מתחם דורות ראשון לציון

בפעם השלישית – האולפנה שוב עוברת מקום

בפעם השלישית תועתק אולפנת נתיב האולפנה למקום אחר בראשון לציון, כנראה בשנת 2020, למרות ההבטחה להרחיבה ולשפצה, בטענה שההשקעה הכספית אינה כדאית

פורסם בתאריך: 22.4.19 15:18

 אולפנת נתיב האולפנה בראשון לציון, שבה לומדות כ-300 בנות, צפויה לעבור שוב למבנה אחר בעיר, זו הפעם השלישית ב-15 השנים האחרונות, כאשר לפי ההערכות המעבר יתבצע בשנת 2020. ההחלטה, שהתקבלה בניגוד להבטחה שניתנה להורים בקדנציה של דב צור שלפיה האולפנה תורחב ותשופץ, הוצגה בפני הנהגת הורי האולפנה בפגישה עם ראש העירייה, רז קינסטליך, שנערכה בשני שעבר בלשכתו ובה הוצעו חלופות להורים, שהתרעמו על המעבר הצפוי.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


בפגישה שהתקיימה לבקשת ההורים הוסבר להם מדוע לא תתקיים ההרחבה שהובטחה על ידי ראש העיר לשעבר. לפי העירייה, ההשקעה הכספית שכרוכה בהרחבה ובשיפוץ, שמוערכת בכ-20 מיליון שקל, אינה כדאית, בייחוד כאשר קיימים בעיר כמה בתי ספר ריקים שניתן לאכלסם בבנות האולפנה. כך למשל הוצע להם להעביר את בנות האולפנה למקיף י"ג שאמור להתפנות במזרח העיר ולהותיר אחריו מבנה משופץ ורחב ידיים שייתן מענה לצורך של הרחבת האולפנה וגם יעמוד בתנאי ההפרדה המלאים כמתבקש.

חלופה נוספת שהוצעה להורים היא להקים מתחם קריית חינוך ותרבות דתית-לאומית באזור בית הספר דורות, אשר שם על פי חזון ראש העיר תוקם בריכת שחייה שתשמש את התלמידות במשך היום ותנוהל כקאנטרי לציבור הדתי בשעות אחר הצהריים, וזאת בימים נפרדים לגברים ולנשים.

הנהגת ההורים הביעה מורת רוח רבה על כך שהעירייה חזרה בה מהבטחותיה לאחר חילופי השלטון בעיר. ההורים טענו כי הקמת קריית חינוך דתית, שתכיל גם את הישיבה התיכונית כשתתפנה מרמת אליהו בתוכנית הפינוי-בינוי וכמובן את מקיף ב' אוריה הממ"ד, רחוקה מהצביון הדתי שאליו הם שואפים הכולל הפרדה מלאה בין בנים לבנות, וזאת למרות ההצעה הקוסמת להקים מרכז תרבות וקאנטרי לציבור הדתי-לאומי.

בסופו של דיון החליטה הנהגת הורי בנות האולפנה לתת הזדמנות לתוכניות ראש העיר ולבחון אותן בקפידה טרם ההחלטה. במסגרת זו יתקיימו לאחר החג סיורים שבהם יבחנו ההורים את החלופות שהוצעו להם יחד עם הנהלת העיר.

"במשך 15 שנה אנחנו נודדים ממבנה אחד לשני", סיפר ל"השקמה ראשון לציון" יעקב קרו, סגן יו"ר האולפנה, "התחלנו בתיכון אוריה כשעוד נקרא אשכולות, משם העבירו את האולפנה לרחוב ירושלים ואחר כך לקרית גנים, איפה שהיא היום. עכשיו שוב רוצים להעביר אותה למקום אחר. למישהו זה נראה רציני? אולפנה שהיא ספינת הדגל בעיר, שמוציאה בנות מצטיינות עם מאה אחוז זכאות לבגרות – כמה אפשר עוד לנדוד? אשמח לראות עוד תיכון אחד שנודד כל כך הרבה. עם זאת אנחנו נלך כצוות לראות את המבנים שהוצעו לנו ואחר כך נשב לשיחה חוזרת עם ראש העיר".

אוהד אוזן, יו"ר סרוגים, מסר כי הוא מעריך את הכוונות הטובות של ראש העירייה להיטיב עם הבנות וכי התוכניות שהוצגו אכן משביעות רצון וממתיקות מעט את הגלולה המרה בדבר דחיית ההרחבה בשנה וחצי. "אנו נבחן את החלופות שהוצעו", אמר אוזן, "ואני מאמין כי הרחבת האולפנה בצד הפיזי תביא גם לתוספת תלמידות משמעותית שכרגע לא אפשרית בגלל המקום הצר, וכפועל יוצא גם אפשרויות הלימוד והמגמות תורחבנה לטובת בנות העיר".

מעיריית ראשון לציון, נמסר בתגובה: "אכן התקיימה פגישה במהלכה הוסבר כי העירייה בוחנת מספר חלופות. בעיר קיימים מבני ציבור שיכולים לקלוט את המוסד החינוכי, כך שקיים פתרון הולם לעניין".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    כל הזמן מסתירים מהציבור , בסוף זה יתפוצץ לגמרי

  2. משתמש אנונימי 1

    ממש מכעיס. אין זה מתקבל על הדעת. ככה זה כשאין מי שמשרת את האינטרס הדתי בעירייה. והעיקר שומעים כל היום על כפייה דתית… על רדיפה חילונית שמעתם?

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר