ההורים יוצאים למלחמה: "העברת האולפנה גורמת לפילוג במגזר הדתי"

לאחר שהעירייה ביטלה את התוכנית לשיפוץ והגדלת האולפנה, ומציעה להעביר את התלמידות בפעם השלישית ב-10 השנים האחרונות, הודיעו ההורים שייאבקו באפלייה

פורסם בתאריך: 25.6.19 11:51

הורי התלמידות בתיכון "נתיב האולפנה" של המגזר הממלכתי-דתי בעיר, יוצאים למאבק על האולפנה, במטרה לעצור את התוכנית להעברת האולפנה ממקומה בפעם השלישית בתוך כעשור.

כפי שפורסם כאן לראשונה ב"השקמה ראשון לציון" ההורים טוענים כי הובטח להם שהאולפנה תשופץ ותורחב, אולם באחרונה נמסר להם שהתוכנית בוטלה בשל חוסר כדאיות כלכלית. כעת, לאחר ששלחו מכתב חריף לראש העירייה, רז קינסטליך, צפויים ההורים להיפגש איתו ועם ממלאת מקומו ומחזיקת תיק החינוך, עו"ד ליאל אבן זהר.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


לפני מספר חודשים גילו הורי התלמידות כי בהנהלת העירייה החליטו לבטל את השיפוץ והגדלת האולפנה, כפי שהובטח על ידי ראש העירייה לשעבר, דב צור.

הפגישה שצפויה להתקיים היום (שלישי) היא בהמשך לפגישה שהתקיימה לפני חודשיים בין ההורים לבין קינסטליך ואבן-זהר. במהלך הפגישה הוצגו להורים שתי אלטרנטיבות. אחת מהן הייתה קריה דתית אשר תאגד את תיכון האולפנה של הבנות ואת ישיבת בני עקיבא של הבנים. האפשרות השנייה הייתה העברת האולפנה למקיף י"ג. ואולם, ההורים טוענים כי בית הספר אינו משפוץ ואינו יכול להכיל את האולפנה.

במכתב שנשלח ביום חמישי האחרון לקינסטליך ואבן-זהר, כתבו ההורים כי "הציבור הדתי מופלה לרעה תקופה ארוכה. בעקבות ההחלטה, אנו ההורים מתכוונים לצאת למאבק עיקש על מנת להשאיר את מבנה האולפנה במקומו ולבקש להחזיר את התוכניות הקודמות להרחבתו".

עוד כתבו כי, "אנו לא מוצאים סיבה מדוע העירייה ביטלה את התוכניות הקודמות במיוחד לאור ההשקעה המרובה של העירייה בתחום החינוך לציבור החילוני (מצעד הגאווה, מופעים בשבתות בגן העיר ועוד). אין עינינו צרה בהשקעה שנעשית לציבור הרחב אך בראש מעייננו הוא חינוך בנותינו. לראיה האולפנה שהינה ספינת הדגל של העיר, מידי שנה מוציאה בנות מצטיינות עם 100 אחוזי זכאות לבגרות וזאת גאווה לעיר. אנו הציבור הדתי לאומי בראשון לציון מזה זמן רב חשים באפליה והדרת האוכלוסייה הדתית בעיר".

סגן יו"ר הנהגת האולפנה, יעקב קרו אומר כי "לעניות דעתי, העברת האולפנה גורמת גם לפילוג במגזר הדתי. דוגמה לכך היא הקרייה החינוכית דתית שרצו לבנות. לחלק מההורים זה לא התאים כלל ולחלק כן, וזה יוצר פילוג וקרע וזה חבל. בנוסף במקיף י"ג שהוצע לנו כאלטרנטיבה אין אולם ספורט, דבר שהוא בלתי אפשרי לבנות עם צביון דתי, שיצטרכו ללבוש מכנסיים בחוץ, ולא להתעמל בחורף. בנוסף, האולם משמש כאולם התכנסות פעיל, שבו נערכות תפילות של כלל הבנות ושלל פעילויות האולפנה המתקיימות בכל שנה".

מעיריית ראשון לציון נמסר בתגובה: "הנהלת העירייה מקיימת דיאלוג פתוח עם נציגות ההורים על מנת להגיע לפתרון שיניח דעתם".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. יוליש

    בושה וכלימה, וחריפה זה השינוי שבא לנו ?ראש עיר עם קפריזות ?פשוט החלטה מבישה ,העיקר שהחרדים הספרדים מקבלים מה שהם מבקשים ,רבים מהקהילה הדתית הלאומית מאד מתפלאים נציגת הבית היהודי עמדה לצדו וחתמה עם ראש העיר בזמנו עם הדברים נכונים עליה לפרוש מהקואליציה ,חבל מאד שראש העיר אינו יודע איזה אוצר יש לו הכוונה לסיעת הבית היהודי הנאמן לו ,לראש העיר לסגנית ראש העיר כן הכוונה לבית היהודי אף הם בחרו בש"ס וביחד היכן מבקר המדינה ? תגובת העיריה מעליבה ,ויותר מכך היא לקונית אגב שאלה לשקמה מתי היו תוכניות בניה להביא לעיר ציבור דתי לאומי ציוני זוגות צעירים כדוגמת "מחיר למשתכן"? הלו הנהלת העיר הבכירה בעיריה גם הציבור הדתי הלאומי משלם ארנונה אתם מחויבים מבחינת החוק לספק שירותים עירוניים ועצם ההחלטה בביטול ההחלטה שקידם ראש העיר הקודם רו"ח צור רק מוכיחה שאין פרטנר מבקר המדינה חייב להיכנס לתמונה במשמרת שלדב צור או מאיר ניצן דבר כזה לא היה קורה

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר