טענה בחי כיף: זברה שנקלעה למצוקה מתה לאחר שלא טופלה כיאות

אורלי כהן שביקרה ב"חי כיף" טוענת כי קריאותיה לסיוע לזברה ממליטה לא נענו בזמן, מה שלטענתה לכאורה - גרם למותה של הזברה, תמי והוולד שלה. המקום נסגר עד לסיום החקירה

פורסם בתאריך: 9.1.18 10:45

לפני כשלושה שבועות ביום שבת, ביקרה אורלי כהן עם משפחתה בחי כיף בראשון לציון, בשיחה עם "השקמה ראשון לציון" היא מספרת שזו הייתה הפעם הראשונה שלה במקום אך לא תחזור לשם יותר. "ראיתי לידה של זברה ועל ההתחלה הבנתי שמשהו לא תקין כי הרגליים של הגור יצאו קודם ופשוט נתקעו שם. ממש נלחצתי וחיפשתי עובד או מישהו שיוכל לעזור". עוד מוסיפה כהן: "הייתי מזועזעת כמעט ולא היו שם עובדים. רק אחרי שעה ראיתי נער שעובד שם והוא התקשר למישהו- אבל לאחר מכן, הנער אמר לי שאין וטרינר בשבת, אז אין מה לעשות כרגע".

כהן שלאחר ניסיונה למצוא מענה כבר סיימה את ביקורה במקום, המשיכה לבדוק מה עלה בגורלה של הזברה גם ביום המחרת, "שלחתי הודעה לחי כיף ואמרו לי שהוזעק רופא בלילה והיא פונתה לבית החולים הווטרינרי בבית דגן אבל היא והוולד לא שרדו", והוסיפה, "אני לא פאנטית של בעלי חיים, אבל איך יכול להיות שדבר כזה קורה? מבקרים צריכים ללכת הלוך וחזור במקום רק כדי לחפש עובדים שייתנו מענה לבעל חיים?".

הזברה שחייה הסתיימו עקב מה שמתואר כרשלנות לכאורה היא  הזברה תמי, בת 24, שזוהי הייתה לידתה השמינית והיא גדלה בחי -כיף מגיל ארבע. מבירור עם רשות הטבע והגנים עולה שהמקום פועל עם היתר מסודר ולאור המקרה המתואר הנושא נבדק וייחקר בתיאום עם משרד החקלאות הממונים על חוק צער בעלי חיים.

 

מהחי כף נמסר בתגובה: "מדובר במקרה מצער, שתוצאתו גורמת לנו לכאב גדול מאוד בקרב כל מטפלי הגן. צוות החי כיף אוהב מאוד את בעלי החיים ודואג לרווחתם ולבריאותם התקינה. בניגוד לנטען, הצוות זיהה את תחילתה של ההמלטה כבר בשעה 9:30 בבוקר ועדכן את הווטרינר. הווטרינר עקב אחר התפתחות ההמלטה, מתוך תקווה שהיא תתקדם באופן תקין וטבעי. בכדי לא להלחיץ את הזברה ביקש להימנע מקרבה אליה והאמין, כפי שקורה בדרך כלל, שהיא תצליח להמליט גם ללא עזרה. חיות בר אינן זקוקות לסיוע בהמלטות ולעיתים מתן סיוע בשלב כזה גורם ללחץ נוסף. מאחר וההמלטה לא התקדמה, החל הווטרינר לטפל בזברה באופן יזום ומסור במשך שעות ארוכות, אל תוך שעות החשכה. מצבה הרפואי של הזברה לא אפשר את פינויה לבי"ח באופן מיידי, ולכן, תוך התייעצות טלפונית עם ווטרינרים נוספים וביניהם גם מבית החולים הווטרינרי, הוחלט להמתין עד אשר ההעברה לא תסכן את חייה. יצוין כי הוולד נפטר ברחם כך שמאמצי ההצלה התרכזו באמא. לכשניתן היה, פונתה הזברה לבי"ח הווטרינרי בבית דגן וטופלה במקום ע"י מיטב אנשי המקצוע. לאחר חזרתה לחי-כיף היא נפטרה ככל הנראה מדום לב.

צוות החי-כיף אוהב את בעלי החיים ומשקיע רבות ברווחתם ובריאותם. לצערנו, במקרה זה, למרות כל המאמצים,  הזברה והוולד לא שרדו את ההמלטה. לדעתם של אנשי המקצוע השונים שהיו מעורבים בתהליך, צוות החי-כיף ובהמשך, צוות בית החולים הווטרינרי, העניקו לזברה את הטיפול המיטבי, בתנאים שעמדו לרשותם. עוד נציין, שמתוך דאגה לרווחתם של בעלי החיים, לאחרונה סיימנו לבצע החלפת ושדרוג תשתיות במקום בעלות של כ-3 מיליון שקלים. מהלך זה היה הראשון מתוך מהלך כולל של שדרוג החי-כיף".

עוד הודיע היום (שלישי) ממלא מקום ראש העיר, מוטי עג'מי להנהלת החי כיף, כי עד להשלמת התחקיר המקום יהיה סגור למבקרים.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר