ארגון צהר מעניק תעודת השגחה לפלאפל 4 הטעמים בראשון לציון
ארגון צהר מעניק תעודת השגחה לפלאפל 4 הטעמים בראשון לציון

מדוע מסעדות בראשון לציון יצאו נגד הרבנות?

ארגון צהר מתחרה בשירותי הרבנות ומעניק תעודה שמחליפה את תעודת הכשרות, כעת הארגון הגיע לעיר ומסעדות שנטל הכשרות העמיס עליהן, עוברות לשירותיו

פורסם בתאריך: 16.5.18 11:24

ארגון רבני צהר הכריז לפני כחודשיים כי הוא מקים מיזם כשרות שיהווה אלטרנטיבה לכשרות של הרבנות הראשית, והשבוע נודע כי ארבע מסעדות מראשון לציון​ החליטו לנטוש את כשרות הרבנות ולעבור להשגחה על ידי רבני צהר. ההבדל הוא מהותי עבור שומרי הכשרות, כי התואר "כשר" שמור על ידי החוק למוסד הרבנות בלבד ורק הוא יכול להעניק למסעדה "תעודת כשרות", ואילו המסעדות עצמן לא יכולות לדווח לקהל כי הן כשרות, אך הן מחזיקות בתעודה הנקראת "תעודת פיקוח מזון" מטעם ארגון צהר. 

בשנת 2018 הוקם מערך כשרות של הארגון, הגוף החדש בראשות הרב אורן דובדבני, שהיה בעבר האחראי על הכשרות ברבנות הראשית, כאמור,  המיזם מתחרה במערך הכשרות של הרבנות ונשען על פסיקת בג"ץ  מ-2017 שמתירה לו הענקת שירותי השגחת מזון.

את מיזם הכשרות של צהר מפעילה חברת בת בשם "צהר פיקוח מזון" ובחודשיים האחרונים העניקה החברה כמאה תעודות למסעדות ברחבי הארץ, בין היתר למלון אשל השומרון ולסניף ארומה תל אביב שברחוב מנחם בגין, לראשונה, יש גם מפקחות כשרות ולדברי גורם בחברה ההבדל בינם לבין הרבנות הוא בעובדה שהקשר בין המשגיח לבעל העסק לא קיים, שכן משכורתו מועברת ישירות לארגון והוא מקבל אותה מהם (כיום משגיחי הכשרות מקבלים משכורת מהמסעדה עצמה) פרט לזה, לצהר יש מחירון שלם שכולל הסבר מפורט על אופי העבודה של המשגיח, שעות העבודה ופיקוח שלם על עבודתו מדי יום.

 

השבוע כאמור, החליטו גם המסעדנים בראשון לציון לעבור לכשרות של צהר ולהתנתק מהרבנות הראשית. חנן דבוש מבעלי מסעדת דבוש מרחוב ז'בוטינסקי שעזב לאחרונה את הרבנות ועבר לפיקוח כשרות של צהר אמר כי מדובר בשידרוג, "לרבנות היו דרישות כלכליות שלא יכולנו לעמוד בהן, עכשיו כשעברנו לצהר, הדרישות ההלכתיות לא פחתו, לא הורדנו את רמת הכשרות אבל ההוצאות הכלכליות פחתו", גם איילה ארביב מבעלי  "פלאפל 4 הטעמים" מספרת על המעבר: "עברנו לצהר מכיוון שראיתי ביקוש לכשרות של צהר. לפני שצהר הגיעו, ראינו עסקים בעיר שהעדיפו להישאר בלי כשרות בכלל בגלל המונופול של הרבנות הראשית שהיה נוקשה למדי".

מעבר למסעדת דבוש עברו לצהר השבוע גם מסעדת "בר דגים" הממוקמת בקניון ראשונים, פלאפל 4 טעמים ומלך הסביח מרחוב רוטשילד. בארגון רבני צהר הביעו סיפוק מהמעבר ואמרו כי מתקיימים כל העת מגעים עם עוד בתי אוכל מהעיר ובקרוב יעברו לשורות הארגון עוד מסעדות.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. יענקי

    יש לסמוך אך ורק על הרבנות המקומית קרי מחלקת הכשרות בעיר היחידה שאמונה לתת כשרות לעסק היא הרבנות המקומית יש חזק את הרבנות את משגיחי הכשרות את מפקחי הכשרות את מנהל המחלקה הרב חממי וחזקו ואמצו

  2. מישהי

    נמאס כבר מימי הביניים האלה. שכל אחד יפעיל את האינטואיציה שלו וירגיש מה נכון לו לאכול ומה לא. ברמה התזונתית ולא על פי מדדים ארכאיים ודבילים שלא מסמלים כלום חוץ מגוף (הרבנות) שעבר זמנו. חברים? תקשיבו לאמת הפנימית שלכם ותבינו שהיהדות כבר לא רלוונטית לזמננו

  3. יעקב צלמי

    יש לערוך בירור רציני ברבנות הראשית בראשון לציון, ולהפיק לקחים( אם היו כשלים )לא ייתכן לתת במה גם אם החוק התיר זאת לתת לגוף שהוא אינו הגוף המוכר ע"י המדינה להעניק כשריות ,ראוי שיו"ר המועצה הדתית מר מלכה ,מנהל המחלקה הרב חממי, מזכיר המחלקה מר יוסי רצאבי ,ורב העיר ישבו ייבחנו מדוע בעלי עסק "בורחים" וזולגים למקומות אחרים כלומר לקבלת כשרות אחרת לא מוכרת , מבחינת מדינת ישראל הסמכות היחידה היא הרבנות .
    יש לבוא ולערוך תוכנית מקיפה להגדיל את מקבלי תעודות הכשרות שלי עסקים בעיר ולתת להם את שירות ההשגחה ברמת הגבוהה ביותר
    ולהעסיק את כל משגיחי הכשרות דרך הרבנות ולא דרך חברות כ"א כפי שרב העיר הציע ולא ע"י חברות כ"א כפי שהיה עד היום

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר