אוטובוס דן קו 72 ראשון לציון
צילום shutterstock

האם גם בראשון לציון תופעל תחבורה ציבורית בשבת?

בקבוצת "ראשון חופשית", הגדלה ומתרחבת מדי יום, יצאו בקמפיין הכולל משאל: אילו יעדים עדיפים מבחינת התחבורה הציבורית בשבת. עם התוצאות הם מתכוונים להגיע לראש העירייה ולדרוש ממנו ללכת בדרכו של ראש עיריית טבריה

פורסם בתאריך: 13.2.19 12:55

בראשון לציון מתקנאים בטבריה. לאחר שראש עיריית טבריה, קובי רון, הפעיל בשבוע שעבר בפעם הראשונה תחבורה ציבורית בשבת, יצאה קבוצת "ראשון חופשית" בקריאה לאפשר גם בראשון לציון תחבורה ציבורית בשבת. בינתיים, הדרישה זוכה ללא מעט תמיכה מצד תושבי העיר.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


"תחבורה ציבורית בשבת זה כבר לא מותרות, זו חובה", טוענים בקבוצה אשר צברה תאוצה בשנה וחצי האחרונות ורשמה כמה הצלחות. כעת, לאחר הבחירות המקומיות, סימנה הקבוצה את היעד הבא: שינוי הסטטוס קוו בראשון לציון בנושא התחבורה בסופי שבוע. בימים אלה עורכת הקבוצה משאל, אילו יעדים עדיפים ביותר מבחינת התחבורה הציבורית בשבת, ועם התוצאות הם מתכוונים להגיע לראש העירייה, רז קינסטליך, ולהניע את המהלך.

סיל, אמא לשני בנים וחברה ב"ראשון חופשית", מספרת שלא הכל מתחיל ונגמר בראש עיריית טבריה, אבל הוא בהחלט גורם שנותן להם מרץ לפעול. היא מוסיפה כי ב"ראשון חופשית" חברים כ-900 איש, ומיום ליום הקבוצה גדלה ומציינת כי הקבוצה אינה נחשבת לעמותה ואינה נתמכת בתקציבים מהעירייה או מכל גוף אחר, וכל הפעילות וההסברה נעשות בהתנדבות. "אנשים רוצים תחבורה ציבורית בשבת", טוענת סיל, "אבל אין לנו שום כוונה להיכנס לתוך השכונות ולדחוף אצבע לעין של הציבור הדתי. כולנו מחפשים שקט ושלווה ביום שבת, אבל יש ציבור גדול שמחפש להגיע למקומות בילוי בשבת בלי להיכנס ולהפריע בשכונות אלא בצירים מרכזיים. אין כאן שום כפייה, יש רצון לחיות טוב, ואם ערים אחרות מסביבנו כמו חולון, גבעתיים ונוספות עשו זאת, אין סיבה שראשון לציון לא תעשה זאת".

 

גיא ברק, פעיל נוסף ב"ראשון חופשית", מספר כי הקבוצה נוצרה מתוך צורך. "התחלנו בתחום החינוך", הוא מספר, "ראינו שלבתי הספר נכנסים פעילים מכל מיני עמותות ומעבירים שיעורים שלא לרוח בית הספר וההורים, בכל פעם עמותה אחרת, כמו בנות שירות מהבית היהודי שהאג'נדה שלהן מאוד ברורה לאור המקום שלמדו בו, ולנו בבית הספר כהורים זה לא התאים. אין לנו בעיה עם שיעורי תנ"ך וחגי ישראל, אבל שמורה ילמד זאת ברוח בית הספר ולא בצורה אורתודוקסית נוקשה. הצלחנו במשימה הזו – מנענו מהם להיכנס.

ברק מוסיף כי "הדבר השני הוא חוק המרכולים. אנחנו הנענו את העירייה להעביר תיקון לחוק העזר העירוני, המאפשר פתיחת עסקים בשבת, לפני שחוק המרכולים עבר בכנסת. התוצאה היא שלחוק המרכולים לא צריכה להיות השפעה על ראשון לציון והנושא נדון כרגע בבג"צ. כעת, לאחר שסיימנו עם הדברים הללו שנראו לנו הדחופים ביותר, התפנינו לתחבורה בשבת".

לברק שלושה ילדים, הבכור בן 13, ולטענתו בקרוב הוא יתחיל לצאת בשבת לבד עם חברים. "אני רוצה שהבן שלי ייהנה בשישי-שבת", הוא אומר, "בעוד כמה שנים יהיה לו רישיון, אבל אני מעדיף שייסע בתחבורה ציבורית למקרה שישתה. בשורה התחתונה, לכולם מגיע ליהנות – למבוגרים, לילדים ולנוער".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

14 תגובות
  1. יושי

    לאור הבטחות של ראש העיר הנכבד ירום הודו לציבור החרדי הסטטוס קוו יישמר לפחות בינתיים…. בראשון מכבדים את המסורת והדת בעיר

  2. רווית

    לא מספיק לכם מוניות צהובות
    עכשיו אתם גם רוצים אוטובוסים שיעבדו בשבת?
    אין לכם גם רכב משלכם שאתם יכולים להרשות לעצמכם?
    יש אנשים שרוצים גם לנוח ולא לעבוד 24/7
    תתחשבו גם בזה!

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לפני שמתעסקים בתחבורה ציבורית בשבת שקודם תופעל ביום חול
    התחבורה הציבורית בראשון לציון על הפנים

  4. אמיר

    בושה וחרפה
    ראשון עיר לתפארת גם בלי תחבורה ציבורית.
    רז תיזהר מהקדוש ברוך הוא.

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    חייב אוטובוסים למקומות כמו סינימה ואזור התעשייה הישן ( הרובע )בשבת!

  6. דני

    סינמה סיטי, יס פלאנט, איזור התעשייה הישן, חוף הים. יש הרבה מקומות לתחב"צ בשבת

  7. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אבוי לנו. אנו חילונים אבל בשבת אנחנו רוצים שקט

  8. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הלוואי שזה יקרה. יש הרבה צורך. למזלנו בראשון יש חוף ים, פארקים, אגמים, וטיילת. למה שמי שלא יכול להרשות לעצמו רכב לא יוכל להנות או לנוח שם ביום החופשי שלו?

  9. גל

    מי ששומר שבת, שלא יעלה על אוטובוס בשבת. המרחב הציבורי לא בלעדי לדתיים.
    סטטוס קוו דינו להישבר, עלה והצלח

  10. בובי

    משיכון המזרח, לאורך רחוב ירושלים, ומשם לכוון סינמה סיטי, יס פלנט והים…

  11. צליל

    הלוואי שתהיה תחבורה ציבורית בשבת.
    מי שאינו מעוניין לא חייב להשתמש בה, אבל שלא יכפה על שאר התושבים, לא לנסוע בשבת בתחבורה ציבורית.

  12. נטלי

    תחבורה ציבורית בשבת תעזור מאוד לאוכלוסיה גדולה בראשון לציון. צעירים ומבוגרים יוכלו ליהנות מחוף הים בלי להיות תלויים במישהו. תחבורה ציבורית לא תפריע לאף תושב דתי, אף אחד לא מכריח את הציבור מסורתי דתי להשתמש בה. אין שום סיבה שאותו ציבור דתי יכריח את הציבור החילוני לשבת בבית ויקבע לו את האורח החיים. אפשר לחיות ולתת לחיות, כל אחד לפי אמונתו.

  13. ג'ני

    צריך להיות הכל אנו במדינה חילונית
    אדם טוב וישר נחשב לא דתי ולא חילוני
    ומדןע שלא יהיו אוטובוסים למעוטי יכולת שרוצים לטייל עם משפחתם כן מתאים מאוד. .תפסיקו כבר ההדתה הזו הכל אפשר לא כתוב בשום מקום שאסור לנסוע בשבת

  14. צבי

    בושה וחרפה שיש לנו כאלה ראשי ערים היתי שולח אותם לגור בעזה או באירן הקדוש ברוך הוא לא יוותר להם כלום

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר