סמלת ליה בן נון ז"ל, צילום דובר צה"ל
סמלת ליה בן נון ז"ל, צילום דובר צה"ל

אבל כבד: סמלת ליה בן נון מראשון לציון נהרגה מירי מחבל מצרי

ליה ז"ל, לוחמת חי"ר גבולות בגדוד ברדלס, נהרגה יחד עם לוחם נוסף מירי של מחבל מצרי שחצה את הגבול לישראל. בהמשך בחילופי אש בהם חוסל המחבל נהרג לוחם צה"ל נוסף

פורסם בתאריך: 3.6.23 17:20

עדכון אחרון: 3.6.23 23:03

אסון כבד: שלושה לוחמי צה"ל נהרגו היום בגבול מצרים באזור הר חריף מירי מחבל מצרי שחצה את הגבול. אחת מההרוגים היא סמלת ליה בן נון ז"ל, בת 19 מראשון לציון, לוחמת חי"ר גבולות בגדוד ברדלס.

ליה ז"ל ולוחם צה"ל נוסף נהרגו בשעות הבוקר המוקדמות מירי המחבל המצרי בעת שאבטחו בעמדה צבאית במרחב חטיבת פארן בגבול מצרים. לאחר מכן, הגיעו כוחות נוספים לגזרה וביצעו סריקות במרחב.

בשעות הצהריים במהלך הסריקות, הכוח זיהה את אותו המחבל בשטח ישראל והתפתחו חילופי אש בינו לבין הכוח. הלוחמים והמפקדים חתרו למגע, ירו והרגו את המחבל. במהלך חילופי הירי נהרג לוחם צה"ל, ונפצע נגד צה"ל באורח קל.

 

המחבל הינו שוטר מצרי. מצה"ל נמסר כי מתקיים תחקיר בשיתוף פעולה הדוק ומלא עם הצבא המצרי. האירוע מתוחקר בשטח על ידי מפקד פיקוד הדרום, אלוף אליעזר טולדנו, מפקד אוגדה 80, תת-אלוף איציק כהן ומפקדים נוספים. כוחות צה"ל ממשיכים לסרוק במרחב על מנת לשלול המצאותם של מחבלים נוספים.
דובר צה"ל: בשעות הבוקר המוקדמות, נהרגו לוחמת צה"ל, סמל ליה בן נון ז"ל ולוחם צה"ל נוסף, מירי מחבל, בעת פעילות מבצעית שוטפת בעמדה צבאית במרחב חטיבת פארן בגבול מצרים.

סמלת ליה בן נון ז"ל, לוחמת צה"ל, הועלתה בדרגתה מדרגת רב-טוראי לדרגת סמל לאחר מותה.

יהי זכרה ברוך.

מערכת השקמה משתתפת בצער המשפחה.

מאוחר יותר הותרו לפרסום שמות שני לוחמי צה"ל שנהרגו היום:

סמל-ראשון אוהד דהן ז"ל, שנהרג במהלך חילופי אש עם מחבל בשעות הצהריים במרחב חטיבת פארן.

סמל-ראשון אורי יצחק אילוז ז"ל, שנהרג בשעות הבוקר מירי מחבל בעת פעילות מבצעית שוטפת במרחב חטיבת פארן בגבול מצרים.

יהי זכרם ברוך. מערכת השקמה משתתפת בצער המשפחות.

הרמטכ"ל, רב-אלוף הרצי הלוי, סיים לפני זמן קצר הערכת מצב בחטיבה המרחבית פארן. הרמטכ"ל תחקר במקום את השתלשלות האירועים לאורך היום יחד עם מפקד פיקוד הדרום, אלוף אליעזר טולדנו, מפקד אוגדה 80, תת-אלוף איציק כהן, וראש חטיבת תבל, תת-אלוף אפי דפרין. הרמטכ"ל אמר: "מדובר באירוע קשה, במהלכו נפלו שני לוחמים ולוחמת צה״ל, מטובי בנינו ובנותינו בפעילות מבצעית לשמירה על הביטחון בגבול מצרים. בסיומם של חילופי אש, בהם חתרו לוחמי צה"ל למגע, המחבל נהרג. האירוע מתרחש בגבול בו מתבצעות פעילויות מבצעיות מדי לילה. אנו מתחקרים את האירוע בצורה יסודית ומעמיקה, יחד עם צבא מצרים, ונפיק את הלקחים הנדרשים. הלוחמים והלוחמות מילאו את תפקידם ומנעו בפעילותם פגיעה נוספת בכוחות ובעורף הישראלי. מבקש מכאן לחזק את המשפחות על האובדן".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר