חי כיף

יפתח מחדש השבוע: 40 מיליון שקלים יושקעו בחי כיף

לאחר מות הזברה וסגירתו עד לבירור המקרה, יפתח החי כיף מחדש כבר בשבת הקרובה ויושקעו בו כספים רבים לשדרוג ושיפור התשתיות ותנאי מחייתם של בעלי החיים

פורסם בתאריך: 7.2.18 18:18

החי כיף ייפתח למבקרים בשבת הקרובה וזאת לאחר סגירתו בחודש שעבר על ידי מ"מ וסגן ראש העיר מוטי עג'מי בחודש שעבר, עד להשלמת התחקיר של משרד החקלאות לבירור נסיבות המקרה שהוביל למותה של הזברה והוולד שלה. 

רוצים להישאר מעודכנים? הורידו את האפליקציה שלנו

מדברי עיריית ראשון לציון, ממצאי התחקיר מראים כי, "וטרינר המקום פעל ללא דופי וכמצופה בעניינה של הזברה, שמתה לאחר סיבוך בהמלטה, וכחלק מצוות הבדיקה שכלל גם את הממונה על פי חוק צער בעלי חיים בהנהלת השירותים הווטרינרים במשרד החקלאות. בנוסף אורי ליניאל, ראש תחום החזקת חיות בר בשבי ברשות הטבע והגנים, המליץ על קידום תכנית שתיטיב עם תנאי מחייתם של בעלי החיים ותשפר את חווית הביקור במקום". עוד נמסר כי, "מצוות הבדיקה התקבלה המלצה כי במקרים של סיבוך בהמלטה יש לפעול לבידוד בעלי החיים עד כדי מניעת גישת מבקרים לאזור התצוגה".

לאחר ההחלטה שהתקבלה, התגבשה תכנית פעולה עתידית על ידי העירייה והחברה העירונית. במסגרתה יושקעו כ- 40 מיליון שקלים בשדרוג ושיפור התשתיות ותנאי מחייתם של בעלי החיים בחי כיף. כבר עתה הוקצו מתוכם עשרה מיליון שקלים לשדרוג אחד מתוך חמישה המתחמים במקום. כמו כן בוצעו התקשרויות עם זואלוג ומנהלי פרויקט לקידום התכנית אשר כוללת את שדרוג המרפאה, חידוש הציוד במקום, וחידוד נהלי עבודה ובטיחות.

מ"מ וסגן ראש העירייה, מוטי עג'מי, אמר, "ערכנו בחינה מקיפה של החי כיף וגיבשנו שורת המלצות שתביא לשיפור תנאי המחייה של בעלי החיים והמגוון שלהם, החלטה זו משקפת את אהבתנו לבעלי החיים ורצוננו להיטיב עמם".

כזכור אורלי כהן, שביקרה עם משפחתה במקום בחודש דצמבר, טענה לרשלנות לכאורה, למות הזברה והוולד שלה, המקום נסגר למבקרים בהוראתו של ממלא מקום ראש העיר, מוטי עג'מי והנושא נבדק ונחקר מצד רשות הטבע והגנים בתיאום עם משרד החקלאות והממונים על חוק צער בעלי חיים. חלק מהתושבים סבור כי הסגירה הזמנית הייתה צריכה להיות קבועה, ואף עצומה בשם "סוגרים את החי כיף" נפתחה מצד שתי תושבות העיר, בכדי להשמיע את קול התושבים.

מרשות הטבע והגנים נמסר: בעקבות האירוע בוצעה בדיקה של משרד החקלאות, רשות הטבע והגנים ווטרינר העירייה. בבדיקה עלה כי לא נמצאו ליקויים מקצועיים באופן הטיפול שניתן לזברה. יחד עם זאת יש לציין כי גן החיות "חי כיף" במצב בו הוא נמצא היום, אינו עומד בכל הסטנדרטים להגדרה של "גן חיות", בהתאם להנחיות מדיניות ההחזקה בחיות בר של רט"ג ולא לפי הסטנדרטים הקיימים בעולם ובמדינות מודרניות. התצוגות בהן נמצאים בעלי החיים מיושנות, ברובן מדובר בכלובים, אינן מאפשרות לתת לבעלי החיים את התנאים הרצויים למחייתם תוך הקפדה על רווחתם. לאור כך סוכם כי תוצג לרשות תוכנית מפורטת לשיקום ושיפוץ גן החיות.

חברת המועצה, עו"ד ליאל אבן זוהר הגישה במהלך חודש ינואר, הצעה לסדר בה הציעה להעביר את החי כיף למקום אחר או למסור את החיות הגדולות לספארי. ועקבות הפתיחה המחודשת מסרה אבן זוהר כי: "בהמשך להצעתי בנושא, ואחרי שכולנו נחשפנו לתנאי החיים הקשים של חיות ״החי כיף״ בעיר, טוב שהעירייה התעוררה סוף סוף והבינה שיש לבצע בו טיפול ושינוי יסודי. רבים, ואני בתוכם, סבורים שכליאת חיות, ובפרט חיות גדולות, בכלובים קטנים וללא התאמה לאורח חייהן בטבע, היא עוול גדול לחיות, ועצוב לראות חיות אומללות רק לצורך סקרנות האדם. אני מצפה שתוצג למועצה ולתושבים תכנית אמיתית לשיפור איכות חיי החיות, לרבות הרחבת שטחי המחיה שלהן. אם אין ביכולתנו לתת לחיות תנאים סבירים ושטח מספיק באתר הקיים, עדיף שהחיות הגדולות יועברו לספארי ברמת גן, ונשאיר ב״חי כיף״ חיות קטנות, פינות ליטוף והפעלות לילדים. לגבי הסכום לטיפול בחי כיף – מתברר שנמצאו השנה 10 מיליון ש״ח לכך. רק חבל שלא מצאו השנה בעיריית ראשון לציון גם פחות ממיליון שקלים הנדרשים למועדונית וצהרונים לילדי משפחות רווחה".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר