נכה כיסא גלגלים
נכה על כיסא גלגלים. אילוסטרציה: שאטרסטוק

הנכים מבקשים: "תנו לנו את ההנחה שמגיעה לנו בארנונה"

במכתב שנשלח לראש העיר וחברי המועצה, מבקשים הנכים לתת להם את ההנחה בארנונה כפי שמאפשר החוק

פורסם בתאריך: 12.6.19 17:44

היום (רביעי) בערב תתקיים ישיבת הנהלה של העירייה בנושא צו הארנונה לשנת 2020. לקראת הישיבה, שלח דוד קצב, תושב העיר בעל 100 אחוזי נכות ואי כושר השתכרות, מכתב לחברי המועצה ולראש העיר, רז קינסטליך. במכתבו הוא מבקש מהעירייה לאפשר לתושבי העיר הנכים את ההנחה בארנונה כפי שמוגדר בחוק.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


על פי לשון החוק, נכה שנקבעה לו נכות מעל ל-75 אחוז, זכאי להנחה שאינה עולה על 80 אחוז. בתוך כך, ברשויות מקומיות רבות ברחבי הארץ ניתנת הנחה הזו על שטח הדירה כולו. לעומת זאת, בראשון לציון מקבלים גם הנחה בארנונה, אבל הנחה שמגבילה את גודל הדירה עד 90 מטרים רבועים. כלומר על השטח שמעבר לכך, ישלמו מחיר מלא בארנונה.

את ההנחה המקסימלית מעניקות הערים הסמוכות כמו תל אביב, נס ציונה, חולון ועוד. ואילו ברשויות אחרות שלא נותנות את ההנחה המקסימלית, יגדל שטח ההנחה ל-140 מטר כמו בכפר סבא ו-200 מטר בהרצליה.

"סדרי העדיפויות של מתן הנחה בארנונה לצערי הפוך", אומר דוד קצב, "בקדנציה הקודמת של דב צור, עו"ד ליאל אבן זהר נרשמה יחד איתו כדי לתת את ההנחה המקסימלית בחוק לנכים, שמיושמת כמעט בכל הערים. הדבר התמוהה בעיניי הוא שעכשיו, מיד לאחר הבחירות, נתנו הנחה של 25 אחוז לגימלאים, כנראה מסיבות שקשורות לאינטרסים אחרים, ונתנו 90 אחוז הנחה לנכים, אבל כאלה שיכולים לעבוד. כך שדווקא המגזר עם תוחלת החיים הקצרה, אלו שסובלים מדיאליזה ואונקולוגים, מקבלים פחות".

"אני למשל מקבל שליש הנחה ממה שמגיע לי בחוק. לצערי לפני הבחירות הובטחו דברים אחרים של מתמודדים לראשות העיר, לא של רז קינסטליך, ועכשיו אחרי הבחירות כל ההבטחות נעלמו", מוסיף קצב.

עו"ד מיכל סגור, שכתבה את המכתב בשם קצב, התייחסה לנושא: "כל רשות מקומית צריכה לחרוט על דגלה את הדאגה לאוכלוסיית הנכים ומתן מלוא ההקלות וההנחות שמדינת ישראל מאפשרת במסגרת תקנות הארנונה. דוד קצב, תושב העיר, דיבר שנים על ההנחה הזו שהחוק מאפשר וחברי המועצה יכולים לאמץ בצו הארנונה. יחד עם ניר גולני, בדקנו ברשויות מקומיות אחרות ומצאנו שאכן ניתנת ההנחה ללא כל מגבלת שטח הנכס. אנו מבקשים מהנהגת העיר ומכל חברי המועצה לאשר את סעיף ההנחה ולהביא בשורה חברתית וציבורית לנכים בעיר".

כאמור, היום תתקיים ישיבת הנהלה של העירייה בשעות הערב. שם מקווים ציבור הנכים כי אם ייתייחסו לנושא, תהיה בשורה משמעותית והנחה לנכים ללא כושר השתכרות.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר