ראשון לציון מנציחה את יגאל בשן אבל למה שכחו את זהר ארגוב?

בעקבות היוזמה של רז קינסטליך לקרוא רחוב בעיר על שם בשן, בני משפחתו של זהר ארגוב, גם הוא יליד העיר, טוענים לאפליה וקיפוח

פורסם בתאריך: 18.12.19 12:30

בעקבות היוזמה של ראש עיריית ראשון לציון, רז קינסטליך, לפעול לקריאת רחוב על שמו של הזמר ויוצר יגאל בשן, בני משפחתו של הזמר והיוצר זהר ארגוב זועמים על כך שמאז מותו טרם נקרא רחוב על שמו.

השבוע הודיע קינסטליך כי החליט לפעול ולהביא לאישור ועדת השמות את ההצעה לקרוא רחוב על שמו של בשן, יליד ראשון לציון ששם קץ לחייו לפני שנה. הדבר עורר את זעמם של בני משפחת ארגוב, גם הוא יליד העיר, ששם קץ לחייו לפני יותר מ-30 שנה.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


לפני כשנה הוכה עולם התרבות בהלם כאשר נודע כי יגאל בשן שם קץ לחייו. בשן, דמות בולטת בתרבות הישראלית, נולד וגדל בראשון לציון ובני משפחתו מתגוררים בה עד היום. השבוע, כפי שפורסם כאן ב"השקמה ראשון לציון", במלאת שנה למותו של בשן, הודיע קינסטליך כי "יהיה זה יותר מראוי להנציח אדם שכזה ולקרוא לרחוב חדש על שמו".

זאת, כאשר בני משפחתו של ארגוב, שעדיין מתגוררים בראשון לציון, ממתינים שייקרא רחוב על שמו של זהר, גם הוא דמות בולטת ואף פורצת דרך בתרבות הישראלית. כעת בני המשפחה טוענים כי מדובר באפליה.

"זה לא מהיום שאנחנו מבקשים לקרוא רחוב על שמו של זהר", אומר ל"השקמה ראשון לציון" האח אמנון ארגוב. "לכל אמן מגיע כבוד וזה לא הוגן שלאחד נותנים ולשני לא, במיוחד בזמן שכל המדינה ותעשיית המוזיקה אומרים חד משמעית שזהר הוא הזמר הכי טוב שהיה כאן, והוא זה שפרץ את הדרך לשפה מוזיקלית שנשמעת עד היום".

"זהר שר במגוון סגנונות ועשה כאן מעין קיבוץ גלויות בשירה. אז מגיע לו גם רחוב על שמו", מוסיף ארגוב. "מישהו בהנהגת העיר צריך להרים את הכפפה. זהר כבר שילם את המחיר, אבל אי אפשר לקחת את האמנות שלו, גם אם עשה דברים פה ושם. יש להפריד את האמנות שלו מהמעשים".

לטענת ארגוב האח, במשך 30 שנה לא מנציחים את האח בגלל שסיים את חייו כשהוא עצור, למרות תרומתו הרבה והחשובה למוזיקה הישראלית. "לא נותנים לזהר את הכבוד המגיע לו. בימים אלה אני נלחם למען הפקת ערב לזכרו. אפילו בירושלים עשו ערב לזכרו, אבל פה בראשון לציון עיר ילדותו, מתעלמים ממנו. אני רק מבקש שיתנו לזהר שהפך לסמל תרבות, את הכבוד המגיע לו".

לתחושת הקיפוח של בני המשפחה שותפים גם תושבים מראשון לציון. כך, למשל, מייק גטנר, תושב העיר: "אם בראשון רוצים לקרוא רחוב על שם יגאל בשן, שיהיה בהצלחה. אבל  אני קורא לראש העירייה ולחברי ועדת השמות לקרוא גם רחוב על שם זהר ארגוב, גדל וחי כאן בראשון לציון".

גטנר מוסיף כי "הבן שלי גם לומד בבית ספר רמז, ששם הוא שר את שיר התקווה. עד היום שרים את שיריו של ארגוב, שהיה למעשה זה שפתח את הדלת למוזיקה הישראלית ים -תיכונית, בשלהי שנות ה-80, בתקופה שאף אחד לא רצה להשמיע שירים כאלה".

"יכול להיות שארגוב עשה דברים לא טובים, אבל ראשון לציון של שנות השמונים הייתה שונה מהיום, והיו בה נרקומנים שראש העירייה דאז מאיר ניצן שיקם והכניס לעירייה. זהר לא היה היחיד שנפל לסמים", מציין גטנר.

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון כאן והיו הראשונים לדעת

אולי יעניין אותך גם

תגובות

11 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    נכון שהוא זמר מדהים ונכון ששרים את שיריו עד היום אבל אולי הוא לא יכול לשמש כדמות או מודל, הוא נרקומן ואנס. אז למה לקרוא רחוב על שמו.

  2. תושב שאכפת לו..

    על מה מגיע שיקבל יגאל בשן רחוב על שמו?
    האיש הזה לא מצא את מקום מגוריו בעיר שלנו. בחר לגור בתל אביב.על מה מגיע לו פרס?

  3. ראשונית מילדות

    אנס ונרקומן חסר תקנה. לא משנה עד כמה טוב היה כזמר (והיה!), אין מקום לקרוא רחוב על שמו.

  4. פיני.אם יהיה צורך אזדהה בשמי המלא.

    מצטרף ליוזמת המשפחה. אין חילוקי דעות שהאיש דן עצמו במו ידיו למוות. אין חילוקי דעות לגבי רמתו והיותו דמות מכוננת באהבת הזמר המזרחי ים תיכוני. גם אילו נדון ע"י בית משפט לא היה נדון ליותר מ 30 שנות עונש. ישנם שרים ונשיאים שעשו נבלות לא יותר גדולות וחזרו לפעילות וחיים ציבוריים ( ולחקירות נוספות). יוכיח ראש עירנו את גדלותו "ויחון" אותו.

  5. אניתה

    מה אתם משווים לעזאזל בין שנהם יגאל בשן. ז"ל. היה אחד הזמרים הגדולים והאהובים על כל האזרחים אדם ישר עים כבוד לא רק רחוב מגיע לו גם
    מרכז תרבות לילדים

  6. זחש

    : אין מה להשוות בין יגאל בשן לארגוב בשף היהלא רק זמר היה משורר כותב שירים מוזיקאי מלחין ומנגן בכלי נגינה. הערך החברתי תרבותי ומקצועי. מעמיד אותו בשורה הראשונה של האומנות שבה עסק. ולכן ההשואה לא במקומה.

  7. מי העורך שלכם, מעניין

    תתביישו לכם. לא שכחו. זוכרים היטב שהיה אנס ונרקומן,
    ואתם עושים לו קמפיינים. ביזיון. תמשיכו למחוק תגובות נגדו, כן. המציאות לא תשתנה.

  8. יוסי

    מי שמתכחש לגדולים בסופו של דבר יתאדה ויעלם כלא היה, זוהר ישאר לעד עם ובלי עזרת המתכחשים – הסיבה זוהר ארגוב נכס צאן ברזל מהבודדים בעם הזה

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר