שכונת רמת אליהו
צילום: דוברות עיריית ראשון לציון

פרויקט פינוי בינוי ברמת אליהו יוצא לדרך, טרם נמצא דיור חלופי לרוב הדיירים

דיור חלופי הושג לאחוז קטן מדיירי השכונה ובעירייה פועלים למציאת פתרונות נוספים. ראש העיר דב צור, "התושבים יכולים לראות את האור בקצה המנהרה"

פורסם בתאריך: 27.3.18 08:29

עיריית ראשון לציון מוציאה לדרך מכרז להקמת שני בניינים בשכונת נוריות החדשה (בשלב עבודות הפיתוח, על השטחים שפונו ממחנה צריפין סמוך ל"גן בעברית" בדרך חיים הרצוג) עבור 25 משפחות שהסכימו להתפנות מרמת אליהו ולקבל דיור חלופי. בניינים אלה יקלטו את מפוני רמת אליהו יחד עם שני בניינים שהוקצו לכך בנחלת יהודה (בחלק החדש שמכונה "נחלת עילית" לכיוון כביש 4) אליהם תעבורנה 61 משפחות, אשר כבר הביעו את הסכמתן.

רוצים להישאר מעודכנים? הורידו את האפליקציה שלנו

בעירייה מציינים כי נאספו כמעט כאלף חתימות של כל הדיירים בשמונה בניינים ברמת אליהו וכי הבניינים שיוקמו על שטחי צריפין יאוכלסו בתוך 3.5 שנים. כמו כן 2,600 דירות בבנייני הרכבת מתוכננות לפינוי והריסה ו-500  דירות מתוכננות לתמ"א 38 או חיזוק. התוכנית היא לבנות כ-5,500 דירות חדשות ברמת אליהו. למפונים תינתן גם אפשרות לקבל דיור חלופי במתחם האלף. בכוונת העירייה לפרסם מכרז להקמת דיור חלופי למפוני בנייני הרכבת גם בתוך השכונה עצמה.

 

עד כה נמצא כאמור דיור חלופי ל-86 משפחות שהסכימו להתפנות מהשכונה. מדובר באחוז קטן לעומת 2,600 הדירות אשר מיועדות להריסה. בשכונה מתנהל מאבק נגד תוכניות הבנייה של המדינה והעירייה, ובראשו עומדת ד"ר מיכל דחוח הלוי, אשר טענה שבכוונת המתנגדים לתוכניות לעתור לבג"ץ נגד המדינה.

ראש העירייה דב צור אמר, " אני מבין את החשש בקרב תושבי השכונה, אבל תושבי רמת אליהו יכולים כבר לראות את האור ולדעת שיש להם אופק אמיתי שיבטיח שינוי מהותי באיכות החיים בשכונה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר