ארגון צהר מעניק תעודת השגחה לפלאפל 4 הטעמים בראשון לציון
ארגון צהר מעניק תעודת השגחה לפלאפל 4 הטעמים בראשון לציון

"אנחנו מרגישים שהרבנות בראשל"צ סוחטת אותנו"

לאחר שהרבנות פרסמה שלטים ברחבי העיר על הסרת הכשרות ממסעדות, אלו טוענות "הרבנות בעיר היא גוף מושחת"

פורסם בתאריך: 6.6.18 14:41

ראשון לציון סוערת בעקבות מטעם מודעות הרבנות הראשית שנתלו ברחבי העיר לפני ימים אחדים. במודעות מצוינות מספר מסעדות שהרבנות הכריזה עליהן כלא כשרות. "הננו להודיע לציבור הרחב כי עסקים אלו אינם עומדים תחת השגחתנו, הוסרה ההשגחה" לשון ההודעה. שמותיהם של שישה בתי עסק נכתבו במודעה, כאשר חלק ממסעדות אלה עברו תחת השגחת "צהר".

רוצים להישאר מעודכנים? הורידו את האפליקציה שלנו

ניר כרמלי ממסעדת בר דגים שבקניון עזריאלי בעיר גם נמנה בין בתי העסק שהרבנות הסירה את כשרותה ממנו וטוען היום, "הכשרות של הרבנות מיררה לנו את החיים", הוא מספר, "לכן אני שמח שנפתחה אלטרנטיבה חדשה כמו "צהר". אני בעצמי התחתנתי עם הרבנים של צהר שזה ארגון מופלא, כל ההתנהלות איתם היא הרבה יותר אנושית ברמה האישית. ברמה העסקית הרבנות בראשון לציון היא גוף מושחת ואני אומר את זה לצערי מניסיון של עבודה כאן בעיר, יש לנו עוד סניפים וההתנהלות שונה לחלוטין, אין שום קשר בין הרבנות בראשון לציון לרבנות במקום אחר בארץ, אין אחידות, אין נהלים מדויקים, אנחנו מרגישים שסוחטים אותנו ואם אתה "לא בא טוב בעין" למשגיח אתה סובל".

עוד באותו עניין:
מדוע מסעדות בראשון לציון יצאו נגד הרבנות?

מסעדה נוספת שפועלות בראשון לציון שנים היא "דבוש", חנן מבעלי המסעדה טוען שהוא זה שביקש לא להמשיך את ההתקשרות עם הרבנות בעיר.

"בפסח נגמר לי החוזה איתם וביקשתי להפסיק את הפעילות עם הרבנות ומיד עברתי לצהר, לא היו לי שום בעיות עם הרבנות למעט ההתעקשות על הכרוב של גוש קטיף שהם ביקשו, העלויות מטורפות – 5000-7000  יותר בחודש מאשר 1000 שקלים בלבד שאני מוציא על כרוב רגיל, זה משמעותי לי מאוד, בנוסף יש לי עוד סניפים בתל אביב, חולון, נתניה ובאף מקום מהם הרבנות לא מבקשת גוש קטיף, רק בראשון לציון, מכיוון שבאופן אישי לא שווה לי כלכלית העלויות הגבוהות האלה, עברתי לארגון צהר, וככל הידוע לי עוד הרבה בתי עסקים עברו בראשון לציון לעבוד איתם".

הרב וולפא, רבה של העיר ואחראי על הרבנות בראשון לציון הגיב לדברים וציין בקצרה, "עסקים אלה אינם עמדו בקריטריונים של קבלת כשרות ולכן הוסרה כשרותם".

בצהר פיקוח מזון אומרים כי בשלושת החודשים האחרונים מאז קם מיזם הכשרות הצטרפו לא מעט עסקים מכל רחבי הארץ, "מטרתנו היא להגדיל את ציבור אוכלי הכשרות בישראל, אנחנו שמחים שבתוך מספר ימים הצטרפו בעלי עסקים מראשון לציון למיזם. הם כבר החלו לקבל שירות פיקוח מזון כפי שההלכה דורשת ובסטנדרטים הגבוהים שאנחנו יודעים להעניק", בצהר ציינו כי כעת מתקיימים מגעים עם בעלי עסקים נוספים מאזור ראשון לציון.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. מה הם מתלוננים??

    סליחה .אם לי חשובה הכשרות אני חייבת לדעת כשמסירים אותה ואת מי שלא מעניינת הכשרות ימשיך לקנות שם על אף המודעות.הם חייבים לעדכן!! לא מבינה על מה הכעס

  2. תושב ראשוני שומר כשרות

    קביעת אותם בעלי עסקים אינה נכונה ,נתחיל מכך שבעל עסק למזון בוודאי לא יוותר על שומרי הכשרות שסומכים על כשרות המקומית טענת בעלי העסקים בדבר עלות כרוב הגדל בשיטת גוש קטיף -כלומר על מצע מנותק כנגד כרוב רגיל אינה נכונה, נכון שבלי קשר עלויות של עסק למזון בד"כ הם יקרות הכשרות אינה פרמטר בנושא יוקר הפרודוקטים בעסק המבקש כשרות אותם בעלי עסקים חבל שיוותרו על שומרי הכשרות אוכלים בעסקי מזון שלהם תעודת כשרות של הרבנות ,לגבי אגרת הכשרות היא נקבעת ע"י משרד הדתות משגיחי הכשרות כן עושים מלאכתם נאמנה ,וכשרות היא שירות, ואנו משלמים על שירות ,כך מה הטענה של בעלי עסקים ששירות הכשרות שהם מקבלים על עצמם הוא כמו כל שירות אחר לגבי שכר המשגיחים הוא פחות ממינימום על כל מה הטענה ? לגבי כשרות צוהר יש לחזק את העסקים המקבלים כשרות מרבנות המקומית ,העסקים שהם בחרו לקבל שירות מצוהר אני מכיר כמה וכמה אנשים שלא נכנסים לאותם עסקים שבעבר היה להם תעודת כשרות ולפתע ההשגחה הוסרה ואותם עסקים קיבלו כשרות מארגון צוהר שגם היועץ המשפטי לממשלה קבע שרק הרבנות היא היחידה שיכולה לתת כשרות ולא כל גוף אחר , מאחר ולמעשה מה נותנת תעודת הכשרות המקומית היא עדות לכך שבעסק המזון מסעדה קייטרינג אולם יש נאמן כשרות שהוא דואג שהציבור לא ייכשל במאכלות אסורות וכו' על כן אני כתושב העיר קורא לבעלי העסקים להצטרף ולקבל על עצמם אך ורק כשרות מטעם הרבנות המקומית שלנו רבנות ראשון לציון מחלקת כשרות ואם יש טענות להגיע ללשכת כב' רב העיר ומנהל מחלקת הכשרות לדבר וללבן את השאלות ייאכלו ענווים וישבעו בכשרות מקומית שהיא זו שמדינת ישראל קבעה כלומר שהרבנות הראשית לישראל היא היחידה שיכולה לתת כשרות לעסק למזון .

  3. כםגתגךגצ

    איך הבעלים של דבוש אומר שהוא עובר לצהר בגלל שכרוב
    אם צהר זה ארגון כשרות רציני וטוב הוא חייב שיהיה גוש קטיף שלא יהיו תולעים על החסה …
    שטיפה אחת לא מספיקה וזה לא רק תולעים שלמות זה גם חלקים נורא קטנים שקשה לשטוף ונמצא ממש בתוך הפלח של החסה …

  4. יהודית

    אמשיך לאכול בשמחה בעסקים עם כשרות ובלי. מעדיפה שמי נותן את החותמת יהיה גוף מסודר עם נהלים ברורים, ולא מושחת. אז אם רוצים כשרות- נשמע שצהר היא אלטרנטיבה טובה.

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר