נערים מדליקים נפצים בגן ציבורי. מצלמות מבט ראשון
נערים מדליקים נפצים בגן ציבורי. מצלמות מבט ראשון

כך הפכה אפליקצית הטיקטוק למקור ללכידת סוחרי נפצים

בחברה לביטחון ובשיטור העירוני ממשיכים במאבק נגד סוחרי ומדליקי הנפצים, ומשתמשים בטיקטוק וטלגרם

פורסם בתאריך: 11.2.20 15:03

במצלמות, בטלגרם ובטיקטוק: כך נלחמים בראשון לציון בתופעת הנפצים לפני פורים. מתברר כי פקחי הסיור בחברה לביטחון ואנשי השיטור העירוני משתמשים בכל הדרכים והאמצעים כדי להגיע לסוחרי הנפצים והמשתמשים בראשון לציון. כמו כן, הודיעו בעירייה כי עסקים שייתפסו במכירה מסתכנים בהליך פלילי ואיבוד רישיון העסק.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


עיריית ראשון לציון, החברה לביטחון והשיטור העירוני יוצאים למאבק לצורך איתור, ותפיסת נפצים, הן כדי להגיע לסוחרים והן כדי להגיע למשתמשים. "אנחנו נחושים למגר את התופעה. הנחיתי את החברה לבטחון להשקיע את כל המשאבים האפשריים על מנת להגיע לבני הנוער שמפוצצים את הנפצים וכמובן גם מי שמפיץ ומוכר אותם", כך מסר ראש העירייה, רז קינסטליך.

באגף הסיור בחברה לביטחון ויחידת השיטור העירוני פועלים במישור הסמוי והגלוי כדי להגיע לסוחרים, גם בשטח וגם ברשתות החברתיות. כך, למשל, נכנסים לקבוצות מכירה ברשת החברתית טלגרם, כפי שפורסם כאן ב"השקמה ראשון לציון". כך, למשל, נתפסו בשבוע שעבר שני בני נוער שהפיצו "סחורה" בעיר על פי מחירון. בנוסף, הוחלט על יד קשה נגד בתי עסק שנתפסים מוכרים נפצים. בעלי עסקים אלו מסתכנים בהליך פלילי ואיבוד רישיון העסק.

הפעילות בשטח מתבצעת אחר מדליקי הנפצים, רובם צעירים ובני נוער שלא חוששים להעלות סרטונים לאפליקציית טיקטוק תוך כדי שהם מתפארים בהיקף ומגוון הנפצים שברשותם.

 

בנוסף, סיירי המצלמות במוקד העירוני הונחו לתת דגש לנושא ובכל חשד של הדלקת נפצים, נשלחת מיד ניידת למקום. כך נתפס לאחרונה נער שנצפה זורק נפצים לתוך בית ספר בעיר. למקום הוזמנה אמו וכן נרשם דו"ח בסך 730 שקלים על צעצועים מסוכנים.

נפצים מתוך הטיקטוק

לצד הפעילות בשטח, נעשית פעילות ענפה גם בבתי הספר. מינהל החינוך בעירייה הנחה את בתי הספר היסודיים והעל יסודיים לקיים הסברה בכל הכיתות בדבר מסוכנות השימוש בנפצים.

סגן ראש העירייה, מחזיק תיק החברה לביטחון, מקסים בביצקי: "זוהי תופעה מסוכנת מאוד אליה אנחנו מתייחסים ברצינות רבה. חייבים לזכור שפיצוץ נפצים הוא בראש ובראשונה פעולה מסוכנת ביותר המעמידה את הנער או הנערה בסיכון גבוה. אנו קוראים להורים להזכיר זאת לילדיהם ולהדגיש בפניהם שעליהם להימנע מכך".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר