צילום: באדיבות עיריית ראשון לציון

מחזיק תיק רישוי העסקים: "פרסום שמות מסעדות אחרי ביקורת יוביל לסגירה"

חבר המועצה אפי משה מסביר מדוע הוא לא ממהר לתמוך בקריאה לחשוף את שמות המסעדות שבהן נמצאו ליקויים תברואתיים

פורסם בתאריך: 17.2.19 16:08

בשבוע האחרון עלתה סוגיית חשיפת שמות מסעדות ובתי קפה לאחר שעברו ביקורת תברואה. זאת, בעקבות ההצעה לסדר שהעלתה חברת המועצה יפעת מאירוביץ-יפת, לפיה יש לפרסם דוחות תברואתיים, כולל שמות עסקי המזון שבהם נערכות ביקורת. זאת, בעקבות הביקורת שבה נמצאו במסעדה בראשון לציון 120 ק"ג של בשר ודגים שאינם ראויים למאכל. מאירוביץ-יפת גם הציעה שכל מסעדה או בית קפה, ידורגו באופן גלוי.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


בישיבת מועצה נשמעו קולות של בעד ונגד ההצעה, דבר שגרם למסרים סותרים בנוגע לסוגייה. בעקבות הדברים, אפי משה, המשמש כמחזיק תיק רישוי עסקים, מבקש להבהיר: שמות עסקים לא יפורסמו, אלא לאחר נקיטת צעדים, כמו שימוע וצו סגירה מנהלתי.

אפי משה. צילום: יח"צ

אפי משה. צילום: יח"צ

"צריך להבין שעסק כמו מסעדה או בית קפה מושקע בכמיליון שקל לפחות והרבה פעמים הרבה יותר ברגע הפתיחה", מבהיר משה, "הנזק שיעשה פרסום שמו של העסק הוא עצום, לבנות שם מחדש זה קשה מאוד, אי אפשר כל עסק שמתגלה בו משהו לפרסם את שמו, עסקים יפלו פה על ימין ועל שמאל, כל עסק כזה מעסיק 20 – 30 עובדים שיהפכו למובטלים. גם העירייה שניזונה מהעסקים הקטנים תיפגע. אני לא אומר שלא צריך לפרסם, רק שלפני ינקטו צעדים משמעותיים.

ההצעה לא עברה בסופו של דבר במועצת העיר. על כך אומר משה: "בכל יום נבדקות מסעדות, ובעת תפיסה של מזון לא ראוי למאכל ייקרא בעל המקום לשימוע ויסביר מה בדיוק קרה. אני תמיד בעד לשמוע את הצד השני, אם הנימוק נשמע הגיוני ויש לכך סימוכין, אז  אותו עסק מקבל אזהרה ללא פרסום שמו. אם מדובר במצב שאינו בר תיקון, העסק יקבל צו סגירה ופרסום".

"הרבה פעמים בבדיקות עולה חשש לדברים לא תקינים, אבל לאחר בדיקה נוספת מתברר שהדברים שונים. בנוסף, ישנם עסקים שלאחר שימוע משנים דברים ורואים זאת בביקורות פתע לאחר מכן, אז ישר ללכת ולהרוס עסקים בפרסום זריז? זה לא לעניין", מסכם משה.

 

אחת המסעדות ברוטשילד טענה שפרסום המסעדות יביא לקריסה כלכלית" אני באופן אישי ראיתי את הישיבת מועצה באינטרנט והזדעזעתי, נראה שהכל פוליטי, יפעת מאירוביץ לא פרסמה מסעדה אחת בזמן כהונתה בקואליציה כשדב צור היה ראש העיר, עכשיו כשהיא באופוזיציה היא מציע את הדברים האלה, מה היא רוצה למוטט את כולנו כלכלית? אנשים שמו את החיים שלהם במקום, יש כשלים ולומדים כל הזמן, ההצעה כשלעצמה באה לסגור ולמוטט חצי ראשון, אוי לנו אם זה יצא לפועל

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר