קינסליך נפגש עם מתנגדי בית הכנסת הענק. צפו במפגש:

בסיום המפגש הסוער סביב בית הכנסת 770 של חב"ד בשכונת נעורים, התחייב ראש העירייה: בית כנסת לא יכלול אולם שמחות ובית תמחוי

פורסם בתאריך: 8.4.19 20:06

"את בית הכנסת הזה קיבלתי בירושה מראש העירייה היוצא וצריך לחיות עם זה בשלום ולמצוא פתרון לשני הצדדים. בית כנסת יהיה, אולם שמחות ובית תמחוי לא יהיו", כך אמר ראש עיריית ראשון לציון בפגישה עם תושבים המתנגדים לבניית בית הכנסת הענק -770, בשכונת נעורים.

רז קינסטליך הוסיף כי "האג'נדה שלנו היא שיתוף ציבור. צריך למצוא את האיזון. אחת ההחלטות שקיבלתי היא שאני לא מתעסק עם מה שהיה לפני, אבל זאת ירושה שקיבלתי. אני יכול להבטיח לכם שלא היו סגירות כאלה ואחרות, כן נפגשתי עם הרב לבד וכן אפגש איתכם לבד בשמחה. בסופו של דבר אנחנו חיים בעיר דינמית, עם ציבור דתי וחילוני ובסופו של דבר צריך למצוא את האיזון. אמרתי לרב שלא יהיה כולל ואני אומר גם לכם, גם בית תמחוי לא יהיה ואולם שמחות לא. כרגע מאשרים רק בית כנסת".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


במפגש שהתקיימה הערב בין קינסטליך לבין עשרות מתושבי השכונה שמתנגדים ותומכים בבית הכנסת של חב"ד שנבנה בשכונה.

הדיון היה סוער. אריה לב, תושב שכונת נעורים, ממתנגדי בית הכנסת, אמר במהלכו: "אף אחד לא ידע לאן הולך המבנה הגדול הזה, נרדמנו בשמירה. רק לפני שנתיים הבנו מה קורה. לאף אחד לא אכפת שייבנה בית כנסת, רק שזה לא יהיה רק בית כנסת, אלא בניין שהיעוד שלו לגמרי אחר".

צפו במפגש עם התושבים:

מנגד היו תושבים שהביעו תמיכה בבית הכנסת ובאולם האירועים שיכלול, והסבירו שיש מי שזקוקים למקום כדי לקיים אירועים משפחתיים ואינם יכולים לעמוד בעלות הגבוהה של אולמות האירועים. "אנחנו עושים הכל למען העם היהודי, על מה יש לכם להתנגד?".

"אנחנו מבקשים לדעת מה יעוד הבניין", אמרה תושבת שהגיעה למפגש, "כבר שש שנים בונים את המבנה. היסודות נבנו מההתחלה לבניין עם שבע קומות ולא לקומה אחת כפי שהיה כתוב. תסכימו איתי שיסודות לקומה ולשבע קומות הם משהו אחר לגמרי, הבניין עומד לפני סיום הלבנים האדומות הונחו שם, מה עומד להיות?".

מנהל של הרישוי הבנייה בעירייה, אמיר בראשי, העניק סקירה והסביר את הדברים: "היה אמור להבנות מרתף לגמ"ח ואיכסון ובית כנסת. כמו שקורה בהרבה מקרים גם במקרה הזה היו בקשות להתר שינויים לשלוש קומות על המבנה הקיים, עם שינויים למבנה הקיים. בסופו של דבר הוצא היתר שינויים שנחתם בינואר 2018 וזה דבר מקובל".

חברת המועצה ממרצ, אילנית הרוש, שיזמה את המפגש, סיכמה: "אני שמחה שניתנה היום לתושבי שכונת נעורים וקדמת ראשון הזדמנות להעלות את טענותיהם בפני ראש העירייה. אני מברכת על ההקשבה של ראש העירייה לדבריהם, ועל כך שהבטיח להם כי במבנה בלב השכונה לא יוקמו כולל, אולם אירועים ושדרת מסחר לתשמישי קדושה. מדובר בדברים שאינם מופיעים בהיתר למבנה. לגבי נושא המקווה, הבהיר ראש העירייה כי הבקשה למקווה הוגשה בימים אלו לעירייה והיא תפורסם לציבור כמקובל, למטרת הגשת התנגדויות. התושבים הסבירו פעם נוספת כי אינם מתנגדים לבית כנסת, אלא לשינוי ציביון השכונה. בהמשך תיערך פגישה אישית של נציגי ועד התושבים עם ראש העירייה".

סגן ראש העיר מקסים בביצקי  שהיה שותף לכל המהלך  מסר "אירגון חב"ד עובד כדי לקרב בין היהודים והלבבות ליהדות, לצערי הרב סגל עשה את ההפך במהלך הזה וגרם לסכסוך ושנאת חינם, אני לא חושב שדבר שנעשה בהנהלה הקודמת היה כשר כי אם היום כל אזרח יבנה ללא אישורים ויבקש אותם רטרואקטיבי יהיה כאוס, אבל היום במצב הנוכחי צריך לחפש פתרון ולסיים את הסכסוך בין התושבים אני בטוח שראש העיר ימצא את הפתרון שיהיה לשביעות רצון כולם, היום ראינו הקשבה לתושב, שקיפות ומנהיגות חדשה

עוד באותו הנושא:

תושבים הפגינו בישיבת המועצה נגד בית הכנסת הענק "בניין 770": "כבדו את החוק"

החוקר הפרטי, הרב והאדריכלית: הדרמה סביב בית הכנסת החדש

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. אהוד

    בושה לתושבי שכונת נעורים, אתם אלו שיוצרים את השנאת חינם והפילוג
    ואת זה אומר אחד שרחוק מהדת כמו צפון לדרום.
    צריך לומר ביושר, הם פשוט לא רוצים דתיים לידם, נקודה.

  2. קרולין גרינברג

    וכרגיל, אנשי מרצ, אלה שעולים להשתטח על קברו של ערפאת, בחוד החנית נגד בית תפילה יהודי, שיעזור גם לאנשים עניים ע"י מתן אוכל.
    ואח"כ הם לא מבינים למה לא מצביעים להם.

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר