סמלת ליה בן נון ז"ל, צילום דובר צה"ל
סמלת ליה בן נון ז"ל, צילום דובר צה"ל

"ליה הייתה מדהימה, מתוקה, תמיד אופטימית". נפרדים בכאב מסמלת ליה בן נון ז"ל שתובא היום למנוחות

ליה ז"ל בת ה-19 אמורה הייתה לצאת לקורס מ"כים, אך נרצחה בידי מחבל-שוטר מצרי. עידן מזרחי, שהכיר אותה: "הילדה הכי יפה עם הלב הכי גדול"

פורסם בתאריך: 4.6.23 10:29

סמלת ליה בן נון ז"ל, שנרצחה אתמול (שבת) בגבול מצרים על ידי מחבל מצרי, שוטר בתפקיד, שחצה את הגבול, תובא היום למנוחות בשעה 16:30 בבית העלמין הצבאי בראשון לציון. באסון הכבד באזור הר חריף נרצחו שלושה לוחמי צה"ל. ליה ז"ל ולוחם צה"ל נוסף,  סמל-ראשון אורי יצחק אילוז ז"ל מצפת, נהרגו בשעות הבוקר המוקדמות מירי המחבל המצרי בעת שאבטחו עמדה צבאית במרחב חטיבת פארן בגבול מצרים. מותם התגלה רק לאחר שעות ארוכות בהן לא נעשה ככל הנראה ניסיון ליצור איתם קשר. לאחר מכן, הגיעו כוחות נוספים לגזרה וביצעו סריקות במרחב. בשעות הצהריים במהלך הסריקות, הכוח זיהה את אותו המחבל בשטח ישראל והתפתחו חילופי אש בינו לבין הכוח. הלוחמים והמפקדים חתרו למגע, ירו והרגו את המחבל. במהלך חילופי הירי נהרג לוחם צה"ל, סמל-ראשון אוהד שמעון דהן ז"ל, מאופקים. צה"ל מבצע תחקיר של האירוע, ובנתיים עולה ככל הנראה שורה של מחדלים.

"השפה דלה מדי בשביל לתאר מה אני מרגיש, מה התחושות שעוברות כשאני נזכר בהם, כשאני חושב על המשפחות היקרות שלהם שאיבדו את היקר מכל. אלוהים שבשמיים בבקשה די, תשמור על הילדים שלנו", כך ספד עידן מזרחי, המשנה לראש עיריית ראשון לציון, שהכיר את הלוחמת סמל ליה בן נון ז"ל בת ה-19.

סמל בן נון ז"ל הייתה לוחמת חי"ר גבולות בגדוד ברדלס. היא הועלתה מדרגת רב-טוראי לדרגת סמלת לאחר מותה. השבוע אמורה הייתה לצאת לקורס מ"כים. עם היוודע דבר מותה התגודדו עשרות מחבריה לספסל הלימודים ליד לביתה.

"ליה הייתה הדבק שחיבר את כל החברים והחברות", סיפרה נגה עדי, המחנכת שלה בתיכון הגימנסיה הריאלית. "ליה הייתה מתוקה, מדהימה, מצחיקה, יפיפייה, תמיד אופטימית. אני זוכרת שהחלום שלה היה להיות לוחמת והיא שמחה מאוד כשהגשימה את החלום. קשה להאמין שזה קרה".

רז קינסטליך, ראש עיריית ראשון לציון, ספד לה וכתב: "אבל כבד ונורא נפל על העיר ראשון לציון היום, עם היוודע על הירצחה של תושבת העיר וחיילת צה"ל – סמלת ליה בן נון ז"ל, שנרצחה מירי של מחבל שפל בגבול מצרים. ליה ז"ל, בוגרת הגימנסיה הריאלית, לא ויתרה ועשתה הכל בכדי לעשות שירות משמעותי כלוחמת, תפקיד שלבסוף עלה לה בחייה. היא אהבה את התפקיד שלה, את חבריה לנשק והייתה אהובה חזרה על ידי חבריה וכל מי שפגש אותה. אין מילים שיוכלו לנחם הורים שצריכים לקבור את ילדתם, אין מילים שיוכלו להסביר. אני משתתף בצער הוריה – מיכל ודודו בן נון ובצער כל משפחתה המורחבת, חבריה ומכריה. אני רוצה להשתתף גם בצער משפחות שני הלוחמים שנרצחו באותו הפיגוע. יהי זכרם ברוך".

עידן מזרחי, המשנה לראש העירייה, הכיר כאמור את ליה. בהספד שפרסם אתמול ברשתות החברתיות כתב עליה: "מלאכית נרצחה הבוקר. ליה הייתה מלאך בדמות אדם, הילדה הכי יפה בגן עם הלב הכי גדול בכיתה, ילדה שאוהבים לאהוב. את ליה הכרתי עוד כשהייתה בכיתה י"א, היא עבדה איתי בפרויקט גדול. תוך מספר ימים זיהיתי את היכולת שלה לנהל ולהוביל וקיבלה תפקיד ניהולי. היא ניהלה את העובדים בעוצמה שקטה, ניהול מהסוג שרותם את כולם למשימה עם חיוך גדול ורצון לתת. כולם אהבו אותה ורצו להיות בקרבתה. יצא לי לראות אותה במשימות הקטנות והגדולות, בן אדם של אנשים, היא לא ויתרה על אף ילד בדרך ושמרה על כולם רתומים, מנהיגה אמיתית. היא מהסוג שלא מוותר, שמציב מטרה ומגשים, היא חלמה על שירות במג"ב וכששובצה לגדוד חי"ר התאכזבה, אבל כיאה למנהיגה עדיין בחרה בדרך ולא רק במטרה, להגן על המדינה – איפה שצריך. יום אחד, במסגרת אירוע שהובלתי והיא לקחה בו חלק קיבלתי ממנה טלפון: 'עידן יש לנו בעיה, יש כמה ילדים שאין להם כסף, המצב הכלכלי שלהם בבית קשה'. חייכתי לעצמי, זה דור העתיד של מדינת ישראל. 'ליה זו לא בעיה, מי שיש לו בעיה, אני אדאג לו … חשוב שתמשיכי להילחם שכל החברים יבואו, כסף לא מאתגר אותנו רק תדאגי שכולם יהיו', עניתי. אני יודע, יש משימה שלא הסתיימה עם הקמתה של מדינת ישראל – הגנת המולדת.  אבל זה כל כך כואב".

מזרחי כתב עוד: "כבר 20 שנה שאני פוגש את בני הנוער ומלווה אותם דרך התיכון, הצבא, המסלול האקדמי וגם כיום כשחלקם כבר הורים לילדים. בכל פעם שאני רואה את דור העתיד מברך אותם כדרך קבע בסוף כל נאום: 'צאו בשלום, תחזרו בשלום ותשמרו על עצמכם, אתם כל כך יקרים לנו'. לצערי, במהלך השנים איבדתי רבים מהם ביניהם: מתן גוטליב ז"ל , דור ז’אן ז"ל, טל יפרח ז"ל, ליהוא בן-בסה ז"ל, בראל חדריה ז"ל ועכשיו את ליה ז"ל. אני משתתף בצער המשפחות, שלא תדעו עוד צער. יהי זכרה של ליה ושל כל הגיבורים והגיבורות שלנו ברוך. השם יקום דמם".

יהי זכרה וזכר החיילים שנהרגו ברוך.

מערכת השקמה משתתפת בצער המשפחות.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר