נהג אוטובוס ללא רישיון נהיגה לרכב ציבורי. צילום להמחשה בלבד

קו אוטובוס יפעל בשבת בראשון לציון: יעבור בצירים מרכזיים בעיר

במקיל לקמפיין התחבורה הציבורית בשבת קבוצת "ראשון חופשית" הצטרפה לפעילות "שבוס" שתגיע לעיר. כל הפרטים:

פורסם בתאריך: 4.4.19 18:52

ביום שבת הקרוב יפעל קו אוטובוס בראשון לציון. זאת, בעקבות הצטרפותה של קבוצת "ראשון חופשית" לפעילות "התחנה הבאה – תחבורה ציבורית בשבת", שאותה מארגנים "הברית הישראלית", "שבוס" והדוכן החילוני".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


קו האוטובוס שיגיע לעיר בשבת הקרובה, יפעל בין השעות 10:00 – 16:00, ויעבור בצירים מרכזיים בעיר, ויאפשר לתושבים שאינם בעלי רכבים, להגיע למוקדי הבילוי ולחוף הים.

קבוצת "ראשון חופשית" החלה באחרונה בקמפיין הקורא להפעיל תחבורה ציבורית בשבת, כפי שפורסם כאן ב"השקמה ראשון לציון". זאת, על אף התנגדותם של גורמיים מהגזר הדתי בעיר. "תחבורה ציבורית בשבת זה כבר לא מותרות, זו חובה", הסבירו בקבוצה. יצויין, כי מדובר בפעילות חד פעמית שמתקיימת במקביל לקמפיין שמנהלת הקבוצה, במטרה להפעיל תחבורה ציבורית בשבת בעיר באופן קבוע.

בינתיים, בשבת הקרובה תופעל תחבורה ציבורית. מסלול הקו, שייצא בשעות 10:00, 12:00 ו-14:00, יתחיל ברכבת ראשונים, למגדלי העיר בשיכון המזרח, דרך שדרות ירושלים (קרוב לפארק בעברית) משדרות ירושלים לגן המושבה, הרצל, שדרות המכבים (קרוב לרובע) , דרך נחלת יהודה, משם למשה דיין דרך אטרקציות מרכזיות – חי כיף, סינמה סיטי, פנייה לסופרלנד ויס פלנט ומשם לחוף הים. המסלול לכיוון חזור ייצא מחוף הים לרכבת ראשונים, בשעות 11:00, 13:00 ו-15:00.

על מנת להשתמש בקו, יש להיות חברים ב"שבוס" או להציג את אפליקציית moovit.

סגן ראש עיריית ראשון לציון, מסיעת ש"ס, אומר בתגובה ליוזמה: "מדובר בקומץ אנשים שמגייסים אוטובוס כדי לנגח את היהדות, אני חושב שהם טועים זו לא דרך להתנהל, אני מוכן לשבת איתם ולקיים ויכוח ענייני. תחבורה ציבורית בשבת לא תלויה בהם ובנו זה תלוי בממשלה.הם מיעוט קטן שמנסים להפר את השלווה שהיתה בין דתיים לחילונים בעיר".

כהן הוסיף כי "אני מאמין באמונה שלה שהעיר יודעת לאחד לתוכה את כולם: דתיים וחילונים, אשכנזים וספרדים. אני קורא מכאן לכל ציבור הדתיים והחילונים שלא להיגרר אחריהם. בסוף הם יבינו שאף אחד לא משתף איתם פעולה".

מראשון חופשית נמסר בתגובה: "החילונים בעיר הם רוב מכריע. ידוע לכל שלאוכלוסיה גדולה אין אפשרות להגיע לים ולמורקדי הבילוי, והיא זקוקה לתחבורה ציבורית לשם כך. יכול להיות שלרב אריה כהן יש שקט ושלווה, אבל לאנשים שצריכים להתיינד בשבת ואין להם אפשרות, הם פחות נהנים מהשקט הזה. המסלול המתוכנן אינו עובר בתוך שכונות אלה בצירים מרכזיים כך שזה לא מפריע לשומרי שבת. העתיד יוכיח אם יש רוב או לא, גם חובשי כיפות מהסקר שערכנו עולה רצון לתחבורה בשבת הנושא הנל בקונצנזוס".

עוד באותו הנושא:

"ראשון לציון היא עיר חילונית ואנחנו פה כדי שזה יישאר ככה"

אולי יעניין אותך גם

תגובות

8 תגובות
  1. יאקב

    מאחר וזו יוזמה מקומית מלבד הזעקה על הפרצות בחומת השבת פרצות חוזרות ונשנות אין הרבה מה לעשות, זה כמו שאדם יחליט ללכת עם כרבולת על הראש או כל דבר אחר יש הרבה תופעות מוזרות בעולם שאנשים עושים גם יוזמה זו תמוהה ומוזרה מי שבאמת רוצה להגיע וחשקה נפשו לבוא לקנות בא.ת. החדש עושה זאת עובדה קניון הזהב מלא כך גם כל בתי המסחר שפתוחים בשבת רח"ל אך פתוחים בפעילות מאן אלו לא ישיגו דבר חבל שיש אנשים גם במקרה של בית הכנסת המוקם בשכונת גבי אסתר שמחפשים את הפילוג את השנאה ולא את האחדות חבל שכך נוהגים

  2. נסים

    קומץ אנדים שמנסה לנגח את היהדות?? תגיד אתה רציני במה שאומר? בלי קשר לאחוז החילוניים והדתיים בעיר, זוהי עירנו וארצנו והגיע הזמן שכל אחד יקבל ויכיל את השני. החילוניים לא מתערבים לדתיים בענייני שבת (מי שבניהם רוצה שישמור שבת ולא ייסע) ומי שרוצה וידו אינו משגת לקנות רכב שיוכל גם לצאת לבלות וליהנות בעיר בשבת. תבינו כבר שכל החיכוכים והמשחקי כבוד האלה בגלל דת הורסים את החברה ומשניאים ציבור אחד על השני. תנו לחיות וכבדו אחד את השני.

  3. רונן

    תוש העיר ראשון לציון, מרחוב קרל נטר לא שייך לש"ס , אומר בתגובה ליוזמה: "מדובר בקומץ דתיים שמנצלים את הדת כדי לנגח את החברה ולהתחשב רק ברצונותם, אני חושב שהם טועים זו לא דרך להתנהל".

  4. מודאג

    עד שיבוא היום ששומרי היהדות לא יתקבלו לעבודות במדינה היהודית כי הם לא יכולים/רוצים לעבוד בשבת…

  5. אמיר

    מיותר לחלוטין. אני אדם חילוני ומתנגד לתחבורה בשבת. דעתי היא כי כל אדם זקוק למנוחה ביום השבת. כולל נהגי האוטובוס.

  6. ראש העיר אכזבת

    כפייה חילונית. מחייבים נהגי אוטובוס לנסוע בשבת.
    בכל העולם יש יום חופשי בשבוע ללא קשר לדת, חבל שכמה אנשים שאפילו ללא בקשת רשות מהאזרחים מחליטים על דעת עצמם לקבוע כללים חדשים.
    מצטערת ראש העיר אכזבת, ראש העיר יכול להיות צעיר אך עם מסורת טיפה מסורת יהודית, טיפה חירות שאתם מנסים לרמוס. חירות של העם היהודי זה השבת וגם את החירות היחידה שלנו אתם רוצים לרמוס.

  7. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הגיע הזמן שהצד הדתי יתחיל לקבל את הרצונות של הצד החילוני. תמיד זה הולך רק לכיוון אחד – שהחילוני יבין ויכבד את הדתי. זה לא דו קיום. זו כפייה! כל אדם נולד חופשי ויש לו זכות לנסוע בשבת.
    ניתן לערוך סקר בין תושבי העיר בעד או נגד תחבורה ציבורית בשבת. כמובן שיהיו מסלולים שונים וזמנים שונים.
    לגבי נהגי האוטובוס – תתפלאו, אבל תמצאו את מי שיצרה לעבוד בשבת. תמיד יש אנשים שזקוקים לפרנסה נוספת. וכן, יש בעיר לא מעט לא יהודים שאולי כן ירצו להרוויח עוד קצת למען המשפחה שלהם.

  8. מישהו

    אין בעיה תעלו על אוטובוסים בשבת כאדם דתי בעל תשובה אני אומר לכם אני יכול להתפלל עבורכם שתחזרו לניצוץ היהודי שקיים בעם

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר