חנות באותה השכונה בדיוק, וכמיטב המסורת, היא הכינה את הבלילה ובנה ובעלה היו מוכרים לתושבי השכונה.

פלאפל שושנה – פלאפל עם כבוד (לוגו: פלאפל שושנה)

פלאפל שושנה – פלאפל עם כבוד (לוגו: פלאפל שושנה)

שושנה הייתה הרוח החיה מאחורי העסק המשפחתי, ועם פטירתה נסגר גם העסק. במשך כל השנים חלמו בני משפחתה שיום אחד מישהו יקום וימשיך את פועלה. לפני כשלוש שנים, ערן מזרחי, הנכד שלה החליט לפתוח דוכן פלאפל באותה השכונה בדיוק. "נשארתי אותנטי לשושנה ואני מוכר רק פלאפל. יש תוספות של סלט ירקות, מלפפון חמוץ, טחינה וחריף. שדרגנו רק בשני דברים את התפריט המקורי שהיה בחנות, על ידי הוספת כרוב כבוש ועמבה. כשהלקוחות אוכלים את הפלאפל שלי, הם אוכלים את הפלאפל של שושנה, כי דאגתי להשאיר הכל אותו דבר." מספר מזרחי.

כמו שושנה, גם ערן מזרחי מאמין שפלאפל זאת מנה עממית, שווה לכל כיס. מחירה של מנת פלאפל 14 שקלים. חצי מנה 8 שקלים. מיצים 6 שקלים.

מה אנשים אומרים על הפלאפל שלך?

"אוהבים וחוזרים. זאת הדרך שלי למדוד את המוצר. יש לקוחות שאני לא צריך לדבר איתם. רק להכין את המנה לפי מה שהם אוהבים."

בשביל לזרז את זמן ההמתנה ללקוחותיו, לפני כשלושה חודשים מזרחי רכש מכונה שמכינה כדורים. "אחרי שנתיים שעשיתי את הכל ידני, כמו שושנה עם כפית מיוחדת. הבאתי מכונה, כי העסק גדל, והיה צורך להתקדם בשביל לייצר 2,000 כדורים בזמן קצר."

לקוחות מרוצים חוזרים למנה נוספת (צילום: פלאפל שושנה)

לקוחות מרוצים חוזרים למנה נוספת (צילום: פלאפל שושנה)

מה אתה יכול לספר על אוכל רחוב בראשון לציון?

"יש הרבה היצע והרבה ביקוש. הקהל בוחר ברגליים, איפה שהוא מכיר ואוהב. יש מקומות של אוכל רחוב לקהל מתחלף ואז המוצר לא צריך להיות וואו, ואפילו לא ממש טעים, אבל לבעל העסק זה לא משנה. מקומות עם קהל קבוע זה עולם אחר. אם המוצר לא טוב, אחרי יומיים אתה לא עובד. אצלי בפלאפל שושנה, אנחנו מקפידים שלכל סועד יהיה טעים, והכי חשוב, לשמור על הבריאות של הלקוחות. אם האוכל לא טרי, אני לא מגיש אותו. כל יום אנחנו מחליפים שמן טיגון ומצחצחים את הצ'יפסר. היגיינה וניקיון זה בעדיפות עליונה אצלנו. מגיעים אלינו גם מחולון, מבת ים, מנס יונה, מרחובות, מאשדוד. זה פותח את הלב ועושה טוב על הנשמה."

כמה אתה אוהב לאכול פלאפל?

"מאוד אוהב. אם יש מצבים שאני לא מגיע יומיים לחנות, ואז נכנס ומריח את הריח, אני מתגעגע לפלאפל."

כתובת: זלמן שניאור 16 ראשל"צ

שעות פעילות:

א'-ה': 20:00-10:30
ו': 15:00-10:00

למעבר לפייסבוק
למעבר לאינסטגרם

עשה לכם חשק? (צילום: פלאפל שושנה)

עשה לכם חשק? (צילום: פלאפל שושנה)


כתבה שיווקית


 

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר