הבבוקים שחולקו נמסו אחרי שימוש במדיח כלים
הבבוקים שחולקו נמסו אחרי שימוש במדיח כלים

סערת בקבוקי המים שחולקו לתלמידים: דרישה לפיטורי מחזיקת תיק הבריאות

חברת המועצה יפעת מאירוביץ'-יפת קוראת להתפטרותה של חברת המועצה אילנית הרוש. הסיבה: יותר מ-19 אלף הבקובקים שחולקו לתלמידים מכילים חומרים מסוכנים. הרוש בתגובה: "הבקבוקים עברו בדיקות מעמיקות ומקיפות של מכון התקנים"

פורסם בתאריך: 8.12.19 13:21

המחלוקת סביב בקבוקי המים הרב פעמיים שחולקו לתלמידים בראשון לציון הגיעה לשיאה: חבר המועצה יפעת מאירוביץ'-יפת דורשת את התפטרותה של חברת המועצה אילנית הרוש, מחזיקת תיק הבריאות. זאת, לאחר שהתברר כי הבקבוקים שנרכשו אינם עמידים ואף מכילים חומרים מסוכנים, כפי שפורסם לראשונה כאן, ב"השקמה ראשון לציון".

ישיבת מועצת העיר ראשון לציון האחרונה, שהתקיימה ביום רביעי, הייתה סוערת במיוחד, כשעל הפרק נושא הבקבוקים שחולקו לתלמידים – יוזמה של חברת המועצה קרן דנה שקודמה ויושמה על ידי חברת המועצה ומחזיקת תיק הבריאות, אילנית הרוש. לטענת חברת המועצה יפעת מאירוביץ'-יפת, מדובר מחדל, לא פחות, משום שלא נעשתה בדיקה מקדימה ומעמיקה ולכן הבקבוקים שחולוק אף מכילים חומרים מסוכנים. 

בעקבות הטענות, הבוקר (ראשון) שלחה אירוביץ'-יפת מכתב להרוש הקור לה להתפטר מתפקידה. העתיקים למכתב נשלחו לראש העירייה, רז קינסטליך ולחברי המועצה.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


 19,260 בקבוקים של 750 מ"ל לשימוש רב פעמי נרכשו וחולקו לכל תלמידי בתי הספר היסודיים בעיר, בתחילת השנה.  לטענת מאירוביץ'-יפת, הבקבוקים לא נבדקו לפני הרכישה, ולאחר שחולקו לתלמידים נתגלו פגמים שונים, ביניהם הבחירה לרכוש פסלטיק מסוג 1 – המיועד לשימוש חד פעמי בלבד.

"ככל שיחלוף יותר זמן וימשיכו להשתמש בבקבוק הפלסטיק שנושא אותיות אלה או את המספר 1, כך הוא יכיל כמות גבוהה יותר של חיידקים וישחרר מתכות וכימיקלים שעלול לחבל באיזון ההורמונלי של גוף המשתמשים", מציינת מאירוביץ'-יפת וממשיכה: "אין לי שום דבר אישי נגד אילנית הרוש. אבל כמחזיקת תיק הבריאות וכיו"ר ועדות הבריאות ואיכות הסביבה ציפיתי שהיא תילחם בעד בריאות ילדינו ותדרוש בדיקה מעמיקה של נושא הבקבוקים שהעירייה רכשה וחילקה לילדינו במוסדות החינוך".

עוד טוענת מאירוביץ'-יפת כי "הבעיה של הרכש נעוצה בצוות המקצועי, אבל כמחזיקת התיק מרגע שהממצאים הובאו לידיעתה של אילנית הרוש, היא הייתה צריכה לעצור את החלוקה. כחברי מועצה אנחנו חייבים לשמור על האינטרסים הציבוריים. מדובר במקרה חמור ואילנית הרוש חטאה לתפקידה הציבורי. לכן קראתי להתפטרותה מהתיק ומרשות ועדות הבריאות ואיכות הסביבה".

מחברת מועצת העיר אילנית הרוש, מחזיקת תיק בריאות הציבור ויו"ר הוועדה לאיכות הסביבה, נמסר בתגובה: "טרם חלוקת הבקבוק לתלמידים בוצעו בדיקות מעמיקות ומקיפות של מכון התקנים ונמצא כי הם עומדים בתקן הישראלי המחמיר 5113, הנוגע למגע של מוצרי פלסטיק עם מזון ושתייה".

"מדובר בתקן ישראלי מחייב הנשען על תקן של ה-FDA האמריקני ותקן של מדינות האיחוד האירופי, אשר אין מחמירים מהם. במסגרת הבדיקה של מכון התקנים נמצא כי הבקבוק מתאים לשימוש חוזר, בטמפרטורה של עד 40 מעלות, לא משנה את צבעו ואין ממנו זליגה של חומרים בכמות הנחשבת לרעילה".

עוד הוסיפה הרוש: "חברת המועצה יפעת מאירוביץ'-יפת היא יועצת סביבתית מקצועית ומוערכת. צר לי שבמקרה זה במקום לבדוק את העובדות לאשורן, בחרה חברת המועצה לצאת למתקפה. ההצבעה להוריד מסדר היום את הצעתה של מאירוביץ'-יפת נבעה מכך שכפי שכבר ציינתי בתגובתי, הנושא נבדק על ידי מכון התקנים וכן מול הספק עצמו, ועל כן לא היה טעם בבדיקה חוזרת שמשעתקת במדויק את מה שכבר נעשה. במכתבה מצטטת חברת המועצה מאירוביץ'-יפת מידע על מוצרי פלסטיק ללא ציון המקור. לאחר בדיקה הציטוטים ממכתבה של מאירוביץ'-יפת לקוחים מאתר להעברת כתבות מעניינות מאחד לשני, אבל לחלוטין לא מקור מדעי מוסמך. בוודאי לא בהשוואה לבדיקות המחמירות של מכון התקנים ולתקנים הקפדניים בישראל, ארה"ב והאיחוד האירופי".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר