הבבוקים שחולקו נמסו אחרי שימוש במדיח כלים
הבבוקים שחולקו נמסו אחרי שימוש במדיח כלים

הורים מתלוננים: בקבוקי המים לשימוש רב פעמי לא מחזיקים מעמד

כמעט 20 אלף בקבוקים לשימוש רב פעמי חולקו לתלמידים, אלא שההורים גילו שהם לא שורדים את הניקיון במדיח כלים. מחזיקת תיק איכות הסביבה, קרן דנה: "בקבוקי פלסטיק אינם מיועדים למדיח"

פורסם בתאריך: 30.10.19 10:26

זה התחיל בחגיגה: במסגרת המגמה להוצאת הכלים החד פעמיים ובקבוקי הפלסטיק המזהמים משימוש חילקה העירייה בקבוקים לשימוש רב פעמי לכל תלמידי בתי הספר היסודיים בראשון לציון. ואולם, הורים שניסו לנקות את הבקבוקים במדיח הכלים גילו שהם לא ממש מחזיקים מעמד ונמסים.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


אתמול (שלישי) הודיע ראש עיריית ראשון לציון רז קינסטליך כי בעקבות הצהרונים בעיר גם מעונות היום יעברו להשתמש בכלים רב פעמיים. זאת, לאחר שחולקו 19,260 בקבוקי 750 מ"ל לשימוש רב פעמי לכל תלמידי בתי הספר היסודיים בעיר, במטרה להחליף את בקבוקי הפלסטיק שהתלמידים מביאים עימם.

אלא שמספר ימים לאחר חלוקת הבקבוקים, גילו ההורים כי הבקבוקים נמסו והתקמטו לאחר שהוכנסו למדיח כלים. "הרעיון הוא ללא ספק מבורך, החשיבה על הקיימות וההנחלה לילדים היא בהחלט חשובה, אבל זה מאכזב שבשורה התחתונה לאחר שטיפה במדיח כלים הבקבוק נהרס ומתכווץ", אומרת אם לתלמידה.

"אם מדברים על קיימות וסביבה ירוקה היו צריכים לבדוק את עמידות הבקבוקים לפני שהם חולקו", היא מוסיפה, "הרי היום הכל נכנס למדיח. מה חשבו, שלא ננקה את הבקבוק? הכי פרקטי, נוח וסטרילי זה המדיח, חבל. זה סתם כסף שנזרק לפח אחרי שטיפה ראשונה".

חברת המועצה ומחזיקת תיק איכות הסביבה, קרן דנה, שנמנית עם מובילי היוזמה, אמרה בתגובה: "הפרויקט העירוני להעברת המסר "חד פעמי לא בשבילי" שמתקיים בימים אלו לתלמידי בתי הספר היסודיים כולל חוויה ערכית, חינוכית חוויתית במסגרת בית ספרית או כיתתית לפי החלטת הנהלת בית הספר וחלוקת בקבוק פלסטיק רב פעמי. מטרת הפרויקט היא להעביר לילדי העיר את החשיבות של הנושא בכדי למנוע זיהום סביבתי. לגבי הבקבוק פלסטיק אינו מיועד לניקיון במדיח יחד עם זאת ניתן להרתיח מים ולבצע סטרליזציה עם המים שרתחו לא בנקודת רתיחה או לחילופין עם מים וסבון. הבקבוק עומד בתקן מכון התקנים סימון שמופיע בתחתית הבקבוק. המפרט והבחירה של הבקבוק נעשו על ידי גורמי המקצוע של מנהל איכות הסביבה".

רוני עקירב, יו"ר ועד ההורים מסר בתגובה :"ועד ההורים העירוני מברך על היוזמה המבורכת של ראש העירייה, רז קינסטליך ושל מחזיקת תיק איכות הסביבה, קרן דנה. ככל שיהיו יותר יוזמות ופעילויות בנושא איכות הסביבה, כך תגבר גם המודעות לנושא בקרב הדור הצעיר בעיר. בקשתי מקרן דנה שתבדוק האם הבקבוקים עומדים בתו התקן הנדרש ונעניתי בחיוב, ומבחינתי זה מספק. מידע אישי ברור לי שלא שמים בקבוקי פלסטיק במדיח משום שמדובר בדרגת חום גבוהה שפוגעת בפלסטיק".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר